Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe waterdicht zijn de Galaxy Gear S3 en Galaxy S8?

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2018 09:22 AM)
9114 Weergaven
Plantje
Helping Hand
Opties

Onlangs zag ik dat de Galaxy Gear gepresenteerd wordt als zijnde "swim ready". Nu heb ik zelf een Galaxy S8 en een Galaxy Gear S3 en vraag me af hoe waterdicht deze zijn.

Voor zover ik begrepen heb kan ik met mijn Galaxy S8 gewoon het zwembad in, onder water foto's en filmpjes maken enz enz. Ook douchen met de telefoon en deze afspoelen onder de kraan zou geen probleem mogen zijn. Klopt dat?

En hoe zit dat met mijn Galaxy Gear S3? Ik begreep dat het geen probleem is wanneer ik buiten aan het hardlopen ben en ik krijg een regenbui, maar kan ik er ook mee zwemmen? Ik doe graag van die obstacle runs en ben gewend mijn smartwatch dan af te doen. Is dat ook echt nodig? Ook voordat ik ga douchen doe ik mijn horloge af. Moet dat?

En in hoeverre is de Galaxy Watch beter waterdicht?

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
In het kort, als je het kan vermijden dan liever vermijden! Je garantie vervalt namelijk als de vochtindicator in het toestel aangeeft dat het nat is geweest ooit. Obstacle run met een horloge lijkt mij ook niet echt handig want je wilt je mooie S3 denk ik niet beschadigen toch?

Website van Samsung zegt over de S3:

Draag de Gear S3 in alle weersomstandigheden en op de meest uiteenlopende plaatsen. Het horloge heeft de IP68-certificatie. De Gear S3 is bestand tegen stof en vuil en kan tot 30 minuten onder water tot een diepte van 1,5 meter.

*Niet geschikt voor zwemmen of duiken.
https://www.samsung.com/nl/wearables/gear-s3/performance/

Samsung S8 website info:

Regen of zonneschijn, hij doet het
Je kunt verdwalen in de regen, zonder paraplu. Maar met je S8/+ ben je snel weer thuis. Water over je telefoon gemorst? Het doet je niets. Want de Galaxy S8 en S8+ met IP68-classificatie zijn net zo water- en stofbestendig als je intussen gewend bent van onze Galaxy telefoons.

* Waterdicht tot 1,5 meter water (maximaal 30 minuten).
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s8/performance/

Lees dit ook even erg interessant! https://www.techpulse.be/tips/218264/waarom-je-met-een-waterdichte-telefoon-het-zwembad-niet-mag/

De tests die bedrijven doen zijn altijd met helder schoon water ( dus daar zit echt niks anders in). Als jij de zee in duikt heb je zout/zoet water. Als jij zwembad in gaat dan heb je weer chloorwater. Als je doucht heb je water met beetje kalk erin dus ook niet echt ideaal allemaal.. Dus ik zou het afraden om expres ermee ergens in te gaan duiken, en als het een keer gebeurd geen probleem, ik heb mijn Note 8 laatst ook laten onderdompelen helaas 10cm tot de bodem, had geluk dat ik in het meertje aan de zijkant zat maar hij doet het nog perfect!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Plantje
Helping Hand
Opties

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Vandaar ook de like :smiling-face:

Vermijden doe ik wel. Was gewoon vooral even benieuwd naar het grote verschil tussen de Gear S3 en de Galaxy Watch. Want die Galaxy Watch wordt aangeprezen als dat je er gewoon mee kunt zwemmen. 

En wel bijzonder: je kunt 1,5 meter onder water en dat maximaal 30 minuten... zou zwemmen moeten kunnen.

Met een obstacle run meenemen zou ik puur doen om mijn prestaties te meten. Daarom neem ik hem ook mee met het hardlopen. Gewoon gaaf! (Maar ik ben dan ook een cijfertjes nerd :winking-face: )

Vanwege die voorliefde voor cijfertjes ook de interesse in een web variant van de S-Health app...met export mogelijkheden. Maar dat terzijde.

Voor nu: voorkomen dat de S8 en de Gear S3 te veel met water in aanraking komen, niet mee zwemmen en niet meenemen naar een obstacle run. Als ik heel ruim in het geld zit of de Gear S3 als backup heb omdat er een nieuwe is (over enkele jaren) denk ik dat ik het wel ga testen. Waarschijnlijk kom ik dan tot de conclusie dat het prima gaat :smiling-face:

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Haha ik hoor het graag wanneer het zover is! Succes!
Plantje
Helping Hand
Opties

Thanks! Vooral dat stuk dat ik geld genoeg heb om het gewoon te proberen hoop ik zo snel mogelijk te verwelkomen :smiling-face:

Zag trouwens, dat de Galaxy Watch naast een IP68 rating ook nog een 5ATM rating heeft. Nog altijd is het grote verschil me niet duidelijk... Maar voor dit geld ga ik vooralsnog de gok niet nemen

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

5atm is heel anders dan een IP-certificering. ATM wordt voor 'standaard' horloges gebruikt en heeft echt te maken met waterdichtheid, terwijl IP veel meer gelimiteerd is. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Haha ik hoop het ook voor jou! Veel plezier ermee!
0 Likes