Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen Google Chromecast built-in op HW-S800/801b!

(Onderwerp aangemaakt op: 11-04-2023 10:40 AM)
959 Weergaven
PCottens
First Poster
Opties

Hallo, 

ik krijg die dure soundbar maar niet tussen mijn speakers om naar te casten. Dit is Google ChromeCast built-in volgens alle reklame, dan moet het mogelijk zijn om via mijn nest het commando te geven om af te spelen op of gewoon in de apps op de GSM en tablet te kunnen casten naar deze speaker. Kan iemand mij helpen? En ja alle updates zijn gedaan en alles zit in zelfde netwerk.

Soundbar staat wel in de Google Home app om aan en af te zetten, volume te regelen maar daar heb je ook de afstandsbedieningen voor 😉

0 Likes
25 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemorgen.

Het is niet mogelijk om een app te casten via de build-in optie, wel kan je via verschillende apps de soundbar selecteren om je muziek op af te spelen. De tablet of telefoon dient wel verbonden te zijn met hetzelfde Wi-Fi netwerk als de soundbar.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
PCottens
First Poster
Opties

Dag MartijnK,

Ik zie dat Samsung hun omschrijving op de site heeft aangepast, voorheen stond ChromeCast built in, wat niet het geval is (en nu duidelijk blijkt uit het wijzigen van de omschrijving op de site). Het probleem is dus niet opgelost 😉 alleen gezorgd dat het voor de nieuwe kopers geen probleem is.

Hoe kan ik en anderen ooit nog een vertrouwen hebben in wat op de Samsung site ooit verschijnt 😞 als de onwaarheden weggehaald worden en dan gezegd wordt nope 't  is niet zo ...

0 Likes
PCottens
First Poster
Opties

PCottens_0-1698658684619.png

Dit was wat ook op BE site stond!!!

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik heb nergens gezegd dat hetgeen wat je gezien of gelezen hebt niet waar is....De build in Chromecast werkt echter niet hetzelfde als een normale Chromecast. Juist ook om de verwarring te voorkomen is dit aangepast op de site. Mocht je toch ook beelden naar je TV willen doorsturen of casten dan kan je natuurlijk ook voor een losse Chromecast of Firestick kiezen 😉

Groeten, 

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Anneke2023
Explorer
Opties

Ik weet niet of je inmiddels al een oplossing hebt gevonden? Vanuit elke app de soundbar selecteren lukt mij ook niet. Vanuit Spotify werkt het wel. Van uit mijn Google Nest Hub ook, je kan de soundbar in een commando noemen maar ook de soundbar als standaard speaker voor die Nest Hub zetten in de Google Home app.

0 Likes
Members_3OMCcIl
First Poster
Opties

Goedenavond, 

Hier hetzelfde probleem met de s801b. Wat ik ergens anders wel heb gelezen is dat deze optie (de chromecast en niet de google assistent) in Nederland (en enkele andere landen) niet open gezet zou zijn. Wel in andere landen. Jammer het is een fijne optie. Maar het zal wel een licentie probleem zijn tussen samsung en google (kosten of een patenten ruzie) waardoor dit niet gebruikt kan worden. (En heb deze soundbar al een tijdje en stond er ook chromecast bij als optie  toen ik hem kocht. )

Connect met Spotify is leuk als je Spotify hebt en niet een andere streaming dienst hebt. En Bluetooth moet je toch binnen bereik blijven wil je muziek houden waar in wifi een groter stuk dekt.  En hoef ook niet altijd mijn TV aan te hebben voor muziek.

Helaas hier dus ook wel een teleurgestelde klant van samsung. 

0 Likes