Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

GPX bestanden voor de Galaxy Watch 5

(Onderwerp aangemaakt op: 25-08-2022 08:22 PM)
3706 Weergaven
Emstelon
Explorer
Opties

Onderstaande zou de nieuwe Galaxy Watch 5 Pro kunnen, echter geen flauw idee met welke App ik het beste zelf een wandel- of fietsroute maak en dan als GPX bestand ergens op moet slaan en dan importeren in Samsung Health. Ik zie alleen bij het fietsen de keuze "route". Kan je dan geen zelfgemaakte route in de oefening wandelen plaatsen?

Een uitgebreide gebruikershandleiding vind ik ook niet en ik vind het dus erg moeilijk om tot de juiste keuze te komen. Hoe werkt de functie Track Back? Is dat een keuze die je kan maken als je aan het wandelen of fietsen bent? 

Ik hoop dat ik hier de ondersteuning krijg om dit te laten functioneren. Alvast hartelijk dank.

Met de geheel nieuwe Route Workout-functie kun je routes voor je work-out in GPX-formaat importeren van je smartphone op je horloge en je routelijst synchroniseren. 

Emstelon_0-1661451315092.jpeg

Met Track Back kun je altijd terugkeren naar het beginpunt. Je raakt de weg niet meer kwijt dankzij de gesproken en vibrerende navigatiebegeleiding voor fietsers en wandelaars.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

https://www.google.com/amp/s/www.zdnet.com/google-amp/article/how-to-use-the-route-tile-on-the-samsu...

Hier staat beschreven hoe je dit met verschillende externe software moet doen maar ook hoe het met Samsung Health werkt.

Het is aan te raden om Samsung Health te gebruiken aangezien deze app voor dit horloge is gemaakt en uiteraard wordt geüpdatet om goed met dit horloge te werken.

Het is niet aan te raden om een app van een derde partij te gebruiken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties
Hier een uitleg hoe je een gpx bestand maakt via Google maps (nog niet getest maar ga ik vandaag nog doen): https://www.triathlon365.nl/een-gpx-bestand-maken-vanaf-google-maps/

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties
Strava ondersteunt het exporteren van de route als GPX-bestand. Mogelijk hebt u echter een abonnement nodig om deze functionaliteit te gebruiken.
0 Likes
Thijs1e
Pioneer
Opties
De app Komoot in de playstore maakt ook gebruik van fiets en wandelroutes.

Strava routebouwer werkt inderdaad goed om routes te maken en hierop vervolgens te navigeren. Dit is betaald
Emstelon
Explorer
Opties

Je hebt inderdaad de App Komoot en de App Komoot to GPX. Welke App zou je dan moeten gebruiken?  Dat is mij niet geheel duidelijk. De Galaxy Watch 5 Pro werkt met GPX bestanden.

0 Likes
Thijs1e
Pioneer
Opties
Goede vraag! Ik zou de Komoot to GPX proberen.

Je kan bij Komoot importeren via de website en de app

App: Ga naar je profiel en open je lijst met geplande en voltooide Tours om een GPS-bestand in de komoot-app te importeren. In de rechterbovenhoek zie je de “Importeren”-knop. Je kunt ook het plus-symbool op je profiel naast “Tours” gebruiken en “Importeer een bestand” kiezen. Daarna kun je een GPS-bestand direct vanaf je telefoon, Google Drive of iCloud importeren.

Je kunt ook een bestand van Garmin Connect of van je Wahoo-apparaat importeren door “Importeer via Garmin Connect” of “Van Wahoo-apparaat importeren” te kiezen. Als je je komoot-account al aan je Garmin of Wahoo gekoppeld hebt, word je direct doorverwezen naar de Connect app.

Mocht dit niet lukken staat er bij het helpcentrum hoe je komoot met Garmin of Wahoo kunt verbinden.

https://support.komoot.com/hc/nl/articles/360022834132-GPX-bestanden-exporteren-en-importeren

Beantwoord dit zo je vraag?
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

https://www.google.com/amp/s/www.zdnet.com/google-amp/article/how-to-use-the-route-tile-on-the-samsu...

Hier staat beschreven hoe je dit met verschillende externe software moet doen maar ook hoe het met Samsung Health werkt.

Het is aan te raden om Samsung Health te gebruiken aangezien deze app voor dit horloge is gemaakt en uiteraard wordt geüpdatet om goed met dit horloge te werken.

Het is niet aan te raden om een app van een derde partij te gebruiken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties
Hier een uitleg hoe je een gpx bestand maakt via Google maps (nog niet getest maar ga ik vandaag nog doen): https://www.triathlon365.nl/een-gpx-bestand-maken-vanaf-google-maps/
Dees
Journeyman
Opties
Gisteren en vandaag Route gebruikt voor mijn Watch 5 pro.
Gisteren een route van 27 km en vandaag van 12 km werkt over het algemeen prima.
Je hebt helemaal geen externe app nodig want als je op je telefoon op het gpx-bestand klikt dan vraagt hij vanzelf of je het wil openen op je telefoon of op je watch.
Alleen met rotondes heeft de mevrouw nog wel eens een probleem maar ik hou mijn telefoon bij de hand voor als het te ingewikkeld wordt. 😉
0 Likes
Emstelon
Explorer
Opties

Waar klik jij op het GPX bestand? In Samsung Health? Zo ja, waar?

0 Likes
Dees
Journeyman
Opties
Ik stuur een mail met de gpx als bijlage naar mezelf en klik op die bijlage.
0 Likes