Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Badges verdwijnen na wegvegen taakbalk/lockscreen

(Onderwerp aangemaakt op: 27-03-2019 10:29 PM)
1874 Weergaven
Suzann
First Poster
Opties

Zojuist heb ik een software update gehad op mijn Samsung Galaxy S8 toestel. Voorheen bleven de badges (berichtenteller) staan bij de app als ik meldingen wegveegde van 7mijn lockscreen. Sinds de update verdwijnt de teller en dat is best vervelend. Hoe krijg ik de berichtenteller weer terug, ondanks dat ik de meldingen wegveeg?

0 Likes
13 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Suzann, 

 

De badge bij een icoontje en de notificaties in de notificatiebalk zijn sinds Android 8.0 aan elkaar gekoppeld. Dit werd ook in een notificatie uitgelegd. Wellicht komt er via een toekomstige update een optie om dit los van elkaar weer te kunnen geven, maar op dit moment werkt het zo. 


kevin-sig
Rosanne22
Explorer
Opties

Hallo, 

 

Is hier inmiddels al wat voor? Ik heb een a8 en ik merk voornamelijk bij email dat ik ze nu vaak mis.. Ik wil niet mijn balk bovenin vol hebben met emails.. Dus die swipe ik weg. Alleen verdwijnt het cijfer bij de email icoon ook. Hierdoor mis ik vaak belangrijke mails die tussen alle reclame mail staat. Je kan niet meer zien hoeveel ongelezen mail je hebt..

Zelfde natuurlijk ook met berichten.  Wordt hier wel wat aan gedaan?

 

Groetjes Rosanne 

0 Likes
FrankEpping
Journeyman
Opties

Hoi

Ook ik vind dit een groot probleem en een denkfout in het ontwerp. Laat mensen zelf beslissen of dit gekoppeld is of niet...

 

0 Likes
Mirula
Apprentice
Opties

Uit oudere berichten merk ik op dat app pictogrambadges gekoppeld waren op de S9 aan de meldingen van de apps: dus als je meldingen blokkeert dan krijg je ook geen oranje nummertjes naast de app op je home screen. Is dat op de huidige OS van de S10 ook nog het geval, of kan ik ervoor zorgen dat de meldingen niet tonen en de pictogrammen wel? Op mijn S6 kon dit namelijk wel. App pictogrambadges staan aangevinkt en meldingen uit.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Mirula,

 

Dit is niet mogelijk. De badges zijn echt gekoppeld aan de notificaties. Je kunt wel de notificaties die je normaal zou blokkeren op "stil en geminimaliseerd" zetten. Je krijgt de notificaties dan wel binnen, maar je krijgt geen geluidje en het icoontje komt ook niet boven in beeld te staan.


kevin-sig
Mirula
Apprentice
Opties

Je geeft aan dat de notificatie wel binnenkomt als hij op stil en geminimaliseerd wordt ingesteld en dat je zo je pictogrammen wel kunt zien op de app zelf. Wat wordt dan wel getoond van de melding als hij ingesteld wordt zoals je aangeeft?

 

Honderdduizend soorten meldingen - app pictogrammen, bubbels, meldingen op je vergrendelscherm of je tatusbalk - ik weet soms niet meer wat nou wat is..

0 Likes
FrankEpping
Journeyman
Opties
Hallo Samsung,

heeft het nog zin om dingen te melden?

Deze stomme update is nog altijd niet terug gedraaid of gemodificeerd...

ik wil de badges NIET gekoppeld hebben aan de meldingen in mijn top menu!!
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @FrankEpping,

 

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt altijd een suggestie indienen, maar ik acht de kans niet heel groot dat het wordt doorgevoerd. Zo werken vrijwel alle toestellen die op de meest recente Android versie draaien.

rsz-846676
0 Likes
FrankEpping
Journeyman
Opties
Beste BruceH,

Voorheen was deze functionaliteit er gewoon. Het is om onverklaarde redenen verwijderd en derhalve dagelijks een irritatie.

Het lijkt me geen rocketscience om dat terug te draaien.

Bovendien, veel functionaliteit van het huidige systeem komt door feedback van klanten, toch?

en verzoek indienen? waar??
0 Likes