op 16-11-2019 12:47 PM
Hallo,
Wij zijn overgegaan op glasvezel via Caiway en daarbij hoort een media receiver Amino Aria 7X. Wij willen de afstandbediening van onze samsung Qled-tv (QE43Q60RALXXN) gebruiken, maar het koppelen lukt niet. Het menu herkent de Aria 7X niet
Andersom, kunnen we wel de goedkope plastic afstandbediening voor de televisie gebruiken. Dit willen wij liever niet, de afstandbediening van Samsung werkt veel prettiger. En daarop werkt de geluidsinstallatie ook. En die goedkope afstandsbediening herkent de geluidsinstallatie weer niet. We zitten nu dus met 2 afstandsbedieningen te klungelen, irritant
Weet iemand hoe het wel lukt om te koppelen?
Groet Michèle
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-11-2019 02:56 PM
Hi @Michèle1969,
Heb je Anynet+ (HDMI-SEC) aanstaan? Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten.
Het kan ook zijn dat de Amino Aria 7X niet over HDMI-SEC beschikt.
HDMI-CEC zorgt er namelijk voor dat apparaten direct herkend worden en ook bediend kunnen worden met de afstandsbediening van de tv.
op 12-01-2020 08:14 PM
Ook lang getobt, de "meer optie" heeft er ook blijkbaar tijdje uitgelegen lijkt het bij samsung.
Bij mij werkt het nu als volgt :
als provider amino kiezen
daarna uit de lijst modellen, ook amino kiezen
Type nummer aria invullen, daarna onderaan die lange lijst, meer opties klikken(mits wifi aangesloten staat) kiezen, dan verschijnen er 3 extra opties, de aria 7 werkt niet, maar de 6 doet alles wat hij moet doen met de samsung afstand bediening.
Het enige wat niet kan, is direkt naar de opgenome programma's gaan, maar kan wel via de home optie. succes, hoop dat het je gaat helpen
op 26-03-2020 05:16 PM
Ik heb een samsung flame 55inch die ik wil koppelen aan een Animo aria 7x van caiway. Ik weet hoe het aanmelden via de instructutie werkt. Het is me ook twee keer gelukt om de afstandbediening te koppelen. Echter na een dag is deze weer weg en lukt het niet via dezelfde handelingen alsnog opnieuw de Aria7x op te roepen. zeer frusterend is dat inmiddels.
Gr Leo
28-03-2020 05:03 PM - bewerkt 28-03-2020 05:07 PM
Hoi @Leo211
Kies als die wel voorkomt bij de 'meer' optie in de lijst voor de aria 6, de 7x stond er sinds kort pas bij, was een exacte clone van de aria 6.
Kan alles, behalve de radio gids oproepen.
op 25-04-2020 11:47 PM
op 26-04-2020 06:30 PM
@Leo211 heb je bij de tv instellingen anynet+ (hdmi cec) wel aan staan?
Dan zou hij het echt moeten onthouden zolang je de hdmi of utp maar niet verwijder of verander.
Wat wel een probleem is, bij mij tenminste, als ik hem via de homecinema laat lopen (soundbar van samsung) dan onthoud hij het niet en kan hij alleen via de soundbar afgespeeld worden.
Hoop dat je ooit je draai kunt vinden ermee, never give up hé
op 29-04-2020 09:26 PM
@leo211, ik heb hetzelfde probleem. Ik word er tamelijk gek van. Heb je al een oplossing gevonden.
op 05-05-2020 08:41 PM
Wat is dit frustrerend, de volgende dag moet ik weer de afstandsbediening koppelen maar dan is de Amino-Aria X7 weer uit de lijst!!!!!
op 05-05-2020 09:46 PM
@Sjaak24 @Leo211 en @hia
Wanneer jullie savonds alles uit zetten, zetten jullie de amino dan wel uit met de samsung afstand bediening?
Bij mij blijft de snelkoppeling in het snelstart menu staan en start oftewel zet daar de stroom op de amino door met de afstand bediening van samsung de amino aan te zetten. Savonds zet ik hem dan uit door op de rood-blauw-groen-geel knop in te drukken, daarna op de meeroptie dan zie je helemaal links de optie uitzetten. Daarna pas zet ik de tv gewoon uit met de rode aan uit toets.
Heb de amino x7 maar kies die niet uit de lijst, de amino 6 of 610 keuze doet het echt goed bij me.
Hoop echt dat bij jullie gaat lukken, toch wel handig.