Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

hartslagzones aanpassen

(Onderwerp aangemaakt op: 20-08-2024 10:02 AM)
2950 Weergaven
Marese
Pioneer
Opties

In mijn Health app staat: 

"Je kunt desgewenst je eigen maximale hartslag instellen."

Waar kan ik dat doen?

44 Antwoorden
Marese
Pioneer
Opties

Ik zie nog geen mogelijkheid om de hartslagzones zelf in te stellen? Rusthartslag zou automatisch worden bepaald als je doorlopend meet en de smartwatch dus de gehele dag dan draagt.

Maar andere zones zelf instellen zie ik niet. Voor mij wel erg belangrijk om zijn hartslagzones zelf in te kunnen stellen zodat ik kan monitoren wanneer ik in de anaerobe zone kom!  Dit ook voor dagelijkse bezigheden in slechtere periodes. En op dit moment wil ik toch graag kijken of niet toch alsnog aeroob of voor vetverbranding toch wat kan gaan trainen.

Ik lees hier dat op 23-06-2022 wordt gezegd: "Wij hebben zojuist een terugkoppeling ontvangen van de R&D afdeling. Zij hebben aangegeven dat de functionaliteit om hartslagzones handmatig in te stellen al bekend is bij de ontwikkelaars en beoordeeld wordt. Zij verwachten dat deze functie toegevoegd zal worden in een nieuwe update, maar helaas nog geen exacte datum hebben wanneer dit zal gebeuren."

Maar goed ik wacht nog op een antwoord in mijn post van dit weekend, misschien zie ik iets over het hoofd?

0 Likes
Marese
Pioneer
Opties

maximale hartslag.jpg

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Om welk apparaat gaat het?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Marese
Pioneer
Opties

Goedemorgen. Ik gebruik op dit moment een Galaxy Watch Active2.

0 Likes
mollie319
Big Cheese
Opties

In het Engels én een andere Watch, maar wellicht heb je hier iets aan?

https://www.youtube.com/watch?v=oXiU5CivNLM

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Marese
Pioneer
Opties
Hoi Mollie, dank je voor de reactie!

• Bij de Watch6 lijkt dit alleen bij hardlopen een optie en niet bij een andere training (zoals voor een crosstrainer). 
  • Ik heb verder een meting van de sportarts die ik graag specifiek zou willen invoeren echter bij de Watch6 in het voorbeeld gaat dit via een 10-minuten training per zone instelt.

Over het instellen op die manier via die Smartwatches staat hier een uitleg: https://www.samsung.com/nl/apps/samsung-health/#:~:text=*Gepersonaliseerde%20hartslagzone%2Dinstelli....

Nu zou ik best een nieuwe smartwatch willen overwegen als daar alle opties op zitten die ik zoek, dus bedankt wel voor de link in ieder geval.

Ik heb wel inmiddels gevonden waar ik een maximale hartslag in kan voeren in de app. Dat scheelt al iets.
Marese
Pioneer
Opties
Ik heb inmiddels gevonden waar ik dan in ieder geval de maximale hartslag voor de crosstrainer in kan voeren in Samsung Health:

• In het hoofdscherm ga naar "Mijn oefeningen" - dit is de zone waarin de symbooltjes van o.a. de favoriete trainingssoorten staan. 
  • Klik op de trainingssoort waarbij je de maximale hartslag wilt instellen.
  • Klik op de 3 puntjes onder elkaar rechtsboven in het scherm.
  • Ga naar "Instellingen".
  • Klik op "Hartslagzones".
  • Selecteer de juiste maximale hartslag.
Hierna worden de zones berekend conform de volgende percentageberekening van de maximale hartslag: 
zone 590%-100%maximaal
zone 480%-90%anaeroob
zone 370%-80%aeroob
zone 260%-70%gewichtscontrole
zone 150%-60%lage intensiteit

Specifieker de hartslagzones invoeren, van bijvoorbeeld de gegevens na een meting van een sportarts, kan hier niet. In ieder geval niet binnen Samsung Health en ik heb zelf een Galaxy Watch Active2 maar bij de Galaxy Watch6 e.a. lijkt er meer te kunnen. Er is o.a. een optie om bij hardlopen de zones via de smartwatch zelf te laten berekenen n.a.v. een 10-minuten test per zone. Dit lijkt niet te kunnen bij andere trainingssoorten maar alleen bij hardlopen. https://www.samsung.com/be/business/watches/galaxy-watch/galaxy-watch6-40mm-gold-bluetooth-sm-r930nz...

Dit is in mijn Samsung Health:
zones3.jpg
Marese
Pioneer
Opties

Beste Patrick, ik dacht dat met het instellen van de juiste maximale hartslagzone van 200 bij de crosstrainer het probleem zou zijn opgelost. Echter bij de meting zelf wordt hardnekkig de maximale hartslag van 186 aangehouden voor het berekenen van de hartslagzones in plaats van 200. Inmiddels heb ik het markeren van de oplossing dan ook ongedaan gemaakt.

Graag nog een reactie van Samsung van iemand die verstand heeft van het instellen van de hartslagzones via het aanpassen naar een persoonlijke maximale hartslag op mijn Galaxy Active 2 of in de Samsung Health app. 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de update @Marese,

Je kan het beste (nogmaals) een fout rapport hierover indienen, om boventstaande o.a. aan te geven. Mijn collega's kunnen dit dan verder onderzoeken en nagaan of we dit aan de hand van een update kunnen toepassen,. Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Marese
Pioneer
Opties

Beste Ajay-A, ik had graag inmiddels een update gegeven, echter nadat ik eerst tevergeefs zocht naar een niet bestaand IMEI nummer (mijn wearable heeft geen IMEI nummer), wacht ik nu al een maand op een antwoord. Ik heb tussendoor nog gevraagd of er voldoende gegevens over mijn wearable waren aangeleverd dan nu en of mijn vraag of de hartslaggegevens zo in behandeling kon worden genomen.

Maar hierop heb ik geen enkele reactie uiteindelijk gehad. Het mailadres lijkt toch daadwerkelijk van de supportservice te zijn en eerdere mail van mij kwam wel gewoon aan.

Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar voor een support afdeling is dit nu niet bepaald wat ik had verwacht. Het probleem zit in de app en niet in de wearable, want mijn wearable kan daadwerkelijk alles prima zeer exact bijhouden kun je in de .json bestandjes zien. 

Erg jammer, ik weet niet precies waarom Samsung de functionaliteit van mijn huidige wearable heeft beperkt terwijl het ding het prima zou kunnen doen en ook beter heeft gedaan met bijvoorbeeld de destijds eerst wel aanwezig hartgrafiek en bepaalde opties blijkbaar niet heeft afgestemd op daadwerkelijk situaties zoals een hogere maximale hartslag, maar wel ondertussen tal van nieuwe wearables met dezelfde problematiek dan de markt op zet waar ik dan ook niets aan kan hebben. Het is niet zomaar wat speelgoed, zoiets is best een dure aanschaf die ik bewust vanwege dit soort functionaliteiten had aangeschaft.

0 Likes