Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem Koel/vries RB31FEJNBSA

(Onderwerp aangemaakt op: 29-07-2017 11:56 AM)
40166 Weergaven
Lars1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.

Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...

Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.

Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?

 

Mvg,

Lars

117 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Fijn dat je deze dingen hebt kunnen testen, @Lars1 ! In dit geval is het wellicht handig om de vriezer te ontdooien. Ik raad aan om dat ongeveer 4/5 dagen te doen. Helaas is het niet mogelijk om de koelkast óf de vriezer uit te schakelen. Ze zullen allebei uitgeschakeld worden.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Lars1
Journeyman
Opties

Bedankt, ik ga de vriezer 5 dagen ontdooien. Ik hoop dat het helpt!

Ik begrijp alleen niet waarom dit het probleem zou kunnen oplossen,  maar ik probeer het gewoon.

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Dat is goed, Lars! Houd me op de hoogte :winking-face: 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Oplossing
Lars1
Journeyman
Opties

De vriezer is 5,5 dag ontdooid geweest en staat nu weer 2 dagen aan. 

Vooralsnog ziet het er goed uit.

Ik ben wel bang dat het op termijn weer begint,  misschien over een maand, een jaar of drie jaar, en dat zou wel vervelend zijn. 

Als dat zo is had ik net zo goed een normale vriezer zonder no-frost systeem kunnen kopen.

Maar goed, ben benieuwd of het goed blijft!

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey @Lars1, bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat 'ie het weer normaal lijkt te doen. Mochten er toch weer problemen zijn, dan hoor ik 't uiteraard heel graag van je.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Carolina52
First Poster
Opties

Ik heb ook dit probleem, weet helaas ook geen oplossing hiervoor. Wie kan me helpen hiermee?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je het advies opgevolgd die al geboden is tot nu toe, Carolina?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Monaa
First Poster
Opties

Ik heb een probleem met hetzelfde type koelvriescombinatie, wij hebben deze aangeschaft in mei 2015.

Alles werkt goed, geen ijsvorming of wat dan ook alleen alles in de groentenlade bevriest.

We hebben al opgemeten of de ruimte aan zijkanten en achterkant voldoende was en ook heeft de combinatie

vorige week enige dagen buiten werking gestaan.

Maar helaas bevriest alles in de groentenlade nog steeds.

Is hier een oplossing voor?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Monaa, je kunt nog een aantal dingen controleren. Is er aan de achterkant van de koelkast stofvorming te zien? Zo niet, dan kun je het natuurlijk zo laten.

Sluiten de rubbers verder goed aan, als je bij de deur kijkt? En het laaste wat je kunt controleren, is er ergens water omgevallen die dus bevroren is in of rondom de lade?

 

Verder heb je het meeste al gecontroleerd. Hoe heb je de koelkast gedooid, was dit met de deuren open of dicht? 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
antoinette
First Poster
Opties
ik heb ook problemen met de koelkast harde knallen steeds vooral s nacht en s avonds
0 Likes