op 22-09-2023 04:03 PM
In december 2022 kocht ik in de Samsung webshop 2 Galaxy SmartTags. Eén daarvan raakte na een paar maanden defect. Na uitgebreid contact met Samsung Klantenservice (telefonisch en via WhatsApp) blijft Samsung erbij dat ik geen recht heb op reparatie, geld terug of een nieuwe smarttag, maar dat ik enkel een kortingscode kan krijgen voor aanschaf van een nieuw product in hun webshop (de kortingscode dekt niet de aanschafprijs van een nieuwe SmartTag).
Dit is niet in lijn met de wettelijke garantie, maar Samsung klantenservice blijft volhouden dat ze conform hun eigen Algemene Voorwaarden handelen, en dat SmartTags niet gerepareerd, vervangen of gecrediteerd worden, ook niet wanneer ze al na een paar maanden defect raken.
Ik ben van mening dat dit niet juist is, en dat ik óf m'n aankoopbedrag terug moet krijgen, óf een vervangende SmartTag. Enkel een kortingscode om tegen gereduceerd tarief een nieuwe SmartTag te kopen, is niet conform de wettelijke richtlijnen.
Hopelijk wordt via deze weg mijn garantie wel conform de wettelijke richtlijnen afgehandeld?
op 11-10-2023 08:02 AM
Hi @Members_h3XEuLF, goedemorgen.
Mijn excuses voor de late opvolging hierin, maar ik ben even benieuwd of je intussen al iets heb vernomen van mijn collega's? Houd je me op de hoogte 😇
Groeten,
Martijn
op 29-12-2023 09:02 PM
Bij mijn smarttag 2 naar een week kapot . contact gehad via whats app maar geen garantie , dit kan toch niet zijn samsung kom op
op 04-01-2024 02:01 PM
Hi Martijn, sorry voor m'n late reactie... Nee, niets vernomen helaas..
op 04-01-2024 02:03 PM
Hi Martijn, sorry voor m'n late reactie... Nee, niets vernomen helaas..
op 05-01-2024 08:10 PM
op 07-01-2024 11:26 AM
Heeft iemand hier ooit een echte oplossing voor aangeboden gekregen? Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Batterijen vervangen van de (originele) smarttags en nu zijn deze met geen mogelijkheid nog aan te praat te krijgen.
Ze vallen nog binnen de wettelijke garantie en ik ben als sinds 17-11-2023 met de klantenservice bezig om het überhaupt als een defect aangemerkt te krijgen. Er schijnen al twee tickets in gestuurd te zijn maar een oplossing komt er niet. Telkens als ik vraag naar de status van de ticket wordt ik weer gevraagd de stappen voor het resetten van de smarttags uit te voeren (wat dus niet lukt) en mag ik het verhaal weer van voor af aan beginnen.
Dit kan toch niet de service zijn van Samsung? Hoe kan het dat ik te maken heb met een defect product, binnen de garantie, maar ik geen aanspraak kan maken op die garantie?
op 10-01-2024 02:00 PM
Hallo @Members_h3XEuLF ,
Had je iets vernomen van mij collega? Zo nee, dan ga ik voor je er achterna.
Met groet,
Ajay
op 10-01-2024 02:03 PM
Hallo @Members_vR42Dch ,
Bedankt voor jouw bericht Kan je mij een privé bericht sturen? Ik kijk dan voor jou verder.
Met groet,
Ajay
op 14-01-2024 05:08 PM
op 31-01-2024 10:30 AM
Nee helaas (nog steeds) niet.