Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera glas galaxy s10+ gebroken

(Onderwerp aangemaakt op: 18-06-2019 09:52 AM)
2204 Weergaven
Lukehs
First Poster
Opties

Ik heb de s10+ en kwam er vanmorgen achter dat er een barst in mijn glasplaatje zit die op de camera zit. Na 2x contact op te hebben genomen heeft de klantenservice can samsung geen enkele weet over hun eigen producten en is het naar hun zeggen niet m mogelijk om het glaasplaatje van de camera alleen te vervangen. Mijn volledige apparaat is nog in nieuwstaat en wil dus gewoon weten wat het kost om het plaatje te laten maken hiervoor kan ik niet spreken. Iemand een idee wat de prijs is en met wie ik anders contact op kan nemen want de klantenservice heeft na eigen zeggen geen enkel contact met een collega van de reparatie afdelingen en/of filialen.

Mvg

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
0 Likes
marlieker
Apprentice
Opties

Aan alle anderen die een Samsung S10 ,(S10+ of S10e) hebben waarbij het glasplaatje voor de camera kapot is. Let op! De kosten van de reparatie zijn aanzienlijk duurder dan je zou verwachten! Wat nergens is te lezen op de website: glasplaatje kapot = de kosten van het vervangen van de hele cameramodule!

20200114_131742.jpg

 

Screenshot_20200114-131615_Drive.jpg

 

Een korte zoekactie leert dat je zelf aan de slag kunt: een glasplaatje voor de S10 wordt al aangeschaft voor slechts 8,95. (https://www.mobilesupplies.nl/back-camera-lens-cover-samsung-galaxy-s10.html?channable=e41500.MTI2Nj...)

 

En bij verschillende andere (goede) reparatieservices betaal je 25 tot 35 euro. 

 

Omdat mijn telefoon spiksplinternieuw was en net uit de verpakking toen hij 'stuiterde, koos ik voor Samsung Repair service waarbij ik zeker de fabrieksgarantie behield. De verschillende reparatiekosten waren vergelijkbaar (al was er geen aparte kostenpost voor het glasplaatje van de camera genoemd) . Mijn S10 werd vervolgens snel opgepikt door de koerier van Dynafix en ik ontving de volgende dag gelijk een prijsopgave..... a € 191,71!!!  Voor het vervangen van de camera.

 

Klaarblijkelijk is het verplicht om bij een gebroken glasplaatje de hele cameramodule te vervangen (nogmaals: echt alléén het glasplaatje van de camera was kapot).

 

Bedenk dus goed vóórdat  je je telefoon opstuurt of je dit wilt als het zoveel goedkoper kan door andere goede repairservices!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Zo te zien was bij jou niet alleen het glasplaatje kapot, maar ook de back cover. Vandaar dat de kosten hoger uitvallen.

rsz-846676
0 Likes
marlieker
Apprentice
Opties
Kosten backcover = max. 75,-

Dat was vergelijkbaar met andere repairs, staat ook zo op de Samsung website (Het is de maximale prijs: backcover, reparatiekosten en incl. Btw) en was dus ook volgens verwachting...

Dat de cameramodule in zijn geheel vervangen moet worden a 117,- is echter niet te verwachten... Het zou Samsung sieren dit verwachtingspatroon aan te passen door hier een duidelijke vermelding van te maken op hun website. Dan hebben klanten echt een keuze, voordat ze tot reparatie bij Dynafix over gaan.
0 Likes
Gokhanq
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde verhaal te horen gekregen van Samsung. Zowel de camera als de backcover moet vervangen worden (kostenplaatje 187 euro). Volgens de medewerker doet Samsung dit omdat anders door de  glassplinter de kans bestaat dat de camera op den duur kapot gaat. Volgens de medewerker is die kans 99.9 % aanwezig. Ik kan het ook laten maken voor 40 euro bij een repaircenter bij mij in de buurt. Ik twijfel of de camera echt kapot kan gaan na een bepaalde tijd. 

0 Likes
PeterGTR
First Poster
Opties
Hi ik heb dat probleem dus ook en zocht via deze platform voor een oplossing... gelukkig ben ik niet de enige die dat probleem heeft! Et gekste is dat hij nog in nieuwstaat is enzo en hoe kan da kapot gaan... ma de oplossing is bestel via bol.com een plaatje en gefixt..
0 Likes