Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Fout in eArc aansluiting Soundbar HW-Q930C

(Onderwerp aangemaakt op: 18-11-2023 12:19 PM)
673 Weergaven
Ger Schilder
Apprentice
Opties

Er is duidelijk een bug in de serie soundbars Q930C. Wanneer de eArc HDMI is aangesloten blijft de soundbar om de paar minuten overschakelen naar eArc terwijl de TV uit staat. Dit gebeurt bij afspelen op Din in en Wifi streamen Apple of chromecast. Dit is hoogst irritant en dient door Samsung opgelost te worden. Heb de HDmi kabel eruit gehaald en dan gaat het wel goed. Dit mag niet de bedoeling zijn van zo’n duur product. Samsung Frame tv en een Audioquest 2.1 48K kabel. Afspelen via tv gaat prima. Het lijkt erop dat de TV een signaal blijft sturen over de kabel terwijl de TV uit staat. #HW-Q930C

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ger Schilder
Apprentice
Opties

De volgende oplossing helpt, misschien kan Samsung dit meenemen:

instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten->Anynet+HDMI-CEC aan -> Invoer signaal extra-> HDMI3 uit gevinkt, dit is de HDMI eArc poort op de Samsung box van The Frame tv.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Ger Schilder
Apprentice
Opties

Ik heb de Q930C, HDMI 2.1 naar Samsung tv en een optische aansluiting naar een DAB ONTVAMGER. Heel irritant dat het geluid telkens wegvalt als je via optisch, wifi of Bluetooth afspeelt. De soundbar schakelt zelf telkens naar eArc voor enkele seconden. Alles up to date. Tv is een Samsung Frame. Ik denk dat Samsung snel met een Fix moet komen.

Ger Schilder
Apprentice
Opties

Hier precies hetzelfde, zelfs streamen via wifi kan niet en dan springt ie telkens over. Dit moeten ze oplossen. Het lijkt erop dat de eArc telkens een signaal oppikt en dan over schakelt. Het is een dure kabel dus daar mag het niet aan liggen. Een spoedige update met een fix lijkt mij zinvol.

MarkV70
Voyager
Opties
Hoi wilde toch even reageren dit euvel is mij ook bekend, heb een software update gehad en toen was alles wel in orde. Weet niet welke serie je hebt maar vernam van Samsung dat er bij een aantal series bekend was dat er een bug in zit.
Je kunt de update ook rechtstreeks van Samsung downloaden naar een USB-apparaat, en dan uploaden naar je soundbar. Of werk je soundbar bij met de SmartThings-app. Hoop dat dit bij je werkt want is echt heel erg rot. Ik had last van een brom welke constant aanwezig was.
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Ger Schilder
Apprentice
Opties

Een software update heeft geen resultaat, ik heb de anynet cec uitgezet en dan werkt alles goed, echter werkt dan de soundbar via de tv niet meer, mijn vermoeden is dat deze optie signalen stuurt random naar de soundbar, ook al staat de tv uit. Ik heb nu als test een vinkje weggehaald op de poort 3 van de HDMI eArc van mij tv Samsung Frame. Een fix van Samsung blijft mijn idee, dit is gewoon een ontwerp fout.

0 Likes
Oplossing
Ger Schilder
Apprentice
Opties

De volgende oplossing helpt, misschien kan Samsung dit meenemen:

instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten->Anynet+HDMI-CEC aan -> Invoer signaal extra-> HDMI3 uit gevinkt, dit is de HDMI eArc poort op de Samsung box van The Frame tv.