29-01-2023 07:45 PM - bewerkt 29-01-2023 07:49 PM
Hallo,
Een Samsung Watch Pro 5 gekocht voor een naaste (ouder persoon). Met name voor de SOS / valdetectie.
Wat blijkt, is dat de SOS functie nogal een snel en strak ritmisch patroon nodig heeft van 3 of 4x op home-toets drukken. Voor oudere niet-zo-ritmische mensen is dit blijkbaar lastig (ipv tik-tik-tik is het dan tik-tik-korte pauze-tik).
Is hier iets aan te doen? Het zou fijner zijn als SOS bijv ook is in te stellen als je de home of back toets bijv 5 seconden ingedrukt houdt. Of als je bij Accessability instellingen wat meer tolerantie in de intervallen hiervoor kan instellen.
op 30-01-2023 09:12 AM
Als je de home toets ingedrukt houd kom je als het goed is bij het "uitschakelen" scherm. Hier kun je ook een knop noodoproep vinden. Als je hier op klikt kun je of een nummer intoetsen of het noodcontact kiezen om te bellen.
p.s. heb je valdetectie ook al aangezet?
op 30-01-2023 10:41 PM
Klopt, dat had ik ook ingesteld, maar dat zijn best nog wat handelingen voor iemand die onwel wordt en ouder is. Had graag iets meer flexibiliteit gezien qua SOS functie.
Valdetectie staat aan ja.
op 31-01-2023 09:55 AM
Hi @Sbox, goedemorgen.
Ik zal dit idee voorleggen bij onze R&D afdeling en wellicht dat dit met één van de toekomstige updates kan worden toegevoegd 😇
Groeten,
Martijn
op 31-01-2023 10:55 AM
Ik duik er even wat dieper in en kom er op terug. Ik zit te denken aan een optie maar moet even kijken of dat ook op de watch werkt.