Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

USB-C naar 3.5mm Audio Jack Converter - Galaxy S21 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 25-07-2021 11:41 PM)
4310 Weergaven
Waailap
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb onlangs 2 USB-C naar 3.5mm Audio Jack converters gekocht om muziek te luisteren met mijn oordopjes. Een is afkomstig van Amazon, de andere is de originele van Samsung. Beiden geven niet het gewenste resultaat op mijn S21 Ultra. Het geluid blijft uit de speakers komen.

Nu heb ik dit getest op een Galaxy S20 FE, daar werkt de converter wel gewoon, het geluid komt uit de oordopjes.

Ik heb bij Ontwikkelaarsopties gekeken naar USB Audio Routing, maar dit staat uitgeschakeld.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt alvast.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
pim-s22ultra
Apprentice
Opties
Schijnbaar gebruikt Samsung een ander USB c protocol waardoor de converters naar jack niet meer werken op de nieuwere telefoons. Ik heb exact hetzelfde en krijg geen muziek uit de usbc uitgang op geen enkel apparaat, ook niet na reset of iets dergelijks.
Usbc audio routing is ook het probleem niet, lijkt op hardware matige beslissing, veel mensen hebben hier last van.
Enige optie is om via bluetooth en extra ontvanger te werken in bv je auto.
Hierdoor heb je wel kans dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld in bv apps als YouTube

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
SilverMember
Explorer
Opties

Na een paar dagen testen zijn mijn bevindingen het volgende: ik luister veel Radio 10 via de app, het is in totaal de afgelopen paar dagen maar 3x gestopt, in de tussentijd 1x een soort vaag geluid gehoord maar dat was het. Al met al werkt het vrij goed, geen kliks en pops. Ik kan deze oplossing aanbevelen. Ik vind het prettig een backup te hebben voor mijn BT oortjes. Ik ben soms de hele dag weg, dan kunnen mijn oortjes op gaan, en kan ik daarna op de bedrade variant verder. Mijn telefoon kan ook leeg dat klopt, maar ik heb naast mijn Samsung S21 Ultra ook een Samsung S20 FE zakelijk, hier werkt deze usb c naar 3.5 mm jack ook op: https://www.coolblue.nl/product/841500/samsung-usb-c-naar-3-5-mm-adapter-0-1m.html veel plezier!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Deze werkt bij iemand op de S21 https://www.amazon.co.uk/dp/B07RRWTN5H/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_fabc_NKV2S80A8EM5SKMQHFZB?_encoding=UT...

Het is er  1 met een ingebouwde DAC. Je kunt misschien ook dit proberen: https://www.youtube.com/watch?v=qgbjX7VghVM

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Waailap,

Vreemd dat de adapter niet werkt. Is jouw toestel up-to-date?

En heb je de USB-poort al eens schoon gemaakt

Test het ook eens in de Veilige Modus. Dat doe je zo: https://bit.ly/2JQrwvP

rsz-846676
0 Likes
Waailap
Apprentice
Opties

Bedankt voor je bericht.

Mogelijk is het een oplossing om een adapter met DAC aan te schaffen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de originele van Samsung gewoon zou werken.

0 Likes
Waailap
Apprentice
Opties

Bedankt voor je bericht.

Ja, het toestel is up to date. Ik heb de poort nog niet schoon gemaakt, heb daar zo geen geschikt materiaal voor liggen. De telefoon is vrij nieuw en heb met andere aansluitingen geen enkele problemen.
In veilige modus werkt de adapter ook niet. Mogelijk probeer ik een adapter met DAC, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat de originele adapter van Samsung gewoon zou werken op de S21 Ultra.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ja met DAC zal wel werken vermoed ik.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
RuurdPIT
First Poster
Opties

Ik ben benieuwd, ik heb hetzelfde probleem. Is het gelukt het op te lossen?

0 Likes
Waailap
Apprentice
Opties

Beste,

Reeds 4 (!!!) USB-C naar 3.5mm adapters geprobeerd.

- Originele van Samsung,

- Aftermarket van Amazon,

- Originele van Apple,

- Sharkoon Mobile DAC.

Geen van bovenstaande geeft het gewenste resultaat, alle audio blijft uit de speakers van de telefoon komen.

Maandag maar even met de klantenservice van Samsung bellen, kijken wat zij te zeggen hebben.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey @Waailap, goedemiddag.

Houd je ons ook op de hoogte dan?

Ervaar je dit ook als de originele Samsung stekker gebruikt en je telefoon opstart in de veilige modus?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Waailap
Apprentice
Opties

Hallo,

Veilige modus heb ik niet geprobeerd.

Wel heb ik contact gehad met de klantenservice van Samsung. Ze hebben via een app meegekeken op mijn telefoon naar instellingen en dergelijke. Alles staat goed maar krijg de oordopjes niet aan de praat. Het advies was om de instellingen te resetten en het dan opnieuw te proberen. Dit gaf ook niet het gewenste resultaat.

Het laatste advies was om langs een Samsung Service Centre te gaan, echter zit er niet eentje bij mij in de buurt.

Helaas ben ik dus nog niet geholpen.

0 Likes