Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Amino Aria 7X aan afstandsbediening koppelen

(Onderwerp aangemaakt op: 16-11-2019 12:47 PM)
55342 Weergaven
Michèle1969
First Poster
Opties

Hallo,

Wij zijn overgegaan op glasvezel via Caiway en daarbij hoort een media receiver Amino Aria 7X. Wij willen de afstandbediening van onze samsung Qled-tv (QE43Q60RALXXN) gebruiken, maar het koppelen lukt niet.  Het menu herkent de Aria 7X niet

Andersom, kunnen we wel de goedkope plastic afstandbediening voor de televisie gebruiken. Dit willen wij liever niet, de afstandbediening van Samsung werkt veel prettiger. En daarop werkt de geluidsinstallatie ook. En die goedkope afstandsbediening herkent de geluidsinstallatie weer niet. We zitten nu dus met 2 afstandsbedieningen te klungelen, irritant 

 

Weet iemand hoe het wel lukt om te koppelen?

Groet Michèle

0 Likes
Spring naar oplossing
207 Antwoorden
Noor3
Explorer
Opties

Al 2x en daarna kan ik hem koppelen en de volgende dag is hij het weer vergeten. Inmiddels iemand van de helpdesk gesproken en begrepen dat er niets aan gedaan kan worden. Amino en samung zijn niet compatible. Blijkbaar kan het niet meegenomen worden in een update omdat het van 2 kanten moet komen (amino en Samsung). Hij adviseerde mij om caiway te vragen naar een ander merk ontvanger dus dat ga ik doen. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, laat je weten of het met een andere ontvanger wel goed gaat?

rsz-846676
0 Likes
Sjaak24
Journeyman
Opties

Ik kreeg zojuist de bewoording vanuti Caiway; we hebben alleen maar Animo als ontvanger met het "nieuwe platform". Het heeft gewerkt tot de update van Samsung en wij kunnen er niks aan doen.

 

Jongens, wat is dit klote. Samsung, fix dit gewoon met Animo. Hoe moeilijk is dit. Uiteindelijk zijn wij nu de dupe van dit gek!**t.

0 Likes
Noor3
Explorer
Opties

Nee hé, dus er is niets aan te doen. Ik vind het ook merkwaardig dat wij als klant de dupe worden.  Neem het gewoon mee in een update, hoe moeilijk kan dat zijn. Even overleggen met Amino. Dit is van het kastje naar de muur en wij zijn de dupe. 

0 Likes
Sjaak24
Journeyman
Opties

O en het verzoek is ingedient om op de website van Caiway aan te geven dat de diensten van Caiway niet goed werken met de one connect box van Samsung. Als ik dat namelijk had geweten had ik 2 keer extra nagedacht over deze Samsung. Want  zo is de meerwaarde van deze televisie natuurlijk 0.

0 Likes
Marian-
Pioneer
Opties

@Sjaak24 het heeft dus ooit wel gewerkt bij je begrijp ik nu te lezen?

Dat is balen dan, toevallig heeft mijn tv nu geen internet verbinding momenteel, ik zou die weer aanzetten eens zien of de mijne het ook begeeft dan. Mocht dat zo zijn, ik laat het jullie weten.

Zou het jammer vinden, maar zou evenwel blij blijven met de tv en de amino. Dan maar extra afstand bediening pakken. Hoewel ik wel twijfels heb bij de uitleg dat het van 2 kanten moet komen, want mijn hele oude apparaten, ik noem een humax een eminent een blurayspeler, werken geweldig allemaal met de afstand bediening.
Probeer de tip van @BruceH om de boel te resetten, beste fabriekstand kiezen alle apparaten uitlaten, behalve de amino, die als eerste aanmelden. Zo heb ik het ooit ook weer goed gekregen. (p.s. de update raak je er niet mee kwijt.)

Leo211
Journeyman
Opties
Ik heb dat ook gedaan bij Caiway. Ik sta daarvoor op de lijst. Op dit moment zijn er geen app beschikbaar. Zij komen dan met animo kawai. Ik heb begrepen dat daar hetzelfde probleem in zit.
0 Likes
Noor3
Explorer
Opties
Ik ben blij dat het bij jou fantastisch werkt maar bij mij gaat het echt niet. Is bevestigd door Samsung en Caiway. Echt alles al geprobeerd, ook resetten. Het probleem is niet dat hij de aria daarna niet vindt maar hij onthoudt het niet.
0 Likes
Jphouston
Pioneer
Opties

Misschien dat ik jullie kan helpen. Alles lezend en met hetzelfde probleem van koppeling van afstandbediening Samsung met de amino 7x box of eerdere versies heb ik het volgende geprobeerd en dat werkt stabiel.

1) Samsung TV terugzetten naar fabrieksinstellingen,

2) Alle apparaten zoals dvd spelers en Amino aansluiten én aanzetten,

3) Samsung herkent de apparaten behalve de amino. HDMI onbekend staat er.

4) Ga naar universele afstandbediening, provider invullen in mijn geval Caiway,

5) merk invullen: Amino

6) type 7x, je krijgt een lijst, onderaan op 'meerdere types' tikken

7) Dan komt 7X tevoorschijn, op klikken en klaar. Omslachtig maar de samsung afstandbediening werkt nu ook voor de Amino

0 Likes
Sjaak24
Journeyman
Opties

Beste @Jphouston,

 

Dit doe ik elke dag.... liever gezegd, dit moet ik elke dag doen....

0 Likes