Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Health naar Strava

(Onderwerp aangemaakt op: 18-06-2020 12:52 PM)
21020 Weergaven
Payalkip
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

Ik heb sinds een maand een Samsung Active 2, maar helaas wil deze niet synchroniseren met Strava na dat ik een activiteit heb gefietst of gelopen.

Daarnaast heb ik een Samsung S10 als telefoon.

Heb inmiddels al van alles geprobeerd en ik weet dat ik ook een app van Strava kan downloaden op de watch, maar het lijk mij dat dit toch ook gesynchroniseerd kan worden tussen beide apps? 

Momenteel sla ik activiteiten op als GPX-bestanden en voeg ze handmatig toe aan mijn Strava account.

Toen ik de watch net had synchroniseerde die nog wel maar na een week niet meer..

Heb al gecontroleerd op updates, maar ook dat maakt helaas geen verschil.

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen?

En hoe moet ik dit aanpakken?

Met vriendelijk groet, 

Payal

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
kouzzinski
Student
Opties

Sinds de nieuwe update en na een volledige reset is het mogelijk om weer de activiteit te synchroniseren via de strava app op Samsung gear S3 naar de de apllicatie zelf van Strava. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

56 Antwoorden
Tieske1967
Pioneer
Opties

Ik heb zelf een Galaxy Watch. Heb wel gekozen voor de eigen app van Strava. Helaas zijn de waarden van SHealth anders als ze syncroniseren dan wanneer je vanuit de app het syncroniseerd. Strava maakt gebruik van bewegingstijd. 

0 Likes
Mirrie
Journeyman
Opties

Ik ervaar hetzelfde probleem en baal als een stekker. Ik ben erg blij met het horloge, alleen de update met strava werkt sinds vandaag niet meer. Het ging al niet vlekkeloos, omdat ik normaal gesproken de verbinding tussen health en strava moest verbreken om vervolgens opnieuw aan te melden en de gegevens over te laten zetten naar strava (en volgens strava loop ik veel sneller)..dat lukt sinds vandaag niet meer. Wat kan ik hier aan doen?! Heb alles al geprobeerd. 

0 Likes
Tieske1967
Pioneer
Opties

Als je naar de Samsung S-Health app gaat, heb je Strava daar ook gekoppeld.

Als je de app opent, heb je inksboven een hamburgermenu (drie streepjes boven elkaar). 

Vervolgens heb je rechtsboven een tandwiel staan. Als je daar op klikt zie je onder Verbonden services als het goed is Strava staan. 

Mirrie
Journeyman
Opties

Ja ik heb Strava via de health app gekoppeld. Daar ligt het niet aan. Hij pakt hem alleen niet meer. Heel gek. Normaal gesproken kon ik de verbinding nog weleens verbreken en vervolgens weer koppelen en dan waren de gegevens alsnog zichtbaar in strava. Helaas werkt dat niet meer. Heb je nog een tip? 

0 Likes
Tieske1967
Pioneer
Opties

Ik moet zelf wel altijd vanuit de Strava app (op mijn horloge) de activiteit aanklikken zodat het syncroniseerd. Ga naar History en klik op je laatste activiteit. Wellicht dat hi het nu wel pakt.

0 Likes
Mirrie
Journeyman
Opties

Lukt niet.. Als je gaat hardlopen,  zet jij dan je strava app aan op je horloge of loop je via de tijdregistratie/sport app van samsung  zelf? Ik doe nu het laatste wat altijd prima ging (al hoewel strava altijd een snellere tijd noteerde), maar synchroniseren ging altijd goed..

0 Likes
Tieske1967
Pioneer
Opties

Ik gebruik de Strava app. Mede doordat er anders vreemde metingen komen. In begin gebruikte ik de sport app van Samsung zelf, maar helaas klopte de tijden en de kilometers niet tov Strava. Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat Strava de gegevens wel goed wegzet.

0 Likes
Payalkip
Journeyman
Opties

Hallo iedereen, 

Fijn dat er zo op gereageerd wordt, de tip om in de Samsung Health app bij verbonden services  te kijken, heb ik gedaan.

Hier stond inderdaad mijn strava niet gekoppeld.

Hij stond wel vermeld maar "uit".

Ga vanavond weer een stukje wielrennen, ben benieuwd of deze automatisch gesynchroniseerd wordt. 

Echter heb ik gisteren via de Strava app een rit vast gelegd, maar bij thuiskomst gaf de app aan gecrasht te zijn... Dus dat werkt helaas ook niet top voor mij. Maar dat ligt denk ik geheel aan de Strava.

In ieder geval, ik hoop dat het na deze koppeling met Samsung Health wel lukt.

0 Likes
Mirrie
Journeyman
Opties

Dan ga ik dat maar eens proberen. Snap er in ieder geval niks en baal er ook van. Horloge staat zo goed aangeschreven. Bevalt me verder ook heel goed, alleen hardlopen en synchroniseren gaat niet goed. En daar gebruik ik de horloge met name voor.. 

0 Likes