Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Netflix HD support voor Galaxy Tab A6 SM-T580

(Onderwerp aangemaakt op: 09-01-2018 09:31 PM)
1901 Weergaven
mark235
First Poster
Opties

Ben zeer tevreden met mijn nieuwe Samsung Galaxy Tab A6 (SM-T580). Een teleurstelling was wel dat deze tablet  niet op de lijst van ondersteunde apparaten voor Netflix HD weergave staat:

 

https://help.netflix.com/nl/node/23939

Zie het tab "Netflix in HD"

 

Dit terwijl de tablet dat qua software en hardware natuurlijk prima kan. Ik heb Netflix hierover gebeld, en zij geven aan dat deze certificering vanuit de fabrikant moet komen. Op verschillende online pagina's lees ik echter dat Netflix het apparaat zelf moet certificeren? Bijv hier: https://www.digitaltrends.com/home-theater/why-android-and-other-devices-cant-stream-hd-netflix/

 

Ik zou het heel gaaf vinden als Netflix HD ook op T580 mogelijk wordt gemaakt! Iemand vanuit Samsung die hier iets in kan betekenen?

 

Voor de duidelijkheid, HD weergave zit uiteraard in mijn netflix abbo, en op mijn LG V20 telefoon werkt HD als een zonnetje. Het gaat dus echt om de certificering, en niet een issue of beperking met mijn thuisnetwerk of Netflix instellingen. 

0 Likes
4 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey @mark235, Netflix in Full HD is natuurlijk ideaal! In principe zou jouw tablet Full HD moeten kunnen afspelen, als dit mogelijk is. Als de app-ontwikkelaar dit verder echter niet ondersteund, dan hebben wij daar weinig invloed op. Ik ben bang dat je antwoord dus echt bij Netflix ligt..

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
wsmaal
Explorer
Opties

De recent geintroduceerde Galaxy Tab A 10.5 heeft weliswaar de vereiste DRM L1 Widevine-certificaat voor HD-streaming, maar kan desondanks geen (F)HD-inhoud (1920X1080) streamen (maximale resolutie is 960X540). Netflix support meldde desgevraagd dat HD streaming niet wordt beperkt als het apparaat HD streaming ondersteunt. Wellicht dat Samsung dat nog fixed, maar Samsung support (NL) weet er niets van.

 

 

0 Likes
McOrmick
First Poster
Opties

Installeer de app DRM info uit de play store eens, en kijk of de tablet Widevine L1 ondersteunt. Netflix heeft dat nodig voor Full HD streaming.

0 Likes
Ronald1111
First Poster
Opties

De T580 ondersteund Widevine L1. na de update naar android 9 (PIE) nog steeds geen netflix HD.

Wie weet wat de status is?

0 Likes