Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

[How-to] Hoe sluit ik mijn Soundbar aan op mijn TV?

(Onderwerp aangemaakt op: 13-11-2017 08:52 AM)
10666 Weergaven
Tim
GrandMaster
Opties

Soundbar aansluiten op je TV

Hoewel je een soundbar ook prima kunt gebruiken om alleen muziek mee te beluisteren, zul je deze in de meeste gevallen in combinatie met je televisie gebruiken. De voordelen van een soundbar boven een homecinemaset zijn helder: minder speakers en kabels in je kamer en toch een krachtig klinkend (surround) geluid. Samsung soundbars staan daarnaast bekend om hun slanke en chique design, dat in elk interieur past.

 

Soundbar aansluiten via Bluetooth

Maar hoe sluit je jouw Samsung soundbar nu aan op je tv? Dat gaat bij Samsung heel eenvoudig, áls je tenminste een smart tv hebt vanaf 2012 die bluetooth ondersteunt. Je zet dan gewoon je soundbar aan, zet 'm op de SoundConnect-bron en je soundbar zal de tv automatisch gaan zoeken. Wanneer je Samsung soundbar de tv heeft gevonden, verschijnt er een pop-up op je tv. Even klikken op OK en je soundbar is aangesloten op de tv. Een kind kan de was doen!

 

Afstand Samsung Soundbar Televisie

  

Er zijn ook soundbars die je via HDMI-, optische- of AUX kabels op je tv aan moet sluiten, maar wij kiezen graag voor de weg van de minste kabels. Niet geheel toevallig is dit ook vaak de makkelijkste weg.

 

Soundbar verbinden met je Smartphoneav_flatsoundbar_14_bluetooth_sub_pc_r01_resized_1.jpg

Ook interessant is het om je Samsung soundbar met je smartphone te verbinden. Zo beluister je de muziek op je telefoon of bijvoorbeeld van Spotify heel gemakkelijk in de woonkamer. Je hebt niks anders meer nodig dan je smartphone en je soundbar! Geen losse speakers om muziek te streamen, geen Homecinema set en geen Hi-Fi set.

 

Ook je soundbar met je smartphone verbinden is heel makkelijk via bluetooth. Het gaat op dezelfde wijze als wanneer je je tv wilt verbinden. Even een verbinding leggen tussen je soundbar en je smartphone en je geniet van je eigen muziek in je woonkamer.

 

Soundbar ophangen

Sommige soundbars leg je voor je tv op je tv-meubel. Anders soundbars plaats je eronder. De Samsung Curved Soundbar past bijvoorbeeld heel mooi bij onze serie Curved TV.

 

HW-H7500-XN-1413085-0.jpg

 

Maar er zijn natuurlijk ook situaties waarin je jouw Samsung soundbar op wilt hangen. Omdat je tv ook aan de muur hangt. De Sound+ Samsung soundbars kun je heel makkelijk installeren, ook aan de muur. Met de mountkit bevestig je hem naadloos aan je Samsung smart-tv. Extra voordeel: met de bijgeleverde One Cable-oplossing gebruik je slechts één kabel voor de voeding van je tv en voor de Samsung soundbar. Dat is nog eens een goed voorbeeld van het minimaliseren van kabels!

 

En de bediening van je soundbar? Die is heel eenvoudig, zoals je van ons gewend bent. Je Samsung soundbar bedien je gemakkelijk met de afstandsbediening van je tv. De gebruikersinterface is helemaal in die van de tv geïntegreerd. Het enige wat je nog hoeft te doen is genieten van de volle en rijke sound van jouw Samsung soundbar.

 

Zie ook dit topic voor meer informatie.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
41 Antwoorden
Joop1954
Journeyman
Opties
Bleutooth is makkelijk, maar de geluidskwaliteit is dan minder dan via Optisch en HDMI.
Ik heb de HW-K551 en HDMI werkt niet en dolby werkt niet goed via Optisch.
Geluid via Optisch en PCM is goed, maar helaas worden hierdoor niet alle speakers gebruikt.
ARC, ja als de HDMI niet werkt, kan je dat niet gebruiken. Dus afstandsbediening voor mij niet bruikbaar. Dat is voor mij geen probleem, ik gebruik de Logitech Harmony 700.
0 Likes
FGe
First Poster
Opties

Ik heb sinds kort een QE55Q8F en een Teufel CineBase. Met een 1.4 HDMI-kabel krijgt ik het niet werkend. Geluid schakelt om de paar seconden tussen de Teufel en de TV-speakers... Oplossing?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi FGe, dat is onhandig inderdaad .. Gebruikte je de CineBase voorheen met een andere TV en zo ja, werkte dit wel goed? Je kunt natuurlijk even een andere kabel proberen, daarnaast kun je 'm aansluiten op de ARC aansluiting op de TV (staat onder de HDMI poort) en je kunt het ook via optisch proberen. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
FGe
First Poster
Opties

Hallo Nick,

 

Voorheen op een (oude) Philips TV via Analoog. Omdat de Teufel Cinebase gestuurd kan worden vanuit HDMI ga ik ervan uit dat Samsung dit ook moet kunnen. Op dit moment schakelt de Teufel aan, als ik de TV aanzet. Geluid komt afwisselend uit de Teufel en uit de TV (om de ca. 5 sec.). Toch jammer voor een TV van 3K€...

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Welke HDMI-aansluiting gebruik je momenteel? Voor besturing moet het wel de ARC aansluiting zijn. Welke kabel gebruik je, is deze meegeleverd bij de TV of de soundbar? 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
FGe
First Poster
Opties

Ik gebruik 2 HDMI 1.4 kabels, één van de Caiway ontvanger (Entone) naar de TV (op HDMI-1) en één van de TV (HDMI-2) naar de Teufel Cinebase) HDMI-in. Het schakelaartje staat op CEC + ARC "ON".

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Indien de kabel is aangesloten via ARC op de TV, adviseer ik alsnog om optisch te testen. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
FGe
First Poster
Opties

Nou had ik gehoopt hier wat deskundigheid aan te treffen vanuit Samsung...

 

Is zie nog verschrikkelijk veel connectors op zowel de TV als op de Teufel. Als optisch ook niet werkt worden deze allemaal "geprobeerd"...?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Zeker niet, uiteindelijk zijn optisch en HDMI de beste twee opties die wij aanraden. Je kunt natuurlijk nog kijken naar audio aansluitingen, maar als het via optisch en HDMI niet werkt is er een ander probleem aan de hand. Daarbij is het niet een soundbar van ons. Ik kan je dus ook adviseren de TV te kruistesten met een andere speaker, maar om dit te regelen is niet altijd erg handig :winking-face:


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes