op 16-11-2019 12:47 PM
Hallo,
Wij zijn overgegaan op glasvezel via Caiway en daarbij hoort een media receiver Amino Aria 7X. Wij willen de afstandbediening van onze samsung Qled-tv (QE43Q60RALXXN) gebruiken, maar het koppelen lukt niet. Het menu herkent de Aria 7X niet
Andersom, kunnen we wel de goedkope plastic afstandbediening voor de televisie gebruiken. Dit willen wij liever niet, de afstandbediening van Samsung werkt veel prettiger. En daarop werkt de geluidsinstallatie ook. En die goedkope afstandsbediening herkent de geluidsinstallatie weer niet. We zitten nu dus met 2 afstandsbedieningen te klungelen, irritant
Weet iemand hoe het wel lukt om te koppelen?
Groet Michèle
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-08-2020 01:27 AM
Helaas nog steeds geen echte oplossing! Misschien moeten we weer een nieuwe topic openen aangezien deze onterecht op oplossing is gezet terwijl het niet is opgelost. De community manager kijkt er nu ook niet meer naar.
op 17-08-2020 07:53 PM
Bij mij werkt het inmiddels al ruim een week zonder uitval.
Wat ik gedaan heb, is na het koppelen, meteen de amino uit het start scherm verwijderd.
Je kan de amino daarna nog bij bronnen oproepen.
Wanneer je de tv andere dag weer aanzet, komt ermeteen melding amino hdmi(jullie nr) bron met zwart scherm, enter werkt dan niet, maar wel via de home knop naar de bronnen gaan, daar staat hij dan tussen en kan gestart worden.
Waarom ik het zo ben gaan proberen is, omdat het me opviel dat zodra de amino erin ging, mijn humax uit de snel start verdween. Dacht ik ga dat voor zijn en amino meteen eruit. Of het daar door komt dat het nu wel werkt??? tijd zou het leren. Hoop bij jullie ook. Succes!
Logica heb ik verder niet, lijkt me puur soort snelkoppeling zo'n snelstart scherm.
op 18-08-2020 01:58 PM
Bedankt voor het delen! @Marian-, hopelijk hebben andere Community leden er wat aan.
op 20-08-2020 01:53 PM
@Marian- Oplossing werkt bij mij ook Alleen als ik de amino uitschakel dmv de cijfertoets is de volgende morgen de verbinding met de AB weer weg
De amino blijft op deze manier dus altijd aan.
op 20-08-2020 03:31 PM
@Fixitwell Je hoeft hem niet aan te laten, wanneer je de volgende dag de tv aanzet en hij pruttelt dat hij de amino niet ziet, dan ga je met je afstand bediening naar bronnen daar staat dan als het goed is de amino en kan je met je samsung afstand bediening hem daar aanzetten.
Het lastige blijft wel, er is geen knop die naar de opnames kan (althans, ik heb die combi niet kunnen vinden), programa's opnemen kan allemaal wel via de gids functie, plus de kleurtoetsen hebben ook wat functies, starten bij het begin programma bijv.
Graag gedaan @BruceH oplossingen vinden met elkaar is wel zo fijn, zo ben ik ook hier ooit terecht gekomen.
op 24-08-2020 03:47 PM
Inmiddels een betere oplossing gevonden 😀
Als de volgende morgen de verbinding met de AB is verbroken hoef je niet de stekker er uit te halen maar alleen de Samsung tv aanzetten met de aan-uit knop en deze zolang ingedrukt houden totdat het QLed logo verschijnt.
Dan werkt de AB weer en kun je de amino aan en uit zetten via de thuisknop en ook de andere functies gebruiken.
ik heb de Amino als volgt geinstallerd:
provider = Caiway
Apparaat Amino en dan
Aria 7x uit de “extra” lijst
op 24-08-2020 04:22 PM
Geniaal @Fixitwell dat werkte bij mij ook, aanzetten daarna knop aan/uit ingedrukt en hoppita.
Gister vloog toevallig bij mij de amino er weer uit. Dank voor deze tip!
p.s. amino uitschakelen doe ik met de kleuren toets en dan de 'meer' functie, maar lijkt bij sommige tv's anders te gaan, al eerder gelezen met de cijfer toets.
op 24-08-2020 04:45 PM
Ik schakel het hele systeem ‘s avonds uit door de thuisknop in te drukken en dan de 4e button in het Caiway menu (stroom kabelontvanger) te selecteren.
Dan schakelt zowel de amino als de tv uit
Scheelt een paar aanslagen tov de kleuren toets 🥴
op 24-08-2020 05:42 PM
😂 hij lag er alweer uit bij me.
Denk dat ik andere versie heb dan, mijn menu van caiway heeft dat niet.
24-08-2020 05:59 PM - bewerkt 26-08-2020 10:51 AM