Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Verschillende Problemen Watch Active 2

(Onderwerp aangemaakt op: 23-01-2021 12:19 PM)
3577 Weergaven
Thibo_M
Apprentice
Opties

Ik heb de Smasung Watch Active 2(44mm) in gebruik voor 2 weken en er zijn me verschillende problemen opgevallen en hoop dat iemand me kan helpen.

Ondanks dat ik op de recentste software versie zit en bijna alle functies op minimum heb gezet (Helderheid op 1 , Always on uit, Wifi uit, tril functie op zachtste stand,...) raak ik amper aan 20-24 uur battery life. De enige functie die momenteel ik redelijk frequent gebruik is de 'Continu meten van hartslag'.

Een ander probleem is dat de Watch faces vaak vastlopen waardoor het scherm freezed. Zelfs bij de watch faces van Samsung zelf is dit het geval.

Een 3e probleem is dat regelmatig het scherm gewoon zwart wordt voor onbekende reden. de Watch is dan wel nog verbonden met de telefoon maar kan er niks mee doen. Na de watch opnieuw op te starten is dit probleem wel vaak opgelost maar het irriteert me wel.

Ik gebruik al jaren de producten van Samsung en ben hier heel tevreden over (Smartphones, Galaxy buds, Tv) maar momenteel vind ik de Watch Active een beetje matig. Kunnen deze problemen aan een software fout liggen of aan iets anders?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Miepje, goedemorgen. 

Waar heb je de Watch gekocht? Wanneer je Watch helemaal niet meer wilt opstarten zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht. 
Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr

• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Op basis van alle 3 de problemen samen raad ik een fabrieksherstel aan.
Als na de reset het scherm nog steeds zwart word dan raad ik een reparatie aan.

https://bit.ly/2jwV3SJ
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Thibo_M,

Laat je weten hoe het gaat na een reset? 👍

rsz-846676
0 Likes
Thibo_M
Apprentice
Opties

Hi @BruceH and @Patrick,

Thank you both  for the tip, I have reset my watch 3 days ago and it seems it has solved a problem.

The battery problem is solved I have now a battery life of approximately 30-40h

Despite I used a reset, my Watch Face still freezes multiple times a day and the screen went black a couple of times.

Any ideas to solve this problem?

0 Likes
Thibo_M
Apprentice
Opties

Hi @BruceH and @Patrick,

Thank you both  for the tip, I have reset my watch 3 days ago and it seems it has solved a problem.

The battery problem is solved I have now a battery life of approximately 30-40h

Despite I used a reset, my Watch Face still freezes multiple times a day and the screen went black a couple of times.

Any ideas to solve this problem?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

That's great news! 😁

Which Watchface do you use when the watchface freezes?

rsz-846676
0 Likes
Thibo_M
Apprentice
Opties

I use the 'Casual Minimalist' (black with yellow accents) created by Samsung Electronics.Co.,Ltd from the Galaxy Store and the preinstalled 'Premium Analog' from the wearable app.

Extra: Do you maybe know why the contacts app from watch uses more than 30% (app says after 30 hours of use Contacts used 33%) of the battery? I never used the contacts app so why drains it the battery so much?

BruceH
Community Manager
Opties

Stuur even een screenshot mee van het batterijverbruik op het moment dat het horloge bijna leeg is, dan krijgen we een beter beeld van wat er speelt. 

Op Reddit is hier een soortgelijk topic over: https://bit.ly/2NJhmDN

rsz-846676
0 Likes
Thibo_M
Apprentice
Opties

Here are 2 pictures from the wearable app. They are from 2 different days. Both days when i screenshot this i didn't received any messages from my contacts.

Screenshot_20210130_171529_com.samsung.android.gearrplugin.jpg

Screenshot_20210203_220952_com.samsung.android.gearrplugin.jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als het horloge up-to-date is en het komt nog voor, dan kun je het beste een reset uitvoeren.

Mocht je dan nog issues ondervinden, stuur dan even een foutrapport in. 

Vanuit de Samsung Wearable app -> Selecteer de 3 streepjes ->  Neem Contact met ons op -> Samsung Members wordt gestart -> Fout rapport aanmaken. Dan wordt zowel log van wearable en van het toestel meegenomen.

NB. Voor het genereren van zinvolle logs dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

• Foutrapport wordt aangemaakt direct naar voordoen van issue
  • De wearable en telefoon hebben op het moment van aanmaken foutrapport een succesvolle verbinding via Bluetooth
  • Gebruiker moet een Samsung account ingesteld hebben om een foutrapport te kunnen versturen.
rsz-846676
0 Likes