Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A20e beveiligd opstarten

(Onderwerp aangemaakt op: 01-08-2019 03:54 AM)
416 Weergaven
Tinus
Apprentice
Opties

Goedendag. Bij “alle” recente Samsung toestellen die ik tot nu toe heb gezien, is er de mogelijkheid om te kiezen voor een extra beveiliging dmv een pincode voordat de telefoon opstart. 

Bij de A20e zie ik die optie nergens. Ik heb het menu al een aantal keer doorgespit maar ik zie het nergens.

 

Of ik kijk er overheen, of die optie zit er gewoon niet in. Bij het laatste zou ik niet weten waarom je dat weg zou laten.

 

Samsung of een medegebruiker van de A20e: wat is juist?

 

Groetjes

0 Likes
2 Antwoorden
Gmusing
Pathfinder
Opties

Welke recente modellen bedoel je?  Op OneUI (Samsung's nieuwste OS layer) heb je de Secure Startup niet meer.

Op mijn J6 draait Samsung Experience V9.0.  Daar heb ik in Settings - Biometrics and Security de optie "Secure Startup".

Op mijn A40 & A70 draaien OneUI V1.1. Daar heb je die "Secure Startup" optie niet meer in Settings - Biometrics and Security. Je gaat naar Settings - Biometrics and Security - Other Security Settings en zet de "Strong Protection" aan.

 

Opmerking:

==========

Mijn telefoons (dagelijks toestel en test toestellen) staan in het Engels. 

De menu's waarover ik sprak, zijn in het Nederlands:

Instellingen - Biometrie en Beveiliging => Beveiligd opstarten

Instellingen - Biometrie en Beveiliging - Andere beveiligingsinstellingen => Sterke beveiliging.

 

Als je deze optie aanzet, dan is je toestel extra beveiligd en komt dit overeen met die Secure Startup in Samsung Experience.  Maar je moet géén extra PIN code ingeven om het toestel te starten.

 

 

KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Wat @Gmusing zegt klopt helemaal. Ik wil eraan toevoegen dat deze verandering ervoor zorgt dat je dezelfde beveiliging geniet, maar je telefoon wel voor het invoeren van de eerste pincode een internetverbinding tot stand kan brengen. Dit maakt het mogelijk om bij verlies of diefstal je telefoon te traceren via Find My Mobile, ook als het toestel opnieuw is opgestart. Wat dat betreft ga je er dus qua betrouwbaarheid en gebruiksgemak op vooruit.


kevin-sig
0 Likes