op 11-08-2018 08:23 PM
Ik heb mijn tv al 5 jaar. Sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer als ik digitale tv kijk. Ik heb mijn digicorder ingeruild voor een nieuwe maar probleem blijft. Ik heb een soundplate ertussen staan, maar die heb ik al eens afgekoppeld, en ook dan blijft het probleem, dus ligt niet aan de soundplate. ik heb ook een Blu-ray staan, en als ik daar op afspeel heb ik wel geluid. ik heb de HDMI-kabels van de digicorder en de blu-ray al eens gewisseld, maar blijft hetzelfde geven. Kan het dan nog aan de tv liggen? Ik heb nog altijd het idee dat het aan Telenet ligt. Ik kreeg vanaf ik geen geluid meer had, ook een melding 'HD protection error", maar na een paar keer op- en afzetten krijg ik die niet meer.
Iemand enig idee?
op 13-08-2018 02:41 PM
Goeiemiddag Nancy! Dat is wel heel specifiek inderdaad.. Is het ook een optie om je digicorder op een andere TV aan te sluiten om te zien of het probleem dan ook optreedt? En zou ik mogen weten om welk model TV het gaat, en welke software versie je hier ziet staan? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung. Ik hoor graag van je! ^Joeri
op 13-08-2018 09:27 PM
Het is opgelost.
We hadden de digicorden op een andere tv aangesloten en dat werkte wel. Dus terug thuis aangesloten. Ik had nagevraagd bij een kennis die dagelijks werkt met digicorders, en hij zei dat ik eens moest proberen met de geluidinstellingen te veranderen, zouden op Dolby moeten staan. Heb ik dan gisteren gedaan, maar het lukte nog niet. Dan uiteindelijk alles (tv, digicorder, blu-ray, modem, ....) zonder stroom gezet, 5 minuten gewacht en terug op gezet. Toen kreeg ik een fout nl. 'HD copy protection probleem". Had ik in't begin van't probleem ook gehad maar was dan plots weer weg.
Vervolgens de digicorder paar keer af- en terug opgezet, en de fout was weg. En wonder boven wonder, het geluid was terug. Vraag me niet hoe ik het gedaan heb, maar het werkt dus. Die kennis zei dat het zou kunnen dat Telenet een update gedaan heeft, en dat het daardoor komt. Zeer leuk vind ik dat. Ik had thans gebeld naar Telenet, maar daar was ik niet mee geholpen. Intussen ook digicorder omgewisseld, dus weeral alle opnames kwijt. Voor de 4e keer denk ik.
Alvast bedankt voor uw reactie.
op 14-08-2018 02:17 PM
op 14-08-2018 03:13 PM
Het kon niet aan de blu-ray liggen, dat hadden we getest. Ook niet aan de kabels, en kon niet geloven dat het aan de tv lag. Ook door die foutmelding op de digicorder dacht ik dat het daaraan lag. Daarmee dat ik hem had binnengedaan. Heb nog gebeld dat het niet opgelost was met de nieuwe digicorder, maar de oude was al gedeactiveerd dus die kon ik niet terugkrijgen. Ik weet uit ervaring dat we dan alles kwijt zijn, maar wist op dat moment niet meer wat te proberen. Het hangt er bij Telenet ook vanaf wie je aan de lijn krijgt. Als je geluk hebt ben je geholpen. Maar zodra ze horen dat er nog een ander apparaat aan hangt, zoals de soundplate, steken ze het daar op. Ik denk nog altijd dat telenet een update heeft gedaan en dat dat de oorzaak was. Wel leuk dat de mensen dat met de gevolgen zitten. Dat zouden ze tenminste moeten weten als je naar hen belt.
op 14-08-2018 04:44 PM