op 07-05-2023 10:55 AM
Hoe nauwkeurig is de slaaptracker van de Galaxy watch 5 eigenlijk?
Mijn diepe slaap registreerd hij vaak tussen de 90 min en 120 min en REM slaap meestal boven de 2 uur, REM slaap zou dus goed genoeg moeten zijn.
Qua fysiek herstel staat die bijna altijd tussen de 90 en 100% maar qua mentaal herstel geeft de galaxy watch bijna altijd een percentage van tussen de 15 en 45% aan, vrijwel nooit hoger. Hoe kan de watch wel zeggen dat ik meer dan genoeg REM slaap krijg maar dan zo'n onwijs lage score geven?
ik ben nooit ziek (miss omdat fysiek herstel zo hoog is) maar ben wel 24/7 slaperig en heb een zeer slechte concentratie en altijd geirriteerd (komt dat door de zeer lage REM score?
ik weet de algoritme als het gaat om detecteren hoeveel uur REM slaap je krijgt maar hoe weet de watch nou of je REM slaap word onderbroken of dat je wel in REM slaap zit maar kort van positie veranderd in bed?
07-05-2023 12:03 PM - bewerkt 08-05-2023 10:14 PM
.
10-05-2023 09:19 AM - bewerkt 10-05-2023 09:20 AM
Hi @mugen4u, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. De Watch is een tracker en zal met de sensoren verschillende metingen en registraties vastleggen, de Watch is niet geschikt voor medische doeleinden. Je kan dit soort vragen beter bij de huisarts neerleggen, wanneer je niet goed slaapt of onrustig slaapt kan dit ook invloed hebben op je humeur.
Groeten,
Martijn