op 24-11-2019 10:49 PM
Ik ben, sinds 6 maanden, in het bezit van een 75Q9F. Nu heb ik gister een nieuwe soundbar (HW-Q90R) aangeschaft.
deze aangesloten zoals het moet via de ARC aansluitingen met de meegeleverde HDMI kabel van Samsung. De ARC wordt niet herkend door de soundbar en op de tv in het menu is de arc ook niet zichtbaar. Diverse andere HDMI kabels geprobeerd, maar helaas zonder succes. Zowel de tv als de soundbar diverse malen gereset en van de stroom af gehaald.
via smartthings de soundbar geüpdatet en ik krijg enkel een verbinding via WiFi. Dit wil ik dus niet, ivm het niet kunnen selecteren van doby digital+ en het aan/uitzetten met 1 afstandsbediening.
Xbox one X via de pass through aangesloten op de HDMI 1 van de soundbar. De ARC werd wederom niet herkend op de Soundbar. Wel had ik Atmos via de Xbox, maar hiermee is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Ik heb sterk het vermoeden dat de ARC van de Q9F niet correct werkt. Diverse forums internationaal gelezen, waar dit ook voorkomt.
iemand hier ervaringen mee of ideeen hoe dit op te lossen.
op 27-11-2019 12:50 PM
Hi @Welli84,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Nu nog zorgen dat je er ook daadwerkelijk van kunt genieten. Kun je de volledige modelcode doorgeven van de TV? Daarnaast zou ik graag een Remote Management afspraak inplannen, zodat we de HDMI poorten van de TV op afstand kunnen resetten.
Kun je mij daarvoor een privebericht sturen met jouw contactgegevens en een datum en tijdvak dat schikt?
We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 het laatste tijdvak is van 6-9.
29-11-2019 03:57 PM - bewerkt 29-11-2019 03:57 PM
Beste @BruceH,
Dank voor je reactie.
Ik ben inmiddels verder gekomen met de tv en soundbar.
Alles werkt nu correct en de HDMI-ARC blijft ook werken. Zodra ik de PS4 pro aansluit op de connect-box of rechtstreeks op de soundbar, wordt alles er uit gegooid. Hoe dit kan, werkelijk geen idee. Ik kan ook niet spelen in 4K/HDR etc. (dit heeft het, voordat ik de soundbar had wel correct gedaan allemaal).
Nu heb ik een andere PS4 pro getest en die doet het rechtstreeks op de soundbar wel correct. Sluit ik deze rechtstreeks op de TV/One connect box aan, dan gooit hij wel alles er uit.
Erg vreemd, maar ik ben weer iets verder.
op 02-12-2019 02:22 PM
Het lijkt erop alsof er wat mis gaat bij de instellingen van de PS4. Kun je dit eens aanpassen:
TV:
- UHD HDMI Color ingeschakeld
- Spelmodus ingeschakeld
PS4 Pro:
Onder het menu "instellingen video-uitvoer" van de PS4 Pro moest je het volgende instellen:
- Resolutie vastzetten op 2160p
- RGB Bereik op volledig zetten.
op 09-12-2019 04:25 PM
Het probleem is inmiddels opgelost. Het bleek aan de Playstation Pro te liggen. De HDMI output werkte niet correct.
Ik kan nu genieten van de Soundbar alleen moet ik elke keer de Subwoofer pairen als ik alles aan zet. Maar dit zal ik in een ander topic op gaan zoeken, hoe dit op te lossen.