Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen internet verbinding bij DFS kanalen op HW-Q990C

(Onderwerp aangemaakt op: 14-11-2024 11:18 PM)
221 Weergaven
Pa-no
First Poster
Opties
Dag,

Het is al langere tijd duidelijk dat de Samsung HW-Q990C zijn verbinding met het internet verliest zodra de wifi een hoger kanaal kiest op de 5GHz, namelijk de zogenoemde DFS kanalen.

De DFS kanalen zijn per definitie minder stabiel, omdat vliegvelden, weerstations en dergelijke die frequenties ook gebruiken waardoor het kan voorkomen dat het accespoint verplicht een ander kanaal moer kiezen. Echter, dat wil niet zeggen dat die DFS kanalen niet stabiel zijn. Als je niet in de buurt van een vliegveld of een weerstation woont, dan zal je ook nooit van zon kanaal gedrukt worden. Daarnaast, een mesh netwerk wordt steeds vaker gebruikt waardoor je in huis een goede dekking hebt en die dekking automatisch geoptimaliseerd wordt. Daardoor heb je geen zeggenschap meer op de kanaalkeuze. Ik vind het daarom een erg rigoureuze manier om de Q990C niet te kunnen laten verbinden met de DFS kanalen. Dit lijkt me een softwarematige blokkade in the Q990C dus ik zou graag willen of dit aangepast gaat worden, en zo ja wanneer?

Zie voor dezelfde problemen bijvoorbeeld hier:
0 Likes
1 Antwoord
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Pa-no ,

Je kunt feedback indienen in de Samsung Members App > Support > Feedback.
Waarschijnlijk wordt dit niet aangepast.

signatureee
Groet, Dick