Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

[How-to] Hoe sluit ik mijn Soundbar aan op mijn TV?

(Onderwerp aangemaakt op: 22-05-2017 12:06 PM)
18790 Weergaven
Tim
GrandMaster
Opties

Soundbar aansluiten op je TV

Hoewel je een soundbar ook prima kunt gebruiken om alleen muziek mee te beluisteren, zul je deze in de meeste gevallen in combinatie met je televisie gebruiken. De voordelen van een soundbar boven een homecinemaset zijn helder: minder speakers en kabels in je kamer en toch een krachtig klinkend (surround) geluid. Samsung soundbars staan daarnaast bekend om hun slanke en chique design, dat in elk interieur past.

 

Soundbar aansluiten via Bluetooth

Maar hoe sluit je jouw Samsung soundbar nu aan op je tv? Dat gaat bij Samsung heel eenvoudig, áls je tenminste een smart tv hebt vanaf 2012 die bluetooth ondersteunt. Je zet dan gewoon je soundbar aan, zet 'm op de SoundConnect-bron en je soundbar zal de tv automatisch gaan zoeken. Wanneer je Samsung soundbar de tv heeft gevonden, verschijnt er een pop-up op je tv. Even klikken op OK en je soundbar is aangesloten op de tv. Een kind kan de was doen!

 

Afstand Samsung Soundbar Televisie

  

Er zijn ook soundbars die je via HDMI-, optische- of AUX kabels op je tv aan moet sluiten, maar wij kiezen graag voor de weg van de minste kabels. Niet geheel toevallig is dit ook vaak de makkelijkste weg.

 

Soundbar verbinden met je Smartphoneav_flatsoundbar_14_bluetooth_sub_pc_r01_resized_1.jpg

Ook interessant is het om je Samsung soundbar met je smartphone te verbinden. Zo beluister je de muziek op je telefoon of bijvoorbeeld van Spotify heel gemakkelijk in de woonkamer. Je hebt niks anders meer nodig dan je smartphone en je soundbar! Geen losse speakers om muziek te streamen, geen Homecinema set en geen Hi-Fi set.

 

Ook je soundbar met je smartphone verbinden is heel makkelijk via bluetooth. Het gaat op dezelfde wijze als wanneer je je tv wilt verbinden. Even een verbinding leggen tussen je soundbar en je smartphone en je geniet van je eigen muziek in je woonkamer.

 

Soundbar ophangen

Sommige soundbars leg je voor je tv op je tv-meubel. Anders soundbars plaats je eronder. De Samsung Curved Soundbar past bijvoorbeeld heel mooi bij onze serie Curved TV.

 

HW-H7500-XN-1413085-0.jpg

 

Maar er zijn natuurlijk ook situaties waarin je jouw Samsung soundbar op wilt hangen. Omdat je tv ook aan de muur hangt. De Sound+ Samsung soundbars kun je heel makkelijk installeren, ook aan de muur. Met de mountkit bevestig je hem naadloos aan je Samsung smart-tv. Extra voordeel: met de bijgeleverde One Cable-oplossing gebruik je slechts één kabel voor de voeding van je tv en voor de Samsung soundbar. Dat is nog eens een goed voorbeeld van het minimaliseren van kabels!

 

En de bediening van je soundbar? Die is heel eenvoudig, zoals je van ons gewend bent. Je Samsung soundbar bedien je gemakkelijk met de afstandsbediening van je tv. De gebruikersinterface is helemaal in die van de tv geïntegreerd. Het enige wat je nog hoeft te doen is genieten van de volle en rijke sound van jouw Samsung soundbar.

