Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Afstandsbediening doet het niet

(Onderwerp aangemaakt op: 08-09-2019 08:25 PM)
1419 Weergaven
Do2781
Apprentice
Opties

Mijn afstandsbediening doet het niet. Al van het stroom gehaald. Reageert nergens op. Ik heb een UE49K5500AWXXH. Help!!!!

 

0 Likes
6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Do2781 ,

 

Je doet nu plotseling een posting in een nieuw topic. De vorige was hier:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/Smart-remote-afstandsbediening-werkt-niet-goed-en-pair...

Dit heet Double Posting en is eigenlijk niet toegestaan in een forum en zeer verwarrend.

Ik zal maandag aan de Moderators vragen om de bovenstaande posting weg te halen.

 

Dit is een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars, XXH). De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.



De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Deze tv's kunnen veel problemen geven.

Daar de tv uit 2016 is, heb je sowieso geen garantie meer.

 

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, moet je maar hopen dat zij een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, willen herstellen.

Als er toch iets gerepareerd moet worden dan loop je tegen het volgende probleem aan.

Dit komt omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. Waar is deze tv aangeschaft?

 

Wat vragen:

 

  • Zijn de batterijen oké? Geijkte vraag natuurlijk 😉.
  • Knippert het rode lampje bovenin op de AB als je een toets indrukt?
  • Wat is de status van de IR-sensor rechts onderaan op de tv? Uit of rood?
  • Indien rood: gaat deze knipperen bij het indrukken van een toets?

Zou je misschien de AB kunnen resetten? 2 manieren:

 

  • Op de AB de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets).

Engels:

 

  • Remove the batteries from the remote for at least twenty seconds, then press the power button on the (empty) remote, then replace the batteries. Switch the TV itself off and on again.

Manual Pairing (Or Re-Pairing)


1. Point the OneRemote at the TV's IR-sensor from within 12 inches away.


2. Press and hold the Return and Play/Pause buttons simultaneously.


3. Continue holding the buttons until you see Searching for Devices appear in the top center of your TV sceen.
4. "Pairing Complete" displays and your remote is now successfully connected.

 

Deze twee opties zullen alleen werken als er niks mis is met de AB of de IR-sensor.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Do2781
Apprentice
Opties

Sorry dat ik het niet goed heb gedaan. Ik snap er niet zoveel van. Batterijen zijn goed. Lampje op afstandbediening knippert niet rood. Het lampje bij de ir sensor knipperde gisteren nog wel bij het indrukken en was rood standaard maar vandaag brand er geen lampje meer en knippert het ook niet meer. 

 

Ik heb de tv gekocht bij de tv discounter in Naarden. Helaas ben ik de bon kwijt en kunnen zij die ook niet terug vinden omdat ze failliet waren en een doorstart hebben gemaakt. Behoort zo'n winkel je er niet van op de hoogte te brengen dat je een geïmporteerde tv koopt waar veranderingen aan de software worden uitgevoerd?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Do2781 , Do,

 

Sorry is niet nodig hoor 😉! Best lastig om voor de eerste x een melding te plaatsen.

Als het lampje op de AB niet knippert, dan is deze ws. defect.

Het verbaast me alleen dat de IR-sensor het nu ook niet meer doet.

Als ie uit is, kan het zijn dat er geen spanning meer op de tv staat, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.

 

Uiteraard gaat de leverancier je niet op de hoogte brengen dat hij je een gemodificeerde tv heeft aangesmeerd.

Dit is puur om winst te maken over de ruggen van niets vermoedende klanten. Triest 😡!

 

Je zou kunnen proberen om de tv langdurig spanningsloos te zetten. Desnoods de hele nacht.

Er is nu geen mogelijkheid om de tv te resetten, omdat je niet in het Menu kunt komen.

Spanningsloos zetten is ook een soort van reset. Mocht dit helpen, dan zou je de defecte AB kunnen vervangen.

Zoniet, dan is er waarschijnlijk iets anders mis waarvan ik niet weet wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Hierbij de onderdelen site van Samsung voor het typenummer. Hopelijk gaat het om die AB.

https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue49k5500awxxh.htm?popular=yes

Klik op Onderdelen (ws. al geselecteerd), klik op Afstandsbediening en daarna op het typenummer.

Daar zie je de prijs en een foto van de AB. Vervelend allemaal.

 

Graag hoor ik van je terug.

 

Fijne zondag nog!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Do2781
Apprentice
Opties

De stroom heb ik er een nacht af gehaald. Ik kan gewoon tv kijken met de ziggo dus er zit nu wel stroom op maar er branden geen lampjes. Mocht ik een nieuwe afstandsbediening bestellen en dit niet werken kan ik deze dan terug sturen en mijn geld terug krijgen? Vind  57 euro wel veel geld om het risico te lopen dat de afstandsbediening niet het probleem is.

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Do2781 , Do,

 

Het verbaast me dat je wel tv kunt kijken ondanks dat je AB het niet doet.

Met de AB van Ziggo aan kunnen zetten? Welke lampjes branden er niet?

Een eventuele andere AB kun je ook op internet aanschaffen.

Dit met behulp van  het typenummer. Vaak goedkoper. Zie bv. onderstaande link.

Bij een aankoop via een webwinkel heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd.

Daarna kun je em, zonder opgaaf van reden, terugsturen.

 

https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-254687524/Alternatieve-Samsung-BN59-01247A-afstand...


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Do2781
Apprentice
Opties

De afstandsbediening van de mediabox xl van Ziggo heb ik gesynchroniseerd met de tv vandaar dat ik wel tv kan kijken. De lampjes van de Samsung afstandsbediening doet het niet en ook het lampje van de ir sensor doet het niet.

Ik zal een nieuwe afstandsbediening aanschaffen in de hoop dat dat het probleem is. Bedankt voor je hulp.

 

Groetjes Dominique