Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy Watch 5 BT 44mm heeft problemen met douchen

(Onderwerp aangemaakt op: 23-08-2022 09:22 PM)
1253 Weergaven
VanderSterre75
Explorer
Opties
Hebben jullie al geluiden gehoord van problemen met het douchen met de Watch 5?
Net voor het eerst onder de douche gestaan (met de Watch 5 dan :smiling-face: ) en hou je deze onder de straal, dan gaat er van alles af op je horloge. Net afhankelijk van waar de spetters landen.

Wat is de situatie
- always on display geactiveerd
- water komt op het horloge, Watch gaat bijv. naar meldingen, alles wissen... maar ook al dat het apps-scherm naar voren kwam en vervolgens contacten...

Horloge maar af gedaan, want dit kan vervelende en ongewenste situaties veroorzaken.

Doe ik nu iets wat niet kan? Of is dit een Watch 5 kwaaltje/bug?

Met mijn Watch Active had ik dit niet in ieder geval. Enige verschil... deze had geen Always on Display zover mij bekend.

Dit is toch wel een zeer hinderlijk iets, want ook het zwemmen met dit horloge gaat op deze manier dan niet lukken.

Ter info, het horloge werd 18 augustus geleverd. Toch geen pré-productiemodel hè?
13 Antwoorden
VanderSterre75
Explorer
Opties
Is dat zo? Dat zijn allemaal handelingen die je niet verwacht. Was ook niet bij de Watch Active.
Dat is dan geen vooruitgang.

Bedankt voor je reactie.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Als je van plan bent er mee te zwemmen wil ik je aanraden om eerst de handleiding te lezen.

Volgens de handleiding wil ik chloorwater en zoutwater afraden😉
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
VanderSterre75
Explorer
Opties
Met de Watch Active nooit last van gehad, maar dank voor de tip.
Beetje teleurstellend moet ik wel zeggen. Klinkt als wat achteruitgang.

Voornamelijk nog het gedoe met het douchen. Of is dat eenmalig instellen?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het lijkt mij dat je er wel normaal mee moet kunnen douchen aangezien het zoet water is. En de watervergrendeling is hier ook voor gemaakt.
mollie319
Big Cheese
Opties

grappig dat ze dat in de handleiding zetten, want ik zie toch echt onderstaande screenshot, weliswaar van de Galaxy Watch4 maar is dezelfde ISO-norm 22810:2010 als bij de Watch5

Nou moet ik zeggen dat ik behoorlijk wat Apple Watches gehad heb, als ook behoorlijk wat Galaxy Watches. Waar ik mee gezwommen heb, in zwembaden maar ook in zee. Nooit problemen mee gehad. Zolang je in ondiep water bent, maar ik heb er ook mee geborstcrawled (Zoals ook op de officiële Samsung foto hieronder te zien is) in zwembad als ook in de zee, nooit een issue. 

Je moet er inderdaad niet mee gaan duiken (5-10-20 meter of dieper onder water) of gaan waterskiën, maar dat staat ook overal duidelijk vermeld!

Douchen doe ik dan weer niet ermee, meer vanwege de opmerkingen van Apple als ook Samsung over zeep / shampoo (chemicaliën)

Screenshot_20220822-110747_Samsung Internet.jpg

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

VanderSterre75
Explorer
Opties
Ook de Apple Watch gehad en andere van Samsung en nooit iets met water lock hoeven doen. Nu weet ik waar dat zit. Blijf het wel een 'vervelende' extra handeling vinden.

Maar goed snap wel dat zo'n scherm het onderscheid niet zal kunnen maken.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@VanderSterre75 ,

Een Apple Watch heeft ook een waterslot:

https://support.apple.com/nl-nl/HT210931

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
VanderSterre75
Explorer
Opties
Kan zijn, maar heb hier nooit wat voor ingesteld en ook nooit deze problemen gehad. Wellicht is dit een wat gevoeliger scherm.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Iedereen mag uiteraard zijn eigen keuzes maken😁 Wanneer mijn Watch 5 pro binnenkomt zal ik er in iedergeval niet mee douchen. Verder ben ik wel van plan hem bijna 24/7 om te houden. Het lijkt mij juist als je gaat douchen dat dit het ideale moment is om even 20 minuten op te laden😁