Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Stress melding watch4

(Onderwerp aangemaakt op: 11-02-2023 11:33 AM)
823 Weergaven
Denvem
Explorer
Opties
Ik zou graag een melding willen ontvangen als mijn stress te hoog is. De instellingen hiervan kan ik niet vinden.

Na een maand gebruik heb ik plots één keer zo'n melding gehad, maar daarna nooit meer. Blijkbaar kan het dus wel, maar begin toch te twijfelen omdat nooit meer een melding heb gehad.

Heb ik geen stress misschien? Volgens de stress app wel. Maar alleen puur grafiek. Wie weet meer.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Denvem,

De stressmelding krijg je na langdurige blootstelling aan fysieke stress. Dit wordt gemeten aan de hand van je HRV, niet je hartslag. 

Een korte dip in je HRV zal zeker gemeten worden, maar hoort bij een normale dag. Je zal dit daarom wel in de grafiek terugvinden, maar zal hier geen melding voor krijgen. Pas als je voor langere tijd onder hoge (donkerrode) fysieke stress staat, zal je een melding krijgen.

Wat je beschrijft klinkt daarom als verwacht gedrag. 

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Als ik jou was zou ik de stress metingen niet vertouwen. Test maar eens als je geen stress hebt > ga sporten > je hartslag gaat omhoog en hierdoor denkt het horloge dat je stress hebt en gaat de stress meter ook omhoog. Als ik ga sporten staat de stress meter altijd helemaal in het rood. Het staat dus direct gelinkt aan je hartslag.

Voor feedback aan de ontwikkelaars kun je gaan naar de Samsung Members app > ondersteuning > Fout rapporten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Denvem
Explorer
Opties
Beste Patrick, tot op zekere hoogte ga ik erin mee. Ik merkte ook dat het niet altijd klopte. Zelf was ik van mening dat deze variabele waren ontstaan door het eerste gebruik en veel proberen. Toen alles eenmaal ingesteld stond en ingeleerd was, heb ik alle stress gegevens gedeleted. Vanaf dat moment klopt het redelijk met hoe ik me voelde.

En het is inderdaad zo dat het niet altijd klopte, maar beter een tijdige waarschuwing, dan geen.

Persoonlijk merk ik dat hij activiteiten overslaat. Volgens mij meet hij bewust niet tijdens een activiteit. Ik zie dan een gat in mijn grafiek.

Toch bedankt.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Hiervoor zul je je feedback naar de ontwikkelaars moeten sturen. Helaas is het geen echte stressmeter, het is echt puur gebaseerd op je hartslag. Wanneer deze 'hoger' is dan normaal gaat de stressmeter ook omhoog. De hartslagmeter is wel extreem accuraat bij Samsung horloges.
0 Likes
Denvem
Explorer
Opties
Beste Patrick. Waarom moet ik een feedback naar de ontwikkelaars sturen? Mijn vraag ging over een melding. Of de watch deze geeft, aangezien het één keer is voortgekomen een daarna niet meer. Neem aan dat dit gewoon een community vraag is. Maar correct me if I'm wrong. Het is geen bug of fout wat ik vermeld.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Op mijn Watch 5 is het precies hetzelfde. Soms krijg je wel een melding en vaak niet. De ontwikkelaars moeten dit beter programmeren.
Denvem
Explorer
Opties
Oké, duidelijk. Bedankt
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Denvem,

De stressmelding krijg je na langdurige blootstelling aan fysieke stress. Dit wordt gemeten aan de hand van je HRV, niet je hartslag. 

Een korte dip in je HRV zal zeker gemeten worden, maar hoort bij een normale dag. Je zal dit daarom wel in de grafiek terugvinden, maar zal hier geen melding voor krijgen. Pas als je voor langere tijd onder hoge (donkerrode) fysieke stress staat, zal je een melding krijgen.

Wat je beschrijft klinkt daarom als verwacht gedrag. 

kevin-sig
Denvem
Explorer
Opties
Bedankt voor de heldere uitleg. HRV meet de variabele in je hartslag. Was er niet bekend mee, maar klinkt logisch nu ik erover nadenk. Jammer dat deze alleen niet waarschuwt op wat kleinere moment en alleen op langdurig. Soms is een hele middag Oranje. Dat had ik dan graag geweten.
JAMES4578
Samsung Members Star ★★
Opties

Ik zou me er niet te druk om maken. In dit geval was de "stress" niet significant.

I do not work for Samsung or make Samsung Products but provide independent advice and valuable contributions.

0 Likes