op 25-02-2020 04:23 PM
Hallo,
Mijn Q90r sounbar is via de hdmi out tv-ARC aangesloten op mijn LG oled arc hdmi aansluiting.
Ziggo next box is aangeloten op LG tv hdmi en mediaspeler op de HDMI 1 van de soundbar(atmos/DTS-X).
Bij het uitschakelen van de mediaspeler en het hierna inschakelen van de ziggo next box springt het geluid over van de soundbar naar de tv speaker?
Als ik de hdmi kabel verwijder uit de mediaspeler springt de soundbar enkele seconden later weer aan.
Het is dus vervelend om telkens de hdmi uit de mediaspeler te moeten halen.
Wat doe ik fout? 😉
Alvast bedankt.
op 27-02-2020 11:26 AM
Hi @Peterhallo,
Heb je al geprobeerd om de mediaspeler op de TV aan te sluiten, in plaats van op de soundbar?
op 27-02-2020 06:56 PM
Hoi Bruce,
Net even getest maar hierdoor krijg ik bij het afspelen van een dts-x of 7.1 geluidsbestand een storrend geluid.
Dus helemaal geen geluid of muziek.
Bij het afspelen van dts of 5.1 wel normaal geluid.
op 27-02-2020 07:03 PM
Het geluid van de tv (ziggo next) blijft nu wel aan?
Zou toch graag via de mediaplayer optimaal gebruik willen maken via dw soundbar.
op 02-03-2020 02:40 PM
op 02-03-2020 03:08 PM
Hoi, Ja ook al geprobeerd.
Gisteren diverse apparaten en kabels aangesloten maar het zit in de mediaplayer.
Tevens een kleiner broertje van de mediaplayer aangesloten maar hetzelfde probleem!
op 03-03-2020 01:29 PM
op 03-03-2020 02:16 PM
Bedankt voor het meedenken.
Bij de tv de instelling op:
Audio out - HDMI ARC
op 03-03-2020 04:40 PM
Tv herkent ook netjes de volume aanpassing van de soundbar.
Ook met de ziggo afstandsbediening werkt dit naar behoren.
Instellingen aangepast op de mediaplayer maar geen verschil.
Zodra de hdmi van mediaplayer naar soundbar aangesloten is valt het geluid weg van de ziggo box.
Bij het ontkoppelen van de hdmi van de mediaplayer duurt het 20sec dan gaat neemt de soundbar het geluid weer over.
Mocht er nog een idee zijn dan hoor en probeer ik dit graag!
Alvast bedankt,
mvg Peter
op 08-03-2020 09:04 AM
Goedemorgen @Peterhallo ,
E.e.a. is erg onduidelijk 🤷♂️. Je hebt hier 2 types soundbar opgegeven:
Dit is erg lastig uit te zoeken, omdat de soundbar(s) 🤷♂️ op een LG tv is /zijn aangesloten.
Het enige wat ik kan vragen, is welke mediaplayer je gebruikt. Misschien is posten in een LG forum beter..