op 10-09-2018 09:22 AM - laatst bewerkt op 21-03-2019 05:20 PM door RobertS
Onlangs zag ik dat de Galaxy Gear gepresenteerd wordt als zijnde "swim ready". Nu heb ik zelf een Galaxy S8 en een Galaxy Gear S3 en vraag me af hoe waterdicht deze zijn.
Voor zover ik begrepen heb kan ik met mijn Galaxy S8 gewoon het zwembad in, onder water foto's en filmpjes maken enz enz. Ook douchen met de telefoon en deze afspoelen onder de kraan zou geen probleem mogen zijn. Klopt dat?
En hoe zit dat met mijn Galaxy Gear S3? Ik begreep dat het geen probleem is wanneer ik buiten aan het hardlopen ben en ik krijg een regenbui, maar kan ik er ook mee zwemmen? Ik doe graag van die obstacle runs en ben gewend mijn smartwatch dan af te doen. Is dat ook echt nodig? Ook voordat ik ga douchen doe ik mijn horloge af. Moet dat?
En in hoeverre is de Galaxy Watch beter waterdicht?
op 10-09-2018 02:55 PM
op 12-09-2018 04:17 PM
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Vandaar ook de like
Vermijden doe ik wel. Was gewoon vooral even benieuwd naar het grote verschil tussen de Gear S3 en de Galaxy Watch. Want die Galaxy Watch wordt aangeprezen als dat je er gewoon mee kunt zwemmen.
En wel bijzonder: je kunt 1,5 meter onder water en dat maximaal 30 minuten... zou zwemmen moeten kunnen.
Met een obstacle run meenemen zou ik puur doen om mijn prestaties te meten. Daarom neem ik hem ook mee met het hardlopen. Gewoon gaaf! (Maar ik ben dan ook een cijfertjes nerd )
Vanwege die voorliefde voor cijfertjes ook de interesse in een web variant van de S-Health app...met export mogelijkheden. Maar dat terzijde.
Voor nu: voorkomen dat de S8 en de Gear S3 te veel met water in aanraking komen, niet mee zwemmen en niet meenemen naar een obstacle run. Als ik heel ruim in het geld zit of de Gear S3 als backup heb omdat er een nieuwe is (over enkele jaren) denk ik dat ik het wel ga testen. Waarschijnlijk kom ik dan tot de conclusie dat het prima gaat
op 13-09-2018 01:03 PM
13-09-2018 04:02 PM - bewerkt 13-09-2018 04:03 PM
Thanks! Vooral dat stuk dat ik geld genoeg heb om het gewoon te proberen hoop ik zo snel mogelijk te verwelkomen
Zag trouwens, dat de Galaxy Watch naast een IP68 rating ook nog een 5ATM rating heeft. Nog altijd is het grote verschil me niet duidelijk... Maar voor dit geld ga ik vooralsnog de gok niet nemen
14-09-2018 11:34 AM - bewerkt 14-09-2018 11:34 AM
op 14-09-2018 03:26 PM