Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Upload Samsung Health naar Strava

(Onderwerp aangemaakt op: 27-12-2018 10:19 AM)
11105 Weergaven
WesSmit
First Poster
Opties

Paar dagen geleden de samsung galaxy watch gekocht,  mijn sportactiviteiten via deze watch worden op geen enkele manier gesynchroniseerd met mijn strava account. Niet via de app op de watch maar ook niet via Samsung Health, wat te doen. 

Want ik begin al behoorlijk spijt te krijgen van deze dure aankoop.

0 Likes
33 Antwoorden
Juffie75
Apprentice
Opties

Ik vind het wat lastig om uit te leggen, ook omdat er meerdere issues lijken te zijn, maar zal een poging wagen.

Ik gebruik de Strava app  op het horloge. Deze stopte vanzelf, tijdens twee verschillende hardloopsessies al na een paar kilometer. Toen ben ik de app van Samsung een paar keer gaan gebruiken tijdens het hardlopen, terwijl ik Strava op mijn telefoon aan had staan. Heb het ook andersom gedaan. Beide leidt niet tot een juiste en constante logging.

Wat ook vervelend is, is dat de automatische meting van een activiteit niet meer werkt sinds de laatste update. Ik fiets elke dag heen en weer naar mijn werk en sinds begin deze week werkt dat niet meer. Wat mij ook opviel, is dat de optie hiervoor in de instellingen sindsdien op 'aan staat, zonder dat ik het uit kan zetten. Dus een schuifknopje dat naar rechts staat, maar niet groen maar grijs is.

Ik vind het horloge prachtig en zou hem graag willen blijven gebruiken, maar ik sport erg veel en dat wil ik graag goed bijgehouden zien.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Is er geen update beschikbaar voor jouw horloge en/of telefoon?

rsz-846676
0 Likes
Juffie75
Apprentice
Opties
Ik heb de afgelopen week meerdere dingen uitgeprobeerd, en denk dat ik nu (een voor mij werkende) oplossing heb. Ik schakel voordat ik ga rennen mijn Bluetooth uit op mijn telefoon, waardoor het horloge losgekoppeld wordt. Dan loop ik met mijn horloge en de Strava app. Pas thuis zet ik dan Bluetooth weer aan, en dan is mijn training heel snel terug te zien op strava.
Het automatisch starten van t horloge bij een activiteit gaat goed bij rennen en wandelen, maar werkt nog niet bij fietsen (waar hij dat voorheen wel deed). Misschien dat dat bij een volgende update verholpen is. Voor nu ben ik blij dat ik mijn trainingen weer op strava kan zien en met anderen kan delen.
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn om te lezen! Er zal ongetwijfeld nog wat gefinetuned kunnen worden met een update.

rsz-846676
0 Likes
Rianne25
First Poster
Opties

Hallo Juffie75, 

Lukte het jou wel gemakkelijk om de strava app via je watch met de 4 cijferige code te synchroniseren? 

Bij mij blijft de watch maar aangeven dat ik niet de juiste code intyp terwijl ik dat wel elke keer doe.

Heb jij nog een tip?

Gr Rianne

0 Likes
mjaeqx
First Poster
Opties

Hallo allemaal,

Ik heb nu bijna 2 jaar de samsung Gear 3.

Vanaf het begin gebruik ik deze ook tijdens het sporten, opnemen met samsung heath en sync met strava.

Helaas moet ik concluderen dat de koppeling met strava in de 2 jaar dat ik het horloge heb alleen maar slechter is geworden.

In het begin werd alles gewoon goed gesyncd, sinds de zomer 2018 werden de avond activitieiten pas de volgende dag gesyncd, vanaf begin dit jaar werden alle activiteiten pas de dag erna gesyncd en sinds kort moet je zelfs 2 dagen wachten voordat je je gegevens in Strava kan bekijken.

Al met al is het gewoon heel jammer dat het lijkt dat Samsung hier geen prioriteit aan wil geven, gezien alle klachten die op verschillende forums worden gezet.

Ik hoop dat er op korte termijn een oplossing gevonden wordt en dat de antwoorden dat je je telefoon moet resetten of het wijzen naar Strava toch eens ophoudt.

Jolien1
Apprentice
Opties

Ook ik ervaar deze problemen.

Afgelopen dinsdag hardgelopen met de Samsung Health app maar nu 3 dagen later nog steeds geen sync met Strava! Ik heb bewust een Samsung Galaxy Smart Watch gekocht voor het hardlopen maar beleef er weinig lol aan op deze manier. Is er echt geen oplossing op korte termijn voor dit probleem?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jolien1,

Gebruik je de Strava app op het horloge? En heb je bij de S Health app -> Instellingen -> Verbonden services -> Strava aangevinkt? Het kan soms even duren voordat hij synchroniseert. 

rsz-846676
0 Likes
iriszw
First Poster
Opties

Hier gelijkaardige problemen: ik heb een Gear Fit 2 die via Samsung Health synchroniseert met Strava op mijn gsm. In het begin verliep alles vlekkeloos, elke activiteit werd onmiddellijk gesynchroniseerd, sinds ergens vorige jaar gebeurde dat 1 keer per dag maar daar kon ik nog mee leven. Sinds kort krijg ik niks meer gesynchroniseerd tenzij ik volgende routine uitvoer: Gear Fit uitschakelen, verbinding Samsung Health-Strava verbreken, Strava app verwijderen van de gsm, gsm heropstarten, Strava app terug installeren, gsm heropstarten, Gear Fit terug aanzetten en verbinding laten maken met gsm, verbinding tussen Samsung Health en Strava maken. Niet iets wat ik elke dag plan te doen...

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @iriszw,

Met welk toestel heb je jouw Gear Fit2 gekoppeld? En zijn zowel de Wearables app als de S-Health app en jouw horloge up-to-date?

rsz-846676
0 Likes