 

Zie ook dit topic voor meer informatie.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
41 Antwoorden
FGe
First Poster
Opties

Beste Nick,

Je antwoord ‘Daarbij is het niet een soundbar van ons.’ Is wel erg “kort-door-de-bocht”. Het gaat hier om (volgens mij) elementaire besturingssignalen (ARC en CEC, bij Samsung heet dit Anynet+). Ben ondertussen een eind verder door een Duits Teufel forum. Daar wordt gesteld om het TV-signaal door de Teufel naar de TV te sturen. Dit werkt. Heb nu problemen met Netflix, dat rechtstreeks op de TV binnenkomt…

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik bedoel daarmee dat ik verder niet kan troubleshooten op de soundbar zelf, wel de tv. Fijn dat het grotendeels zo werkt. Wat is er precies aan de hand met Netflix? 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
FGe
First Poster
Opties

Zie onderstaande tekening. Als ik de Kamai via de Teufel aansluit op de TV, dan werkt het meeste, alleen is het geluid niet meer synchroon. Helaas heb ik dan geen geluid van Netflix. Als ik de Kamai rechtstreeks aansluit op de TV dan krijg ik geen geluid op de Teufel (via HDMI). heb zojuist een optische kabel binnengekregen, dan lijkt alles te werken, maar kan ik de volume niet regelen...Samsung.png

Fred

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik kan in dit geval niet zeggen dat het specifiek in de TV zit. Er is dus ook niet veel meer te troubleshooten. Je kunt inderdaad geen volume regelen via optisch, dit is een 'one-way channel'. Je zou in theorie de tv nog eenmalig kunnen resetten, maar ik denk dat dit het niet oplost.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
marcneefs
First Poster
Opties

Heb net Q7F gekocht. Had reeds Samsung HW-F850 soundbar, Samsung 4K bluray, telenet digicorder en mede8er mediaplayer. Soundbar was eerst via soundconnect aangesloten maar geeft stotterend geluid.

Digi is nu aangesloten via hdmi met soundbar hdmi in. Oneconnect is op hdmi 2 aangesloten op hdmi out van HW-F850.

Digi is optisch met HW-F850 aangesloten om radio te spelen zonder tv aan. Mediaplayer en bluray zijn respectievelijk via hdmi 1 en 3 aangesloten op oneconnect.

2 problemen : Afzetten via smart schakelt perfect tv, soundbar en digi uit. Opzetten werkt niet maar werkt dan wel OK via de afstandsbediening van de digi (CEC enabled). Beetje dom want toestellen herkennen blijkbaar elkaar best.

Tweede probleem dat ik met mijn vorige Samsung UHD niet had, als digi nog aanstaat en ik source naar mediaplayer overzet, blijft klank van digi komen. Dit had ik ook niet voor wanneer klant tv nog op soundshare stond. 

Ook verandert de met smart geinstalleerde Telenet source steeds naar "Sat".

Graag suggesties voor perfecte aansluiting.

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @marcneefs! En welkom op de Samsung Community :smiling-face: naar mijn idee is de perfecte aansluiting als volgt:

 

Sluit al je apparaten aan op je TV, de Soundbar via HDMI op de HDMI ARC poort van de TV, voor de overige apparaten maakt de poort niet uit. Als je dan op je TV instelt dat alle geluid naar externe luidsprekers geloodst wordt via HDMI, zul je het geluid van elk apparaat via de Soundbar horen. Op die manier heb je ook maximale controle over je externe apparaten via de Samsung TV afstandsbediening.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Annemarie4
Journeyman
Opties

Ik krijg mijn samsung soundbar ook niet aangesloten op de tv. Wel via Bluetooth maar niet via de hdmi kabel. Beide kanten ARC aangesloten. Wat kan hier nog misgaan? Verbindingen gecheckt, komt niks op de soundbar te staan. Volgens het boekje moet er TV ARC komen te staan.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Wat voor soundbar en wat voor tv heb je, @Annemarie4? Als het goed is heb je in beide apparaten de instellingen voor ARC, deze moeten ingeschakeld zijn, klopt dat?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Annemarie4
Journeyman
Opties

Tv: Samsung UE55MU8000L en soundbar Samsung 5 series HW-M550.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Heb je de Soundbar al eens zelf op de D.IN > HDMI ARC source gezet? ^Joeri

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes