Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Play Store werkt niet op mijn smartwatch 4

(Onderwerp aangemaakt op: 26-04-2022 10:54 PM)
1635 Weergaven
Royalg1
Student
Opties

Goedemiddag,  

Mijn dochter heeft een samsung telefoon en een samsung smartwatch 4.

Ze heeft een google account en alles staat goed ingesteld. 

Echter kan ze de play store niet gebruiken op haar horloge. Hier krijgt ze de melding:" voeg een google account toe aan je horloge om in te loggen bij de play store".     Volgende       als ik daar op druk krijg ik de melding:" Als je een google-account wilt toevoegen aan je horloge, kopieer je er er een van je telefoon".    Met een icoontje  van een pijl die in je telefoon wijst.

Als je daar op drukt, probeert het horloge contact te maken met de telefoon.  Op de telefoon lijkt het alsof er een scherm wordt geopend en gelijk weer gesloten.

Decrest van alle apps werken wel op het horloge behalve de play-store.

Wie kan mij helpen?

Groet Roy 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Royalg1, goedemorgen.

Met welke telefoon probeer je de Watch te koppelen? Zie je wel de Watch staan in de lijst met Bluetooth apparaten? En wat krijg je te zien als je dit vanuit de Wearable-app probeert? Open de Wearable-app en ga naar Instelling Horloge > Accounts en back-up > Google-account en kies hier voor Google-account toevoegen.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Royalg1, goedemiddag.

Is het je nog gelukt, met de tips van @OnnoJ, om je Google account in te stellen op je Watch? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Royalg1
Student
Opties
Hi, nee het is niet gelukt. We hebben zelfs de wearable verwijderd en opnieuw op de telefoon gezet. En de watch gereset. Helaas zonder succes.
Gr. Roy
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Royalg1, goedemorgen.

Met welke telefoon probeer je de Watch te koppelen? Zie je wel de Watch staan in de lijst met Bluetooth apparaten? En wat krijg je te zien als je dit vanuit de Wearable-app probeert? Open de Wearable-app en ga naar Instelling Horloge > Accounts en back-up > Google-account en kies hier voor Google-account toevoegen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Wiseman666
First Poster
Opties
Hoi @Royalg1 . Waarschijnlijk staat er op de telefoon family link. Die is niet beschikbaar voor het horloge, dus family link zorgt ervoor dat er niet kan ingelogd worden op het google account op het horloge. Bij mijn pubers hetzelfde probleem gehad. Op dit moment is de enige oplossing om family link te deactiveren en niet meer te activeren, dus verwijderen. Als je je horloge opnieuw reset dan gaat de installatie als een zonnetje en kan je gewoon inloggen in de play store via je horloge.
Mickeytimmermans
First Poster
Opties

Hallo,

Sinds vandaag ook een samsung smartwatch aangeschaft. Alleen krijg ik de playstore niet verbonden met de watch, ik kom tot het scherm dat ik mijn code in moet voeren om mijn google account te linken. Maar als ik deze invoer gebeurt er niks, ik heb zelf een Oppo Reno 8 en heb alle bovenstaande stappen al geprobeerd.

Mvg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Mickeytimmermans, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is het je nog gelukt om de PlayStore in te stellen op je Watch? Lukt het verder wel om je Watch te koppelen met je telefoon? Heb je het Google account op je telefoon al eens opnieuw ingesteld?

Groeten,

Martijn

0 Likes
mirese
First Poster
Opties

Kun je mij zeggen hoe je die familylink verwijderd hebt?

0 Likes