op 11-11-2018 03:38 PM
Mijn nieuwe GW verbindt niet automatisch met wifi als ik zelf bluetooth uitzet of als dit zelf uitvalt (te ver van telefoon). Als ik dan vervolgens zelf een wifi verbinding kies (waar mijn telefoon ook mee verbonden is) verbindt het horloge zich na opgave password, maar daarna werkt er niets, zoals bijvoorbeeld: zoek mijn telefoon. Hoort dit zo, of doe ik iets fout?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-01-2023 07:40 PM
Bij mij werkt het nu na lang proberen. Het bleek wanneer ik wifi op mijn mobiel uitzet en ben verbonden via het mobiele (4g) netwerk het ineens werkte. Watch dus op wifi zetten, en telefoon via 4g.
op 14-11-2018 10:07 PM
Ook niet als je in het snelmenu op WiFi klikt tot het WiFi symbool met een A verschijnt?
14-11-2018 10:13 PM - bewerkt 14-11-2018 10:29 PM
Ik heb geen wifi symbool in het snelmenu en als ik het handmatig aanzet moet ik zelf het ww opgeven terwijl de optie om de profielen te synchen aan staat in de watch app op de nokia 7. Werkt eeze optie misschien alleen goed als je een samsung mobieltje hebt? Ik heb nog even geexperimenteerd en het wifi symbool gevonden maar het horloge gaat niet naar wifi als de bt verbinding weg is( telefoon uitgezet). Ook krijg ik geen wifi icoon ipv bt icoon op het horloge en het lijkt erop dat wifi gewoon niets doet. Ik krijg dus ook geen wifi symbool met een A. Waar zou dat moeten verschijnen? Op dezelfde plaats als het geen verbinding met phone signaal ? Op 12 uur zal ik maar zeggen?
op 15-11-2018 07:30 PM
Hoi @Rialtho,
Wat hinderlijk dat je problemen ondervindt met WiFi op je Galaxy Watch! Ik ben deze specifieke problemen nog niet eerder tegengekomen, maar ik kan me bedenken dat dit komt door het synchroniseren van de WiFi netwerken met een niet Samsung telefoon. Het kan ook de reden zijn dat eenmaal handmatig ingelogd op je horloge, deze het WiFi netwerk niet onthoud. Zou je deze optie dus eens kunnen uitzetten en vervolgens je horloge opnieuw opstarten?
Ga hierna op je horloge naar Instellingen >> Verbindingen >> Wi-Fi >> Wi-Fi >> Altijd aan. Log vervolgens je horloge in op het WiFi netwerk. Zet hierna Wi-Fi weer op automatisch. Je horloge zou nu binnen een minuut met WiFi moeten verbinden bij het verliezen van de Bluetooth verbinding met je telefoon als dit binnen bereik van het (hopelijk nu wel opgeslagen) WiFi netwerk is. Laat je weten of dat lukt?
op 16-11-2018 06:45 PM
Hallo Kevin, bedankt voor de mogelijke oplossing , maar het werkt nog steeds niet. Het horloge lijkt wel met wifi te verbinden, maar dan kan ik niets doen. Als ik de telefoon herstart (en dus de BT verbinding verbreek) is na de herstart de BT verbinding nog steeds verbroken en via WIFI werkt de app blijkbaar ook niet ipv BT. Als je dan BT zelf in Android instelling weer verbindt, dan 'ziet' de app het horloge weer en verdwijnt het telefoon icoontje op mijn galaxy watch. Lijkt er dus op dat WIFI wel geimplementeerd is, maar ik kan er niets mee. Wat is dan de functie van die WIFI? Wat moet je dan kunnen? Hetzelfde als BT, maar dan via Internet? Dat lijkt dus niet te werken.
op 18-12-2018 10:43 PM
Ik heb een vergelijkbaar probleem. WiFi en bt staan aan. WiFi op automatisch. Als ik bt uitzet gaat hij WiFi zoeken. Niet het thuis netwerk, nee, het netwerk op de zaak. Terwijl ik thuis ben. Als ik thuis instel is WiFi geconnect met GW. Maar het lijkt of hij het juiste netwerk niet weet te vinden. WiFi werkt dus niet lekker. Heb GW, maand oud, Samsung S7.
op 20-12-2018 09:07 AM
op 20-12-2018 09:37 AM
Hallo Nick, zoals al eerder teruggemeld: dat werkt dus niet.
op 20-12-2018 09:53 AM
20-12-2018 11:13 AM - bewerkt 20-12-2018 11:14 AM
welke andere netwerken zou ik moeten gebruiken? Als het op mijn thuis wifi niet werkt, waarom dan wel op een willekeurig ander wifi netwerk?