Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe kan ik telefoon aandoen als ik Wachtwoord kwijt ben?

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2016 01:49 PM)
18884 Weergaven
TheKIM
Student
Opties

Een Hellup... vraag :smiling-face:

 

Enige tijd geleden heb ik mijn wachtwoorden gewijzigd. Helaas lukt het me niet meer mijn nieuwe wachtwoord te herinneren van mijn Samsung S7 telefoon. Ik baal enorm want ik kan hierdoor mijn telefoon niet aankrijgen.

Ik heb alle opties geprobeerd maar wachttijd duurde steeds langer. Alleen met vingertoets lukte het nog te openen. Vandaag per ongeluk het toestel geheel uitgezet en nu kan ik er dus niet  helemaal niet meer bij.... Hoe stom kan je zijn..!

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Zou heel fijn zijn  :smiling-face:

 

0 Likes
7 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hey TheKIM,

 

Er zijn een paar manieren om dit aan te pakken. Dit werkt echter alleen onder bepaalde voorwaarden. Zo moet je telefoon aan staan, verbonden zijn met een netwerk en Find My Mobile of Google Apparaatbeheer moet eerder ingeschakeld zijn.

 

De eerste optie is via Find My Mobile: https://findmymobile.samsung.com/

Vind je telefoon, druk op More en onderaan staat Unlock My Device. Op deze manier verwijder je de beveiliging en kun je een nieuw wachtwoord instellen.

 

Iets soortgelijks kan via de Android Device Manager: https://www.google.com/android/devicemanager

Hier kun je onder Vergrendelen een tijdelijk wachtwoord aanmaken om in te loggen op je telefoon.

 

Als dat niet werkt, ben ik bang dat een reset naar de fabrieksinstellingen de enige optie is. Hierdoor ben je wel al je persoonlijke gegevens kwijt en mogelijk moet je opnieuw inloggen met je Samsung of Google account om te bevestigen dat je de eigenaar bent als dit ingeschakeld stond.

 

Als de telefoon uit staat, houd de volume omhoog knop, thuisknop en aan/uit-knop tegelijkertijd ingedrukt. Je start dan op in een herstelmenu. Kies hier voor Wipe data/factory reset. Je telefoon wordt nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Ik hoop echter dat je er met de eerste twee opties in komt! 

 

 


kevin-sig
TheKIM
Student
Opties

Dag Kevin

Bedankt voor je snelle inhoudelijke reactie.

Helaas had ik met spoed mijn telefoon nodig dus ik heb gebeld met service en uiteindelijk besloten de fabrieksinstellingen terug te zetten. Het is lekker rustig ad telefoon want verschillende contactpersonen stonden nog niet opgeslagen in SIM kaart-die was al vol ;).. maar och... dat zal in de loop der tijd wel verbeteren. Ik heb in ieder geval geleerd voor de toekomst; niet te moeilijke nieuwe wachtwoorden  maken :).

Prettige werkdag nog, groets KIM

KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi KIM,

 

Dat is ook een manier om ernaar te kijken :winking-face:

 

In ieder geval fijn dat je je telefoon weer kunt gebruiken. 

 

Nog een tip voor de volgende keer (waarvan ik hoop dat die er niet komt natuurlijk). Via Samsung Cloud kun je, mocht er ooit opnieuw een reset nodig zijn, veel persoonlijke gegevens en instellingen bewaren. Je hoeft dan alleen naar je Systeeminstellingen --> Samsung Cloud te gaan en een vorige back-up terug te zetten. 

 

Op dit moment ligt de service eruit, maar naar verwachting zal hij snel weer online zijn. Misschien een tip om daar even te kijken wanneer hij het weer doet of je die service al aan had gezet, dan heb je ook je contacten weer terug. Dan zal het alleen wel weer een stuk minder stil zijn :winking-face:

 

Jij ook een heel fijne dag!


kevin-sig
peterbrokking12
First Poster
Opties

(Iets soortgelijks kan via de Android Device Manager: https://www.google.com/android/devicemanager

Hier kun je onder Vergrendelen een tijdelijk wachtwoord aanmaken om in te loggen op je telefoon.)

 

vraag: hoe meot ik dan tijdelijk wachtwoord maken??? ik zie alleen maar vergrendelen...

 

 

(en Find My Mobile moet  voor al mobiel en findmymobiel elkaar veboden?)

 

alvast bedankt voor beantwoord

 

Groet peter

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Peter,

 

Dit is een wat ouder bericht. Inmiddels heeft Google die mogelijkheid beperkt tot telefoons waar nog geen pincode of wachtwoord op stond. Inmiddels ben je dus alleen aangewezen op Samsung Zoek Mijn Mobiel, waarvoor je inderdaad een Samsungaccount op je telefoon moet hebben staan. @peterbrokking12


kevin-sig
0 Likes
shahban
First Poster
Opties

@KevinW  schreef:

Hey TheKIM,

 

Er zijn een paar manieren om dit aan te pakken. Dit werkt echter alleen onder bepaalde voorwaarden. Zo moet je telefoon aan staan, verbonden zijn met een netwerk en Find My Mobile of Google Apparaatbeheer moet eerder ingeschakeld zijn.

 

De eerste optie is via Find My Mobile: https://findmymobile.samsung.com/

Vind je telefoon, druk op More en onderaan staat Unlock My Device. Op deze manier verwijder je de beveiliging en kun je een nieuw wachtwoord instellen.

 

Iets soortgelijks kan via de Android Device Manager: https://www.google.com/android/devicemanager

Hier kun je onder Vergrendelen een tijdelijk wachtwoord aanmaken om in te loggen op je telefoon.

 

Als dat niet werkt, ben ik bang dat een reset naar de fabrieksinstellingen de enige optie is. Hierdoor ben je wel al je persoonlijke gegevens kwijt en mogelijk moet je opnieuw inloggen met je Samsung of Google account om te bevestigen dat je de eigenaar bent als dit ingeschakeld stond.

 

Als de telefoon uit staat, houd de volume omhoog knop, thuisknop en aan/uit-knop tegelijkertijd ingedrukt. Je start dan op in een herstelmenu. Kies hier voor Wipe data/factory reset. Je telefoon wordt nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Ik hoop echter dat je er met de eerste twee opties in komt! 

 

 


 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hey @shahban,

 

Daar ging volgens mij iets niet helemaal goed. Ik zie alleen een leeg bericht naast het geciteerde bericht van mij. Had je nog hulp nodig?


kevin-sig
0 Likes