op 23-01-2021 03:58 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Connectie met Android Auto in (nieuwe) BMW lukt niet.
Heel sporadisch werkt de verbinding wel ald ik handmatig de WiFi van de auto selecteer, maar doordat de telefoon aan de WiFi zit, is er geen data verbinding. Iemand tips ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 14-04-2021 10:06 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Vandaag bevestiging gekregen en de J6 heeft geen 5GHz WiFi ondersteuning. Ik denk dat je dit kunt herkennen aan 802.11a en 802.11ac.
Zou kunnen kloppen in de specs van de A20e staan die er ook niet tussen: https://tweakers.net/pricewatch/1329746/samsung-galaxy-a20e-zwart/specificaties/
Ondertussen vandaag een nieuwe A32 5G gekocht en die werkt.
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
op 23-01-2021 04:53 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedenmiddag @AEE
Dit is een erg vaag verhaal, zou je wat duidelijker kunnen zijn?
Om welke BMW gaat het?
Om Welke telefoon?
op 24-01-2021 02:10 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi Patrick,
Het gaat om een BMW 3 serie (nieuw) en een Galaxy A20e (android 10). Bij Bluetooth verbinding verschijnt op de telefoon de melding dat Android Auto beschikbaar is, maar bij verbinden vanuit de auto 'mislukt' de verbinding. Als ik dan handmatig het wifi netwerk van de auto selecteer (dit zou automatisch moeten gaan, lijkt mij), krijg ik wel connectie met Android Auto, maar dan heb ik geen data verbinding (switch to mobile data staat aan). Met kabel werkt het ook niet, want dat zou een oplossing kunnen zijn voor het wifi probleem.
op 25-01-2021 02:58 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @AEE,
Dat is een mooie auto 😉
Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?
Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je wifiverbinding weet.
op 30-01-2021 01:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi BruceH,
Ben weer een stap verder, telefoon andere naam gegeven, want de auto herkende de telefoon als drie verschillende telefoons. Daarna alle verbindingen opnieuw gemaakt. Een deel is daarmee opgelost, want Android Auto connect nu prima.
Echter, de wifi verbinding zorgt er nog steeds voor dat er geen 4G verbinding wordt gemaakt (telefoon issue)
Dat krijg ik nog steeds niet gefixt.
op 01-02-2021 03:43 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
02-02-2021 04:17 PM - bewerkt 02-02-2021 04:21 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @BruceH,
Ja, alle connecties gereset, telefoon volledig opnieuw aangemeld.
Connectie met Android Auto werkt nu prima. Echter schakelt de telefoon niet over naar 4G en is er dus geen internet. Zodra de telefoon verbindt met WiFi stopt 4G.
En Nee, dit heeft nog nooit gewerkt.
Overigens, toestel is ook nieuw en software is up-to-date
op 04-02-2021 12:04 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik ben er verder ingedoken en kwam de volgende video tegen: https://bit.ly/39Kp7BV
Is dat ook hetgeen wat jij gebruikt in de auto?
En daarbij de omschrijving:
The BMW Wi-Fi Hotspot grants you unlimited internet access on the road without drawing on your mobile data volume.
Just login to the ConnectedDrive Store with your BMW Account to install it or use the BMW Connected app. You and your fellow passengers can surf the Web on up to ten devices. All mobile devices only need to be registered to the Hotspot once – just like at home. This video gives you step-by-step instructions for installing the BMW WiFi Hotspot in your car.
If you want to see more about ConnectedDrive take a look at this playlist: https://bit.ly/2YJGcWE...
If you want to learn more about BMW ConnectedDrive take a look here: https://bit.ly/3tpVYnn
For downloading the BMW Connected App click here: https://bit.ly/3cGbwxq
op 04-02-2021 05:59 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi BruceH,
Nee, dat is niet wat ik gebruik, ik wil juist de data van de telefoon gebruiken.
Zelfs met de developer optie "mobiele data altijd actief", wordt geen mobiele data gebruikt als Wifi actief is.
Ik vrees dat het echt een telefoon issue is en dat de Galaxy A20e gewoon niet tegelijkertijd 4G en Wifi kan gebruiken. Wat vreemd zou zijn, want dit soort opties in het menu zouden erop duiden dat het wel moet kunnen.
op 05-02-2021 01:21 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken

- « Vorige
-
- 1
- 2