Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

eARC support voor de Samsung Soundbar HW-Q90R

(Onderwerp aangemaakt op: 29-10-2019 09:21 PM)
12897 Weergaven
kylios88
Apprentice
Opties

Hi, 

Ik lees veel verschillende berichten over of dat de Samsung HW-Q90R  eARC ondersteund. In de ene berichtgeving wordt gezegd dat (momenteel) enkel ARC aanwezig is. In andere berichten wordt weer verteld dat eARC middels een firmware update aanwezig is. 

Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat de situatie is gezien ik de intentie heb om de Samsung HW-Q90R te kopen mits de optie beschikbaar is om Dolby Atmos via HDMI eARC vanuit mijn tv naar de soundbar kan sturen zonder kwaliteitsverlies. 

k ben benieuwd of iemand mij kan helpen met bovenstaande vraag. 

Alvast bedankt!

Kyle

0 Likes
Spring naar oplossing
119 Antwoorden
jobean
Navigator
Opties

Das vreemd want dat kan gewoon zonder Earc hoor. Ik weet niet wat voor TV jij hebt maar als ik op mijn TV een Netflix film met Atmos kijk dan verschijnt er netjes 'Dolby Atmos' op mijn Soundbar.

0 Likes
Ierrie
Explorer
Opties

Bij mij werkt het ook perfect. Afhankelijk van de kwaliteit zie ik of Dolby Armos of DTS-X te zien. Zal toch iets met je instellingen te maken hebben.

0 Likes
Frankie1989
Student
Opties

Beste , het is eindelijk gelukt tv volledig gereset. Nu komt er wel Atmos Dolby op. Maar wel alleen de soundbar via HDMI Arc out tv in.  Ps4 pro en digicorder aan de tv aangesloten niet in de soundbar. Dank u voor de tip. Nu hoort ik echt wel een verschil!!! 😊😊😊😊 groetjes Alex 

0 Likes
Ierrie
Explorer
Opties
Geniet er van, want dat lukt zeker met deze SB!
0 Likes
Oplossing
jobean
Navigator
Opties

Beste mensen... Sorry voor dit vroege bericht op de maandagochtend maar eh..

DE EARC UPDATE IS ER!!!!!!!!!!!! 

(foto is niet van mijn soundbar hoor, maar bij mij werkt hij ook. Vergeet niet om ook op je  TV eARC aan te zetten. Bij mij moest dat nog ff hij werkte (LG C9)

IMG_20200504_021501.jpg

Jeronim0
Apprentice
Opties

Ik kan het bevestigen: Smartthings app toont 1010.5 en op de soundbar wordt eARC getoond met een LG B9 TV.

Hoop klagen over Samsung, maar netjes dat ze toch geleverd hebben.

0 Likes
Frans83
Pioneer
Opties
Ja natuurlijk een hoop klagen. Mensen waren een jaar geleden deze update beloofd. Ze kochten dus een soundbar, denkend dat ze kort na aanschaf eARC zouden hebben. Belangrijk voor o.a. Atmos, dus na eerst misleid te zijn, hebben sommige een jaar moeten wachten, eer ze hun peperdure soundbar kunnen gebruiken, zoals ze bedoeld hadden én hun beloofd was.
Dus ja, een hoop klagen over Samsung en helemaal niets netjes van hun. Het zou niets meer dan doodnormaal zijn als ze het al veel eerder geleverd haddenm. En nu is het fijn voor ons dat het er eindelijk is, maar het blijft belachelijk dat het zo lang heeft moeten duren. Lees dit goed: mensen hebben een jaar moeten wachten om hun dure soundbar te kunnen gebruiken zoals bedoeld en beloofd was.
En dan zeg jij: hoop klagen over Samsung, maar toch netjes dat ze toch geleverd hebben.
Tuurlijk. Je koopt een auto met een radio en alles is goed, maar de radio mist. Die krikg je na een jaar pas.
Zeg je dan ook tegen de dealer, ja ik was wel over je aan het klagen, maar uiteindelijk was het wel netjes van je hoor.
0 Likes
Ierrie
Explorer
Opties

Precies...het klagen is echt wel terecht. Wel heel makkelijk om te stellen dat ze nu 'netjes leveren'. Dit is alles behalve netjes en waarschijnlijk ook gebeurd onder grote druk van de consumenten

0 Likes
Frans83
Pioneer
Opties
Inderdaad, want het Nederlandse forum is nog 'braaf' verlopen. Tijdens mijn zoektocht in deze kwestie, kwam ik ook op de Engelse en Amerikaanse fora terecht en dat ging daar heel wat heftiger aan toe. Ook veel druk via Twitter op mensen die eARC beloofd hadden.
0 Likes
Ierrie
Explorer
Opties

Helaas wil bij mij niet lukken. Controleren op updates blijft op 99% hangen :serious-face-with-symbols-covering-mouth:

0 Likes