Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hartslag meting gear fit 2 bij training

(Onderwerp aangemaakt op: 09-01-2017 09:44 PM)
4449 Weergaven
Sandra2
Student
Opties

 Sinds enkele dagen heb ik de samsung gear fit 2. Als ik ga sporten (hitt training) stel ik hem in op basistraining omdat Hitt training niet in de app voorkomt. Maar het valt mij op dat hij de hartslag niet meet gedurende de training.

Ook als ik helemaal niets aangeef en gewoon ga trainen wordt de hartslag niet gemeten. Dit terwijl hij normaal gedurende de dag regelmatig de hartslag meet.
Ik heb de gear fit gekocht om mijn trainingsresultaten bij te houden en de hartslag is daar belangrijk in. ZOnder dit heb ik niets aan de gear fit.
Doe ik  iets verkeerd of werkt de hartslag niet goed tijdens intensief trainen? Wie kan mij helpen?

Groet

Sandra

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

De Gear Fit 2 is gemaakt voor het sporten. Daarom zou die je hartslag ook moeten meten tijdens het sporten. Breng je toestel terug naar de plek waar je een koopovereenkomst hebt. Geef goed aan waar het mis gaat en dan kunnen ze je wel verder helpen met wellicht een nieuwe Gear Fit.

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door”


---------
Signature-S10

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Hi Sandra,

 

Wat gaaf dat je de Gear Fit 2 hebt! 😃 Maak je gebruik van S health? 

0 Likes
Sandra2
Student
Opties

 Weet nog niet of ik het zo gaaf vind.... Vind hem super mooi, maar moet wel werken. Heb hem gekocht om bij te kunnen houden hoe effectief en zwaar ik train en daar heb ik dus absoluut de hartslagmeting bij nodig.

ja, ik gebruik S health ook. 

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Hi Sandra,

Als je gebruik maakt van Shealth in combinatie met de Gear fit2 dan hoort hij je hartslag netjes te meten. Als dat niet werkt, kan je een lichte reset uit voeren bij Settings > Gear Info > Reset Gear > Light Reset. De software zal opnieuw worden geinstalleerd. Laat me even weten hoe het ging.

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door” 


---------
Signature-S10
0 Likes
Sandra2
Student
Opties

Ik heb een reset uitgevoerd en ga morgen sporten en testen of hij dan wel de hartslag meet.
Ik start mijn training op de gear fit zelf, moet ik dit mss op de S health app doen? 

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Zodra je telefoon ge-connect is met je Gear Fit kan je inderdaad proberen via de SHealth je training te starten. Sportse!! 

 s-health.jpg

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door”


---------
Signature-S10
0 Likes
Sandra2
Student
Opties

Helaas heeft de reset niet geholpen.

Vanmorgen heb ik eerst 10 min crosstrainer gedaan en deze ook handmatig gestart op gear fit. Daarna 25 min krachttraining die ik gestart heb als andere training en vervolgens nog 20 min spinning, die heb ik gestart als sportfiets.

 

Van alle trainingen heeft hij alleen de hartslag gemeten tijdens de spinning. Bij crosstrainer en krachttraining dus NIET.

 

Ik denk dat ik het apparaat retour ga sturen, ik zit nog in mijn 2 weken bedenktijd van de bestelling. Maar vraag me af of het zin heeft om een nw te bestellen. Moet de gear fit 2 normaal gesproken tijdens ALLE trainingen de hartslag meten of werkt dit gewoon niet?

 

Het gekke is dat hij wel keurig om de 10 min hartslag meet als ik hem gewoon draag, dus zonder te trainen, maar zodra ik ga trainen stopt de meting.

 

Graag eerlijk advies of de gear fit wel geschikt is om mijn training te monitoren, want ik kan natuurlijk een nw bestellen, maar als die ook niet meet tijdens training is het zonde van de moeite van zowel de shop als mij omdat hij dan toch weer terug gaat.


Groet

Sandra

0 Likes
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

De Gear Fit 2 is gemaakt voor het sporten. Daarom zou die je hartslag ook moeten meten tijdens het sporten. Breng je toestel terug naar de plek waar je een koopovereenkomst hebt. Geef goed aan waar het mis gaat en dan kunnen ze je wel verder helpen met wellicht een nieuwe Gear Fit.

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door”


---------
Signature-S10
0 Likes
Yvon2709
Apprentice
Opties

Hi sandra ik ben even benieuwd of je er uit gekomen bent? Ik heb namelijk ditzelfde probleem met mijn gear fit 2. Ik kan bijvoorbeeld wel circuittraining in 's health aanzetten maar niet op mijn gear fit 2 en ditzelfde geldt voor kickboksen... dit kan niet de bedoeling zijn lijkt mij en inderdaad hij meet gedurende de dag aldoor mijn hartslag maar als ik 'andere training ' als sport instel dan meet hij niet mijn hartslag...

 

Weet jij de oplossing toevallig al?

 

Groetjes Yvonne

0 Likes
Sandra2
Student
Opties

Dag Yvonne,

 

Nee, ik heb geen oplossing gevonden. Ben verder gaan zoeken op internet naar hartslagmeting gedurende intensief sporten en kwam veel meer meldingen en filmpjes tegen dat het niet werkt. Ik heb de mijne terug gestuurd want als hij de hartslag niet meet tijdens training heb ik er niets aan.

 

Groetjes

Sandra

0 Likes