Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar schakelt zichzelf opeens weer in

(Onderwerp aangemaakt op: 07-01-2019 05:36 PM)
1944 Weergaven
postbantania
Student
Opties

Ik heb sinds een paar jaar de combinatie Samsung TV type UE40KU6470 en Samsung soundbar type HW-F750.

Ze zijn gekoppeld middels TV soundshare.

Sinds een paar weken doet zich een vreemd verschijnsel voor.

Nadat ik via de afstandsbediening de TV/Soundbar uitgeschakeld heb schakelt de soundbar zich na ongeveer een halve minuut opeens zelf weer in.

Ik heb al vaak opnieuw soundbar gekoppeld aan TV, gereset, spanning er langere tijd vanaf gehaald, maar het probleem blijft. 

Wie heeft hier een oplossing voor ?

0 Likes
10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @postbantania

 

Is de volledige Model Code UE40KU6470SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Dit zou versie 1231.1 moeten zijn.

Koppelen met een HDMI kabel gaat niet, omdat de Soundbar geen HDMI aansluitingen heeft.

 

De beste oplossing is beide apparaten te verbinden met een Optisch (Toslink) kabel.

Beide devices hebben een Optische aansluiting.

Deze kabels zijn niet duur en te bestellen bij: https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=toslink

Neem wel een dubbel afgeschermde i.v.m. kwetsbaarheid van de kabel.

In deze setting is het volume van de tv niet meer met de AB van de tv te regelen.

Het Optische signaal is een 'pure digital signal' . Dus onversterkt.

Het regelen van het volume moet dus op de Soundbar gedaan worden.

Vergeet niet op de geluidsuitvoer van de tv op Audio-uitgang/optisch te zetten.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
postbantania
Student
Opties

Beste Dick,

De volledige modelcode van de TV is inderdaad UE40KU6470SXXN en de SW versie 1231.

De TV is van 2016 en de soundbar van ongeveer 2012. 

Voorheen had ik een Philips TV gekoppeld met de soundbar middels een optische kabel.

Dit heeft zeker niet mijn voorkeur. Nu is het bediengemak met één afstandsbediening groter.

Het heeft ook altijd perfect gewerkt met de Samsung TV.

Ik wil graag weten waar het probleem zit.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @postbantania,

 

Bedankt voor je gegevens! Die kloppen in ieder geval.

Als je een One Remote Control hebt, dan kun je deze AB gebruiken om meerder apparaten te bedienen.

Dus ook als ze verbonden zijn via met een Optische kabel.

 

Quote Samsung site: "De Samsung One Remote Control is meer dan een universele afstandsbediening.

Het apparaat stelt zelf vast welke apparaten met je Samsung televisie zijn verbonden en maakt alle functies in één apparaat beschikbaar." Dit even ter informatie.

 

  • De Soundbar resetten. De Repeat button of de Play/Pause button 5 sec. indrukken.
  • Anders de Soundbar een poosje spanningsloos laten staan

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
postbantania
Student
Opties

Beste Dick,

 

Ik heb de Soundbar via de optische kabel op de Tv aangesloten. De Samsung One Remote universele afstandbediening opnieuw ingesteld. Helaas werkt de volumeregeling dan erg traag en het in-/uitschakelen van de Samsung Soundbar werkt vreemd genoeg niet, terwijl het wel tijdens configureren bevestigd is.

Teruggezet naar Soundshare verbinding. Ik heb de indruk dat het probleem met de zichzelf weer inschakelende Soundbar zich voordoet sinds upgrade TV naar SW stand 1231.

Ik weet het in ieder geval niet meer.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @postbantania,

 

Het is wel tobben met die HW-F750 😰😉. Heb je Anynet+ (HDMI-SEC) aan staan op de tv?

Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten. Is de software van de HW-F750 up-to-date?

 

https://www.samsung.com/us/support/owners/product/2013-2-1-channel-sound-bar-with-vacuum-tubes-hw-f7...

 

Ik weet t anders ook niet meer 🤷‍♂️...


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
postbantania
Student
Opties

jazeker, staat aan zowel op TV alsook op Soundbar. Firmware is ook up-to-date.

Het lijkt er toch op dat er een signaal van de TV af komt nadat deze is uitgeschakeld.

Ik geef het op.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste @postbantania, heb je de Smarthub al eens ge-reset om daarna de soundbar opnieuw via Soundshare te verbinden? Door de Smarthub te resetten reset je namelijk ook de draadloze verbindingen die de TV gemaakt heeft, dit doe je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Smart Hub opnieuw instellen. Ik hoor graag of dit verschil maakt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
postbantania
Student
Opties

Dag Joeri,

 

Dat geeft helaas geen verbetering. Probleem blijft.

Zou het echt niet kunen komen door SW 1231 ? Het heeft nl. voordien altijd perfect gefunctioneerd.

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat is zeker nog een optie die ik ook laat onderzoeken. Eind vorig jaar was ik al verhalen aan het verzamelen alleen toen waren de collega's die ik hierin nodig had met vakantie. Nu kan ik in volle galop weer los :smiling-face: maar het leek me alsnog een relevante vraag om tussendoor te proberen. Helaas maakte het geen verschil, maar ik hou je op de hoogte over de update.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes