Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

zeer slechte hartslag meting nieuwe Samsung Galaxy Smartwatch

(Onderwerp aangemaakt op: 09-09-2018 04:34 PM)
9134 Weergaven
Weebee
Pioneer
Opties

In Amerika kwam hij wat eerder op de markt dan hier: de nieuwe Galaxy Smartwatch. Ik heb de 42" versie sinds afgelopen vrijdag en moet helaas constateren dat wat op de Amerikaanse fora wordt gemeld door mij kan worden bevestigd. De hartslagmeting van de Galaxy watch klopt voor geen meter! En dat laatste dient letterlijk genomen want tijdens trainingen valt hij meertijds gewoon weg. Voorts ligt hij ver buiten de reele waarden. Ik heb ter vergelijking een FITBIT Ionic, die zeer betrouwbaar scoort. Even wat waarden: in rust [fitbit 60, galaxy 119], trainen [fitbit 90,galaxy 145]. Ik ruilde destijds mijn gear frontier in voor de Fitbit omdat de hartslagmeting niet zo nauwkeurig was, maar vergeleken met de Galaxy scoorde de Frontier 'nauwkeurig'.

Op de fora geven officials aan dat je automatische herkenning van [bepaalde[ trainingen uit moet schakelen, maar los van het feit dat dit niets oplost evenals factory reset vind ik dat je voor zo'n bedrag een betrouwbaar horloge mag verwachten en niet dit soort halfbakken 'oplossingen'. Ik hoop van harte dat Samsung dit snelt oplost want anders gaat dit horloge retour.

51 Antwoorden
cdc1
Student
Opties

Dag Nick,

We blijven wat op onze honger zitten.  In Korea weten ze ondertussen een aantal weken van het probleem, hebben ze al enig idee wanneer wij een oplossing mogen verwachten?  Ik zit hier elke dag meermaals te klikken op 'update', zo frustrerend: iets nieuws kopen en het werkt niet naar behoren. Ik zie ook dat het probleem zeer uitgebreid begint te zijn, ook de Galaxy Watch S3 heeft blijkbaar gelijkaardige problemen na update naar Titzen 3.x

Alvast dank voor je spoedig bericht. (al is het maar om te zeggen dat het nog x maanden zal duren, een bericht is echt nodig voor velen).

Christophe.

0 Likes
Weebee
Pioneer
Opties

Van Nick kunnen we niet veel verwachten denk ik.

Ik heb zijn advies gevolgd en meerdere rapportages en logfiles via Samsung members [niet erg gebruikersvriendelijk overigens] ingediend. Rondom de bekende klachten: stappenteller, heart ritme en floor counter. Compleet met screendumps en vergelijkingen met andere [wel betrouwbare] wearables. Als iedereen dat zou doen wordt de druk op Samsung mogelijk wat opgevoerd alhoewel het verleden leert dat je niet erg hoopvol kunt zijn helaas..

Prettig weekend iedereen...het blijft ondanks alles een mooie smartwatch, nu nog de ‘puntjes op de i’

0 Likes
cdc1
Student
Opties

Ik heb mij vrijdag avond bezig gehouden met nog zaken te testen en een aantal manipulaties te doen en ik zie beterschap (accurater) door het volgende te doen:

1) doe het uurwerk uit

2) doe een volledige reset van het uurwerk (terug dus zoals hij uit de doos komt) (instellingen - algemeen - resetten)

3) doorloop opnieuw de configuratie-stappen en van zodra je kan (heel belangrijk) ga je via de health-app (op het uurwerk) naar instellingen, trainingsdetectie, activ detecteren en zet daar alles uit.

4) herstart nu onmiddellijk het uurwerk (door lang op de home-button te drukken, zolang totdat het uurwerk wordt herstart)

5) laat het uurwerk terug opstarten en na 1 minuut is hij klaar voor gebruik

6) doe nu het uurwerk aan en wandelen, tel bij jezelf het aantal stappen en zie nadien op het uurwerk. Kijk dus niet voortdurend maar laat hem z'n werk doen.

Opmerking: het kan zijn dat hij 5 stappen niet telt, maar nadien ze wel bijtelt. Er zitten zeker nog stappen bij die hij niet zal meetellen, dat is zeker, maar ik zie toch absoluut betere resultaten nu.

Wat ik ook merk: kijk niet voortdurend terwijl je stapt. Laat het z'n werk doen.

PS: Trappen is zeker nog niet juist, maar als elk hoogteverschil 3m moet zijn, dan kom je er niet altijd in een normaal huis. Hopelijk passen ze dit ook nog aan.

Bovenstaande is uiteraard tijdelijk totdat men het softwarematig oplost, want ik zie ook graag de auto-detecties natuurlijk.  Het heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik het uurwerk zal houden en van de veronderstelling uitga dat dit softwarematig spoedig wordt opgelost.

Mochten anderen bovenstaande ook uitproberen, graag ook jullie bevindingen.

Christophe.

0 Likes
HenkPeters
First Poster
Opties

Heb sinds anderhalve week de Samsung watch. De hartslagmeting is slecht. 's Nachts meet hij meestal wel, maar overdag sporadisch.

0 Likes
Qlexx
First Poster
Opties

Mijn samsung watch sinds een paar dagen om .

9 januari voor het eerst hard gelopen .

Bij de start keurig hartslag meeting , wel al vrij snel te hoog voor mn gevoel.

na 10 minuten geen meeting meer...? ook de gemiddelde tijd per km klopte niets van 

na 30 minuten verscheen de hartslag weer , ook nu weer heel hoog .

ik train normaal met een hartslag van rond de (man 69 )  140 , bij de samsung was dat 180 ????

Traplopen wordt ook niet geregistreerd.... 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Qlexx,

Ik stuur even een screenshot mee, zorg ervoor dat je deze tips naleeft, dan zou het een stuk beter moeten gaan.

rsz-846676
0 Likes
DeMu
Journeyman
Opties

Ik heb sinds een aantal dagen de GW om mijn pols.

Bij mij valt bij iedere activiteit de Hartslag weg. Of het nou wandelen, crossfit, fietsen of hardlopen is....Onderweg heb ik soms een hartslag op de Watch maar meestal een flatliner. 

De stappenteller is mij  inziens wel goed, ook de trappen-count heb ik mijn gedachtes over, in negatieve zin dan.

Ik heb er contact over met Samsung en ga dit weekend een rapport inzenden na een training.

Hebben jullie al oplossingen gevonden?

NB: Ik had in eerste instantie de nieuwe Watch Activity gekocht.  Na 2 exemplaren met 0 hartslag te hebben gehad heb ik de GW 42mm maar gekocht in de hoop dat deze de problemen ondertussen niet meer zou hebben....Wel dus 😞

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @DeMu,

Hierbij een aantal tips & tricks om ervoor te zorgen dat de Heart Rate sensor meer accuraat werkt.

Kun je deze opvolgen en laten weten of je verschil merkt?

rsz-846676
0 Likes
DeMu
Journeyman
Opties

Hoi @Bruce

Thanks voor je bericht! Alles wat erin staat reeds getest en uitgevoerd....Niet het gewenste resultaat behaald :(.

Wat mij opvalt is het volgende:

Permanente meting van de hartslag gaat goed, de grafiek was gewoon 30h achter elkaar niet onderbroken.

Zodra ik een activiteit start beginnen de problemen. Of het nou fietsen/wandelen/hardlopen/dynamische oefeningen zijn, de hartslag valt daarbij vrijwel direct weg. Is er zo nu en dan wel maar niet voor lang.

Dit heeft niets met plaatsing van het horloge, strakte van dragen of bvb zweet te maken wat tussen de huid en de sensor komt, hij gaat onwillekeurig de fout in bij iedere vorm van activiteit.....En daar koop je zo'n horloge nou eenmaal voor lijkt me.

Omdat mijn GW net een week oud is en dit vanaf dag 1 al speelt ga ik met dit exemplaar NIET naar een servicecenter, dit omdat ik vind dat mijn horloge goed werkend uit de doos moet komen en niet binnen een week al open gemaakt moet worden voor garantie. Morgenochtend ga ik hem omruilen voor een nieuw exemplaar. Als deze dan OOK dezelfde kwaal heeft moet ik maar eens een afspraak maken. Dit moet toch op te lossen zijn, of vergis ik me nu?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Dennis

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Lijkt mij dat dit inderdaad op te lossen moet zijn. Laat je ons weten hoe het gaat met een nieuw exemplaar? 

rsz-846676