Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gestoorde videoweergave op tv type UE48HU7500L

(Onderwerp aangemaakt op: 24-02-2019 03:44 PM)
608 Weergaven
marcnew
Apprentice
Opties
  • Vooraf :
  • De firmware versie is 2400 en werd automatisch geüpdatet via internet( daar zijn momenteel geen updates beschikbaar).

Op de site van Samsung  https://www.samsung.com/be/support/model/UE48HU7500LXXN/

is er een download versie voor update met Usb “versie 1301.0” beschikbaar.

Deze versie wordt echter niet aanvaard  door mijn Tv (?).

  • Alle video s hierna vermeld worden foutloos weergegeven op mijn tweede TV type UE40H7000 en tevens bij een vriend, die een recente Samsung QLED TV bezit.

 

  • Probleem met de video weergave: alle video s zijn opgenomen in het gebruikelijke formaat mp4.

De meeste video opnames worden met stoorbeelden (of kunnen niet) weergegeven worden (na inladen verschijnt dan een foutbericht).

Dit gebeurt zowel met een usb stick als via het netwerk .

  1. mp4 film gemaakt van een powerpoint presentatie omgezet in film mp4 met het programma ” powerpoint”: na elke overgang is het beeld gestoord.
  2. mp4 film die opeenvolgende computerschermen weer geeft wordt niet weergegeven.
  3. Tot nu toe wordt enkel een mp4 film opgenomen met het programma “Gemistdownloader” van een tv programma opgenomen op de PC, normaal weergegeven.

Ik vermoed dat de fout te wijten is aan de videodecoder.

Graag of iemand raad weet en er eventueel firmware update mogelijk is die hier aan zou verhelpen.

0 Likes
14 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @marcnew ,

 

De volledige Model Code klopt, maar check voor de zekerheid nog even de huidige softwareversie.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. De tv is uit 2014.

 

Op https://www.samsung.com/nl/support/model/UE48HU7500LXXN/ gebeurt iets raars.

Het vreemde is, dat in de uitgepakte Samsung_UHD_FW.exe 2 image-files staan.

Een 1301.0 en een 2400.1 (volgens de info.txt files). Waarschijnlijk zijn er 2 type tv's .

Dat ie de 1301.0 niet pakt, komt omdat je die niet over een 2400.1 kunt schrijven.

Waarschijnlijk is de softwareversie al up-to-date. Dit is waarschijnlijk geen software issue.

 

Is dit sinds kort ontstaan of speelt dit al langer?

Zijn de bestanden met dezelfde apparatuur afgespeeld op de andere tv's?

 

Als jezelf denkt dat dit aan de videorecorder ligt, dan kan Samsung hier niets aan veranderen.

De allernieuwste firmware is uit 22-03-2018. Zou je misschien de tv kunnen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Evt. de tv een poosje zonder spanning zetten.


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
marcnew
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Bedankt voor uw antwoord.

De software versie van de TV is:  TGFP8DEUC – 2400.1, BT-S.

Dat blijkt dezelfde versie te zijn , die ook gedownload kan worden op de site van Samsung.

Waarvoor het tweede bestand versie 1301.0 dient begrijp ik niet, latere datum en een  totaal ander versie nummer.

Zoals ik reeds vermeldde zijn de video bestanden in orde: getest op twee andere Tv s: een oudere en een recent model.

Bij het testen komt er geen apparatuur bij kijken; de bestanden staan op een usb stick die gewoon in de TV s ingeplugd wordt.

De bestanden staan eveneens op de harddisk van mijn PC en worden gedeeld in hetzelfde netwerk als mijn tweede TV , die wel alles foutloos weergeeft.

Ik vermoed dat het een fout is in de videodecoder van de TV (niet videorecoder).

Ik heb de fout slechts nu vastgesteld omdat ik voorheen nooit video s op deze wijze afgespeeld heb.

Mvg.

Marc

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @marcnew , Marc,

 

Allereerst sorry voor de verwarring rond de 'videorecorder' 👎. Bril nodig.

Ik heb eerder een klant gehad met hetzelfde probleem. Hiervoor onderstaande link gegeven:

 

https://videoconverter.wondershare.com/nl/convert-mp4/play-mp4-on-tv.html

 

Misschien is dit bruikbaar voor je.

 

In ieder geval een fijne dag!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
marcnew
Apprentice
Opties

Hi Dick,
Vooreerst bedankt voor uw raadgevingen.
Ik had enkele dagen nodig om het programma van Wondershare eens te proberen.
Het is inderdaad zeer gemakkelijk om de verbinding tussen de Pc en de TV te maken.
Dat gaat ook met Media Player (dat aanwezig is in windows(10), weliswaar met enkele instellingen te doen.
Daar was en is eigenlijk geen probleem mee.
Wat het afspelen van de mp4 filmpjes betreft is het probleem juist hetzelfde met wondershare als met media player.
Ik heb wel eens geprobeerd met mp4 filmpjes van een powerpoint presentatie te hercoderen in wondershare (een powerpoint presentatie zelf omzetten gaat niet in wondershare) .
De filmpjes spelen dan wel foutloos af maar met zeer slechte kwaliteit (wat aan te nemen is een opeenvolgende hercodering of coverteren van hetzelfde bestand is uiteraard geen normale werkwijze).
Dat lijkt mij dus geen oplossing te brengen.
Ik blijf er echter bij dat het niet normaal is dat de videobestanden wel foutloos afspelen op andere tv’s en niet op het type UE48HU7500Len dat naar mijn bescheiden mening er iets hapert aan de videodecoder van de tv.
Mvg
Marc

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @marcnew , Marc,

 

Geen dank! Je zou idd denken dat er iets misgaat met decoderen.

Ik zou eventueel een Extern Beheer voor je kunnen laten inplannen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.

Geef maar aan als je dit wilt en dan krijg je van mij de vraag welke gegevens ik nodig heb.

 

Fijn weekend!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
marcnew
Apprentice
Opties

Hi Dick,

 

Ik ga met genoegen in op uw bereidwillig aanbod.

Je zegt maar welke gegevens ik u moet overmaken.

 mvg 

Marc

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @marcnew , Marc,

 

Je moet even een privébericht sturen met de volgende gegevens:

 

  • Serienummer van de tv (zie sticker achterop) of bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv
  • De tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de tv
  • Je naam, telefoonnummer, email- en huisadres
  • Kopie van de aankoopbon

Je PB kun je versturen door op 1 van onderstaande namen te klikken en dan 'EEN BERICHT VERZENDEN' kiezen.

Hierbij de namen van enkele van onze Moderators: @Tim , @Nick , @BruceH , @NadiaL  of @Daniel 

 

Hopelijk komt er iets uitrollen. Houd me even op de hoogte.

 

Suc6 en nog een fijn weekend!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
marcnew
Apprentice
Opties

Hi Dick,

 

Ik heb mijn gegevens gemaild naar moderator Tim.

Ik hou je op de hoogte.

mvg

Marc

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @marcnew , Marc,

 

Bedankt voor je terugkoppeling!

Ik houd je vraag iig gemarkeerd...


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes