Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Tab S valt uit

(Onderwerp aangemaakt op: 17-08-2017 04:24 PM)
11963 Weergaven
Esmee
First Poster
Opties

We hebben 2 Tab S apparaten, tegelijk gekocht, nu 2,5 jaar geleden. Na 2 jaar begon Tab 1 spontaan uit te vallen: zwart scherm, dan zwart scherm met witte letters, zwart scherm en vervolgens startte de Tab dan zelf weer op. Klachten bleven aanhouden en sinds vandaag krijg ik 'm dan ook niet meer aan na uitval ,behalve als ik continue de aan-uit knop ingedrukt hou (niet werkbaar)

Zojuist is ook Tab 2 voor het eerst met exact dezelfde klacht uitgevallen (wel weer opgestart).

 

Is dit een bekende klacht, maar vooral: hoe kunnen we dit oplossen?

Garantie is verlopen, maar wel bijzonder dag we nu bij beide apparaten dit probleem hebben.

 

Nogmaals: wie kan ons helpen en weet hoe verder?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

0 Likes
47 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Esmee, wat ongelukkig dat je ditzelfde probleem met beide tablets ervaart 😞 Ik kan me voorstellen dat je dit graag opgelost ziet. Ik wil dus graag met je kijken of we tot een oplossing kunnen komen. Begrijp ik goed dat de tablets helemaal niet meer reageren? Ook niet als er een oplader in gaat? 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Esmee
First Poster
Opties

Hi Tim! 

Dank voor je reactie!

Mijn tablet geeft al een half jaar deze problemen (net na verlopen garantie), we hebben toen direct al een keer naar laten kijken, dachten dat het een accu-probleem was. Dat was het niet, wel werd apparaat teruggezet naar fabrieksinstellingen en zelfs Android er opnieuw op laten zetten. Leek daarna even goed te gaan, maar zelfde problemen zijn terug en nu valt mijn tablet elke dag uit, afgelopen dagen startte hij zelfs niet meer op. Elke keer wel aan de stroom gehangen (maar dan ook geen functie), dacht dat het nisschien toch iets te maken heeft met accu, maar dat lijkt het ook niet te zijn. Zojuist heb ik 'm weer aan de praat gekregen, maar voor hoe lang?

De andere identieke tablet (mijn vriend en ik kochten op dezelfde dag bij dezelfde zaak (Dixons) hetzelfde apparaat) gaf deze week voor het eerst hetzelfde euvel...is wel weer gewoon opgestart, maar we vragen ons nu af of de tweede tablet de komende maanden hetzelfde probleem zal geven.

Wat kan er aan de hand zijn, beide apparaten zijn 2,5 jaar oud?

Is dit een bekend euvel, wat kunnen we doen/wat adviseer je?

 

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Bedankt voor de verdere toelichting, Esmee! Fijn dat de tablets nu wel normaal functioneren. Hoe dit probleem precies ontstaat, durf ik helaas niet te zeggen. Een monteur zou daar eventueel meer duidelijkheid over kunnen geven. Omdat de tablets echter buiten de fabrieksgarantie vallen, is een reparatie natuurlijk niet ideaal. Ik begrijp dat een reset en ook het flashen van de software tijdelijk hebben geholpen. Het enige wat ik kan aanraden is - mocht het probleem weer voorkomen - een reset uit te voeren of de tablets opnieuw laten flashen bij één van onze servicepunten.

 

Mocht dat geen oplossing zijn, dan zal er toch een monteur naar moeten kijken. Je kunt ze in dat geval aanmelden via onze Ophaalservice. Omdat daar wel kosten bij komen kijken, is het wellicht een mogelijkheid om de overweging te nemen om voor een nieuwe tablet te gaan.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Esmee
First Poster
Opties

Tim, dankjewel voor je reactie!

De tablets werken nu allebei, al 1 dag niet uitgevallen....maar voor hoe lang weer... zo gaat het al een half jaar!

Erg toevallig en vervelend dat wij blijkbaar net twee 'maandag'modellen blijken te hebben.

Eerlijk gezegd ook teleurstellend dat - de apparaten zijn pas 2,5 jaar oud!! - nu al een dergelijk gelijk euvel vertonen en dat we flink op kosten gejaagd worden om een en ander (misschien) te laten verhelpen. 

En ja, je advies om eventueel om te zien naar nieuwe tablets (tablets kostten 430 euro per stuk!) .... je begrijpt, dat zullen dan géén Samsung tablets zijn na deze vervelende ervaring (en we waren trouwe fans van Samsung), helaas..... jammer....

 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Ik kan me goed voorstellen dat mijn antwoord ook niet echt bevredigend is en had je graag een andere optie gegeven. Ik probeer je daarnaast niet op kosten te jagen, maar meer te behoeden. Onverwachte kosten lijken me namelijk niet fijn. Mocht het weer voorkomen, dan raad ik je allereerst aan om een servicepunt te bezoeken voor een flash van de software. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Irma1953
First Poster
Opties
Hallo, had je in de rechterbovenhoek ook een knipperend oogje?
Ik had hetzelfde probleem, maar dat kwam volgens mijdoor dat oogje.
Nu heb ik zwarte tape geplakt, links van het woord Samsung bovenaan het scherm
Hij valt nu nietmeer uit en het oogje is ook niet meer te zien
0 Likes
Esmee
First Poster
Opties

Hoi Irma! 

Bedankt voor je reactie, maar nee, ik heb geen knipperend lichtje, toch ook even de oplossing met het afplakken geprobeerd maar dat biedt ook geen soelaas. Helaas....

 

Inmiddels is het apparaat door Samsung Service Center bekeken en zij weten ook niet wat het is (nooit gehoorde klacht) en Samsung zelf zwijgt in alle talen... Helaas....

 

Als ik de aan-knop continue ingedrukt houd, doet de tablet het gewoon, maar je begrijpt, dat is niet te doen....

Zwaar teleurgesteld in Samsung en geen goede reclame voor het merk.

 

Irma, nogmaals bedankt voor je reactie!

 

Groeten, Esmée 

0 Likes
kristofmentens
Apprentice
Opties

Ook hier hetzelfde probleem.
Tablet valt uit op onregelmatige basis en herstart dan telkens..

0 Likes
Bertham
Journeyman
Opties

@kristofmentens  schreef:

Ook hier hetzelfde probleem.
Tablet valt uit op onregelmatige basis en herstart dan telkens..



Wij zijn ook slachtoffer van deze Samsung Galaxy Tab S  10.5  productiefout en wel met  2 stuks . Heb heel het internet afgezocht, heel veel adviezen gelezen en uitgevoerd echter tot op heden helpt  niets. Ook de Samsung service punten bieden geen oplossing dan wel langskomen en rekening betalen. Omdat wij de tablets ook bedrijfsmatig gebruiken kunnen wij niet zonder en hebben direct nieuwe (uiteraard geen Samsung) gekocht. Ik zie dat er worldwide veel forums zijn waar dit probleem wordt besproken. Ik leid hiervan af dat het een bekend probleem is bij Samsung.

Zoals het er nu uitziet gaan zij de gedupeerden geen oplossing bieden. 

Misschien een idee om een Samsung Galaxy Tab aanmeld website te lanceren om een vuist te maken naar Samsung toe., want ieder op zicht reclameren werkt kennelijk niet naar Samsung toe.

We hebben ze nog niet weggegooid en hopelijk komt iemand of misschien Samsung zelf met een oplossing want het was een top tablet. We houden dit forum op de hoogte. 

0 Likes