op 02-05-2020 07:34 PM
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de Soundbar HW-Q90R: https://www.samsung.com/nl/audio-video/dolby-atmos-soundbar-hw-q90r/
Dit is mijn eerste soundbar en ik heb 'm eenvoudig via bluetooth en wifi kunnen verbinden met mijn samsung tv, een UE55KU6670. Doordat het beide Samsung producten zijn, ging dit redelijk eenvoudig. Helaas krijg ik geen geluid uit de soundbar via de HDMI kabel. De HDMI kabel is aangesloten op de ARC ingang van de tv en tv out arc op de soundbar, maar geen geluid. Meegeleverde kabel geprobeerd, daarna meerdere andere kabels geprobeerd. Ik dacht eerst dat je een speciale HDMI ARC kabel nodig had. Maar elke HDMI 1.4 High Speed kabel zou moeten werken.
Je ziet hieronder een plaatje met hoe ik alles aangesloten heb. Als ik via de TV instellingen geluid op HDMI 3 en de soundbar op D.In: geen geluid. Even voor de duidelijkheid: ik wil geluid van mijn tv op de soundbar afspelen en heb geen optische kabel aangesloten. Ik kijk voornameljk tv via de setopbox van mijn kabelprovider, ook aangesloten met een HDMI kabel op de TV. Ook kijk ik veel via de smart apps op de tv.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het niet zoveel uitmaakt wat ik doe op de tv, het geluid moet afspelen op de soundbar. Daarom heb ik deze soundbar ook gekocht. Als ik mijn tv op HDMI 3 zet, krijg ik vanzelfsprekend gewoon zwart beeld, aangezien de soundbar geen beeld doorgeeft.
Het gekke is dat via bluetooth en wifi werkt het wel gewoon. Ik kan ook via mijn telefoon en spotify draadloos verbinden en muziek afspelen. De overige functies werken dus wel. Maar liefst wil ik toch via de HDMI kabel, dit schijnt de beste kwaliteit en ervaring te geven en daar wil ik graag gebruik van maken.
Mijn vragen:
Mijn opstelling:
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-05-2020 09:36 AM
Letterlijk 5 minuten nadat ik de post had geplaatst, zag ik een andere topic met een soortgelijk issue. De voorgestelde oplossing om de boel van het stroom af te halen en eerst de tv en soundbar op te laten komen heeft gewerkt. Ook bij mij lag het aan de playstation 4 uiteindelijk. Nadat ik de overige apparaten weer aan het stroom heb gehangen, werkte alles perfect. Sindsdien gaat alles via de HDMI kabel en kan ik genieten. Mijn tweede vraag overigens nog wel open:
op 04-05-2020 09:36 AM
Letterlijk 5 minuten nadat ik de post had geplaatst, zag ik een andere topic met een soortgelijk issue. De voorgestelde oplossing om de boel van het stroom af te halen en eerst de tv en soundbar op te laten komen heeft gewerkt. Ook bij mij lag het aan de playstation 4 uiteindelijk. Nadat ik de overige apparaten weer aan het stroom heb gehangen, werkte alles perfect. Sindsdien gaat alles via de HDMI kabel en kan ik genieten. Mijn tweede vraag overigens nog wel open:
op 04-05-2020 12:26 PM
Hi @sam3dov,
Fijn dat het is opgelost! Persoonlijk zou ik voor HDMI gaan. Bij een draadloze verbinding wil het wifi-signaal nog weleens storen. Een bekabelde aansluiting heeft om die reden altijd de voorkeur.