op 03-12-2018 11:08 AM
Beste,
Heeft iemand tips hoe ik de afstandsbediening van mijn SAMSUNG QLED (QE65Q9F 2018) kan verbinden met de TV BOX van T-MOBILE?
Is het tevens mogelijk om de TV BOX in een meubel achter gesloten deuren te plaatsen waardoor hij nog steeds aan te sturen is?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Michael
03-12-2018 12:11 PM - bewerkt 04-12-2018 07:07 AM
Hi @Pophorn,
Is de volledige Model Code QE65Q9FNALXXN? Check de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige software van de tv?
Bij Instellingen->Ondersteuning-Over deze tv. Dit zou versie 1153.3 moeten zijn.
Over welke afstandsbediening gaat het?
Waarschijnlijk de Samsung One Remote Control.
Dit is meer dan een universele afstandsbediening.
Deze AB stelt zelf vast welke apparaten met je Samsung televisie zijn verbonden en maakt alle functies in één apparaat beschikbaar.
Je bedient dus met hetzelfde gemak je spelconsole of je of je Blu-ray.
Zet wel voor de zekerheid Anynet+ (HDMI-CEC aan).
Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten->Anynet+ (HDMI (CEC).
Eventueel bij Bron omhoog naar Instellen universele afstandsbediening.
Voor achter gesloten deuren heb je een IR-extender nodig. Zie:
https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders
op 07-12-2018 07:56 AM
op 03-03-2019 03:35 PM
Beste,
Ik heb sinds gisteren een qe55q9f en ondervind het zelfde probleem. Anynet+ staat aan.
Wat me opvalt is, dat de provider (T-mobile) niet te selecteren is. Ook de het merk van de tv-box zelf (Entone) kan nergens worden geselecteerd.
Suggesties?
Bij voorbaat dank,
Ad
op 06-03-2019 01:32 PM
@Ad54 heb je de eerdere reactie van @DickKoster gezien? Kun je mij ook voorzien van die informatie? Ik kan dan verder kijken.
op 06-03-2019 11:08 PM
Beste Ad,
het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar je moet als provider entone zelf invoeren als ik mij goed herinner.
Bij mij werkt het uitstekend, ik heb zelfs een ir extender gekoppeld aan het T-mobile kastje waardoor nu alles uit het zicht is.
succes en groet,
Michael
op 07-03-2019 11:03 AM
@Tim,
Ik ga de informatie voor je verzamelen en kom er vanavond op terug.
op 07-03-2019 11:10 AM
Beste Michael,
Dank voor je reactie.
Ik had deze truc bij 't zoeken op internet inderdaad gevonden, maar wil bij mij niet werken.
Ik kan als provider wel Entone opgeven, maar moet vervolgens nog een model/type ingeven en daar loopt het vast.
Kijken of ik er op een andere manier langs kan komen.
Met vriendelijke groet,
Ad
op 07-03-2019 07:42 PM
Beste Tim,
De Model Code is QE55Q9FNALXXN.
De huidige software versie is 1202
De afstandsbediening betreft de Premium One Remote Control.
Anynet+ staat aan.
Indien je nog meer informatie nodig hebt hoor ik het graag,
Met vriendelijke groet,
Ad
op 12-03-2019 03:59 PM
Hey Ad, bedankt voor de gegevens. Kun je mij via een privébericht voorzien van jouw volledige NAWTE-gegevens? Ik wil namelijk graag een meekijkafspraak voor je inplannen, zodat een expert dit voor jou kan instellen. Ik hoor dan ook graag een voorkeurstijd- en dag voor de afspraak.