op 04-12-2021 08:48 PM - laatst bewerkt op 08-12-2021 03:31 PM door MartijnK
Sinds 1 week heb ik de Soundbar HW-S50A welke is verbonden met HDMI-kabel met Samsung TV UE50ES6710. Het eerste probleem was de afstandsbediening die niet te openen was. Naar de winkel gegaan waar men met veel moeite de ab. heeft geopend. Thuisgekomen bleek dat met de ab. het geluidsvolume niet geregeld kon worden en ook de woofer werkt niet.Samsung gebeld en men heeft een andere ab. gestuurd. Helaas is deze ab. ook niet open te krijgen zodat ik niet kan controleren of deze ab. wel correct zou werken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de ab. goed werkend kan krijgen?
Met dank voor de te nemen moeite.
Opgelost! Ga naar oplossing.
08-12-2021 04:05 PM - bewerkt 08-12-2021 04:10 PM
Hoi @Willempie43 ,
Ik verbaas me over deze AB. Ik heb een zelfde soort, maar dan voor de tv. Zie bijlage.
Klepje is inderdaad erg moeilijk open te krijgen. Met siliconenspray ingespoten voor een volgende keer.
Met de volumeknop op de mijne gaat de tv op Mute als ik erop druk.
Dat gebeurt bij jou op de soundbar. Omhoog en omlaag is volume.
De wooferknop is bij mij de kanalenkiezer. Omhoog en omlaag.
Erop drukken roept de tv gids op. Misschien de reden dat het bij jou niet werkt.
Kun je wel de knoppen omhoog en omlaag bewegen 🙈? Anders heb ik m'n twijfels of dit wel de goede AB is..
14-01-2022 12:55 PM - bewerkt 14-01-2022 01:27 PM
In de handleiding zie ik toch "Druk op de knop omhoog of omlaag om het niveau te regelen" bij de volume en subwoofer knoppen. Niet de meest uitgebreide omschrijving, dat geef ik toe, maar dat is wat ze ermee bedoelden.
op 04-12-2021 09:09 PM
Goedenavond @Willempie43 ,
De enige die hiervoor moet zorgen, is de leverancier. Daar heb je een koopovereenkomst mee.
Waarom moet de AB eigenlijk open? Je kunt de werking controleren door de AB voor de camera van een gsm te houden.
Als je een toets indrukt, moet je een rood lampje zien flikkeren..
op 06-12-2021 03:31 PM
Beste @Willempie43, in welke HDMI poort heb je de soundbar gestoken? Hierin is poort nr 2 aan te bevelen namelijk, aangezien dat de ARC poort is.
op 06-12-2021 05:37 PM
AB. kunnen openen lijkt mij noodzakelijk want hoe moet je anders batterijen plaatsen?
op 06-12-2021 05:38 PM
Dank voor het bericht. Kabel is aangesloten op de ARC -poort.
op 06-12-2021 05:47 PM
Eens. Ik was ervan uitgegaan dat deze er al in zaten.
Heb je nog getest met de camera van een gsm?
op 06-12-2021 10:17 PM
Dank voor het bericht. Ik heb de ab. voor de camera gehouden en na het indrukken van een toets flikkert er een paars lampje. Nogmaals de opmerking dat een aantal functies van de ab. wel werken maar het geluid kan niet geregeld worden en ook de toets “woofer” werkt niet.
op 07-12-2021 11:10 AM
Hoi @Willempie43 ,
Vervelend! Zou je misschien een foto kunnen posten van de AB?
op 08-12-2021 03:42 PM
Ik heb gisteren al foto’s gestuurd maar ik kreeg vandaag bericht dat mijn bericht niet kon worden afgeleverd dus daarom nogmaals de gevraagde foto’s. Als aanvulling kan ik nog vermelden dat ik inmiddels van Samsung een andere ab. heb gekregen maar helaas heeft deze ab. hetzelfde probleem . Wanneer ik op de volumeknop druk wordt het geluid uitgeschakeld en de woofer-knop werkt ook niet.
08-12-2021 04:05 PM - bewerkt 08-12-2021 04:10 PM
Hoi @Willempie43 ,
Ik verbaas me over deze AB. Ik heb een zelfde soort, maar dan voor de tv. Zie bijlage.
Klepje is inderdaad erg moeilijk open te krijgen. Met siliconenspray ingespoten voor een volgende keer.
Met de volumeknop op de mijne gaat de tv op Mute als ik erop druk.
Dat gebeurt bij jou op de soundbar. Omhoog en omlaag is volume.
De wooferknop is bij mij de kanalenkiezer. Omhoog en omlaag.
Erop drukken roept de tv gids op. Misschien de reden dat het bij jou niet werkt.
Kun je wel de knoppen omhoog en omlaag bewegen 🙈? Anders heb ik m'n twijfels of dit wel de goede AB is..