op 07-03-2020 12:49 PM
Ik heb sedert enkele dagen een Samsung Active2 smartwatch. Wat me bijzonder stoort bij het sporten is de Engelse stem die geregeld commentaar geeft bij app Samsung Health. Kan er mj iemand zeggen of en zo ja, hoe men deze kan uitschakelen op dergelijke smartwatch ? Bedankt voor jullie reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-03-2020 05:42 PM
Hey Laurent,
Gefeliciteerd met je nieuwe Galaxy Active2!
Voor je een training selecteert, staan er drie puntjes naast voor meer instellingen. Als je daarop tikt en kiest voor 'Frequentie gids' kun je de stem uitzetten door hier 'Geen' te selecteren. Hij onthoudt deze instelling, dus de volgende keer kun je deze training gewoon starten zonder de instellingen te wijzigen, bijvoorbeeld via de widget met daarin de snelkoppelingen naar vier favoriete trainingen.
op 07-03-2020 05:42 PM
Hey Laurent,
Gefeliciteerd met je nieuwe Galaxy Active2!
Voor je een training selecteert, staan er drie puntjes naast voor meer instellingen. Als je daarop tikt en kiest voor 'Frequentie gids' kun je de stem uitzetten door hier 'Geen' te selecteren. Hij onthoudt deze instelling, dus de volgende keer kun je deze training gewoon starten zonder de instellingen te wijzigen, bijvoorbeeld via de widget met daarin de snelkoppelingen naar vier favoriete trainingen.
op 22-04-2020 02:43 PM
Ondanks dat ik in de frequentie gids " geen" heb geselecteerd en ik alle geluiden op mijn Active 2 op trillen heb staan krijg ik toch nog steeds een gesproken bericht ( Nederlande vrouwenstem ) als ik bij wandelen 50% van mijn doel ( 5km ) heb bereikt en bij 4,50 km " hou vol u bent er bijna "
op 22-04-2020 03:38 PM
op 23-04-2020 12:10 PM
op 23-04-2020 12:12 PM
op 23-04-2020 12:30 PM
op 23-04-2020 02:22 PM
op 24-04-2020 11:23 AM
Ik heb deze watch pas en had hiervoor de Gear S3 Frontier. Ook daar hetzelfde probleem , ook in eerste instantie een engelse vrouwenstem. Ik heb toen ook meerdere keren het horloge naar fabrieksinstellingen teruggezet. Die stem was opeens weg. De stem hoor je ook als je muziek via het horloge afspeelt met een bluetooth hoofdtelefoon. Waarschijnlijk heb ik toen het mediavolume helemaal uitgeschakeld. Ik heb dat net ook op dit horloge gedaan en ben nu in ieder geval verlost van die stem. Het horloge trilt nu alleen maar even. Maar dat is niet irritant, dat doet het horloge immers ook bij andere meldingen. Je kunt dan helaas niet naar muziek luisteren via je horloge tijdens het wandelen.
Als ik dit een keer wil ga ik de frequentiegids maar op het dubbele aantal km van mijn doel zetten tot deze bug in de sofware door Samsung via een update is opgelost.
03-05-2020 10:04 PM - bewerkt 03-05-2020 10:06 PM
Beste BruceH,
Bij mij is het andersom.
Ik wil graag bij het hardlopen bij elke gelopen km een gesproken melding.
Muziek krijg ik gewoon te horen via de hoofdtelefoon maar zodra er ik weer een km heb gelopen krijg ik een stilte......
Dit duurt ongeveer 10-15 seconden waarbij ik verwacht dat hier de melding te horen zou moeten zijn.
Bij mijn allereerste training bij de eerste km heb ik wel een gesproken melding gekregen maar de daarop volgende km's niet meer.
Ook niet na 2x een reset te hebben uitgevoerd.
Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reactie.