op 29-03-2022 11:35 AM - laatst bewerkt op 28-06-2022 04:21 PM door BruceH
Sinds 2 weken een Galaxy Tab S8 in bezit en wat is dit toch een gaaf ding!
In de doos zit een S Pen en een USB-C kabel:
De tablet is echt lekker groot en een super mooi scherm
De Tab S8 Ultra heeft een scherm van 14,6 inch en lijkt hiermee dus op een laptop scherm, ik wacht nog op de Keyboard cover. Met die cover lijkt het al helemaal op een laptop! Je kunt het toetsenbord makkelijk los koppelen zodat je alleen de tablet in je handen hebt wanneer nodig.
Specs
Ik heb zelf de 128GB versie met 8GB ram maar je hebt ook de 512GB met 12GB. Voor mij is 128 prima vooralsnog en er is altijd nog een optie om er een Micro SD in te doen. Er zit een snelle Snapdragon 8 Gen 1 processor in dus alles loopt lekker vloeiend. Viel me ook echt op hoe snel me apps installeerde en hoe soepel dit alles ging. Het scherm is echt super! Zoveel licht en met de 120hz scherm gaat alles lekker vloeiend. Maar ik heb nog nooit zo een mooi scherm gezien op een tablet! Heb nog niet een ongecomprimeerde 4K filmpje gezien alleen maar wat op YouTube staat, maar dat zag er al prachtig uit, de kleuren spatten echt van je scherm af.
Opladen
Ik gebruik de lader van mijn Samsung Galaxy Z Fold 2 en dat gaat prima, hij laad super snel op maar omdat er echt een super grote accu in zit duurt het nog steeds wel even hoor. De accu is namelijk 11200 mAH groot! Volgens mij is een volledige accu in zo een uur of 3 wel vol. Meestal doe ik dit gewoon als ik ga slapen dan heb ik er ook geen last van. De accu gaat wel echt super lang mee, hij kan makkelijk een aantal dagen mee met een aantal uur schermtijd.
Game
Ik game er nog niet op maar ben wel van plan om misschien een leuk race spelletje ofzo erop te spelen dus mocht er iemand nog een tip hebben voor een leuke game laat het me dan even weten!
Er zitten zoveel leuke features op, een aantal ga ik de komende weken even kort uitlichten zodat meer mensen deze kunnen gebruiken!
S pen
De S pen is ook weer geweldig fijn, hij schrijft echt bijna net als een pen! Ik gaf hem aan mijn vrouw en zette de tablet even verticaal en opende een notitie en vroeg haar even wat leuks te typen en ze gaf aan dat het gewoon als een pen en notitieblok aanvoelde! Dus voor de secretaresses onder ons misschien handig voor notulen haha! Aan de achterkant onder de camera kan je de S pen kwijt, die klikt magnetisch aan de tablet vast en begint dan op te laden! Super netjes gedaan! Je kunt ook de S pen aan de bovenkant leggen en dan blijft hij ook magnetisch op zijn plek.
Speakers
Waar ik ook echt versteld van sta zijn de 4 speakers die zijn afgesteld door AKG. Het geluid vliegt echt om je oren gewoon, alsof je midden in een film zit! En het gaat echt hard voor een tablet die zo dun is! Dat hebben ze wel echt goed voor elkaar gekregen!
Camera
Camera’s waren ook een pluspuntje, heb zelf ook nog een Samsung Galaxy Tab S6 Lite en dan merk je wel echt het verschil tussen de 2 apparaten. Waar de camera’s op de S6 nog middelmatig zijn kan je met de S8 toch best leuke foto’s maken. De vraag is wanneer je dat dan gaat doen met zo een groot ding haha! De 2 camera’s voorop zijn wel echt goed en handig om te videobellen, ze hebben een verbeterde Auto-Framing technologie waardoor je ondanks bewegingen goed scherp blijft.
Ik vind het een mooi ding en werkt lekker snel, wel heb ik soms als ik op de bank zit niet echt een comfortabele houding om de tablet handig vast te houden omdat hij zo groot is. Meestal zet ik hem dan ergens op een kussen ofzo. Gelukkig is hij niet zwaar dus je krijgt niet meteen arm pijn.
Inmiddels al een aantal dagen de Keyboard cover binnen en wat typt dat toch fijn zeg! ook veel makkelijk om nu op de bank te liggen en je tablet op je schoot te leggen en ermee te werken. Touchpad is ook superfijn zo blijft het mooie scherm lekker vingerafdrukvrij! Wel zijn er toch een aantal dingen die wat beter kunnen. Ik vond het namelijk niet zo fijn als je hem oppakt en dan bungelt het toetsenbord eronder, maar wat blijkt nu ik de online handleiding heb gelezen dat je hem dus niet zo moet oppakken maar dat je eerst het toetsenbord moet dichtklappen en dan oppakken. Doe je dit niet dan beschadig je de connectoren en eventueel het hele toetsenbord als hij valt. Ook het touchpad kan in sommige apps beter werken als daar de support voor komt maar dit heeft denk ik niks met Samsung te maken. Bijvoorbeeld in Chrome werkt de rechtermuisknop niet, die doet dus niks.. Dit is wel handig als je bijvoorbeeld een tabje wilt openen. En ik had eigenlijk een wat stevigere toetsenbord verwacht, eentje die gewoon vast blijft zitten als je hem oppakt. Maar voor de rest is het wel echt een toevoeging voor de tablet!
op 01-04-2022 10:13 PM
Geniet ervan Rohit! 🙂 Ik ben zelf nog hartstikke blij met mijn Tab S7+ Het zijn echt pareltjes die jarenlang mee gaan
op 25-04-2022 05:33 PM
op 31-05-2022 08:15 PM
"Volgens mij is een volledige accu in zo een uur of 3 wel vol. Meestal doe ik dit gewoon als ik ga slapen dan heb ik er ook geen last van."
Is het dan nier verstandiger om snelladen uit te schakelen, en eventueel "batterij beschermen" in te schakelen (laden tot max 85%)? Ik neem aan dat die optie aanwezig zal zijn. Verder een geweldig ding zo te lezen.
op 31-05-2022 10:08 PM
op 01-06-2022 06:54 PM
Op mijn Note 20 Ultra stel ik dat wel regelmatig in (heeft dan toch de hele nacht de tijd om te laden). Mijn vorige toestel (Note 😎 heb ik ruim 3 jaar gebruikt, totdat de speaker slecht werd en ik de "andere kant van de lijn" slecht kon verstaan. Dit toestel gebruik is soms nog wel als tablet als mijn Note 20 overdag aan de lader ligt.
op 01-06-2022 10:48 PM
op 01-06-2022 10:51 PM
op 02-06-2022 08:46 AM
op 02-06-2022 10:36 AM