18-01-2019 10:30 AM - bewerkt 18-01-2019 10:34 AM
Heb sinds eind december een galaxy watch 42mm.
In de eerste weken een aantal trainingen mee gedaan en toen geen problemen ervaren.
Echter de afgelopen tijd (week) duurt het soms een km of meer voordat hij zijn gps locatie gevonden heeft.
Vanmorgen heeft hij de hele weg helemaal niks gedaan (10KM fietsen).
Met alle soorten sporten heeft hij hier last van.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
verschillende standen GPS horloge (hoge precisie en spaarstand,
verschillende standen GPS Telefoon(hoge precisie de verschillende opties bij precisie verbeteren),
horloge naar fabrieksinstellingen gezet 2 keer waarvan de eerste keer een backup terug gelezen te hebben
de 2e keer alles handmatig hersteld alleen synct hij samsung health weer (het wandelen onder shealth leek hierbij wel goed te gaan mbt GPS)
horloge ontkoppelt binnen bluetooth settings en samsung wearable verwijderd en het horloge opnieuw gekoppeld.
En nu heb ik even geen flauw idee meer...
zou graag een beetje ondersteuning hiervoor willen hebben
oh en als ik voor het Weer mijn locatie moet hebben werkt het wel binnen 30 seconde
op 22-01-2019 07:45 AM
Hallo. Ik heb exact het zelfde probleem ook vanaf december watch in gebruik zonder problemen nu laatste weken ook zelfde problemen. Ik heb ook de zelfde opties al geprobeerd. Ik hoop op een update denk dat niet dat aan apparaat ligt.
op 22-01-2019 09:42 PM
Bij mij werkt GPS wel enigszins, maar absoluut niet accuraat.
Waar ik met mijn Apple Watch - net als mijn renmaatje - 5,0 km rende, geeft mijn Samsung Galaxy horloge slechts 4,6 en soms 4,3 km aan bij hetzelfde rondje.
Ik heb vanochtend Wi-Fi en Bluetooth uitgeschakeld op mijn horloge en mijn S9+ thuis gelaten. Maar weer gaf mijn watch slechts 4,31 km aan.
Hopelijk is er een moderator met een oplossing, want dit is heel irritant.
op 25-01-2019 09:49 AM
Nou ik ben een tijdje verder.
gebruik het horloge nog steeds dagelijks.
ben wat aan het tunen geweest heb nu bij precisie verbeteren op de telefoon een aanpassing gedaan dat hij absoluut geen wifi mag gebruiken beetje bijzondere setting want zelfs als je wifi uitzet zal die wifi gebruiken..
sinds ik dit uit heb gezet hoef ik wifi ook niet meer op me telefoon uit te schakelen voor ik ga sporten.
Ik heb een fysieke fietscomputer die geijkt is en dus klopt.
vergeleken met die fietscomputer wijkt de afstand gemiddeld op een afstand van 100km een 100 tot 200M af.
ik heb op mijn telefoon ook een app geinstalleerd het is een soort fietscomputer.
die heeft vaak een hogere waarde dan de fietscomputer.
nu heb ik support daarover gesproken en nu schijnt het dus dat deze app net als veel andere een zogeheete prediction doet waardoor er soms op een rechte weg een sidestep uitgevoerd wordt (zie je soms ook in de graphical view).
hierdoor heb ik de vorige keer 101,19km op de fysieke fietscomputer gereden en volgens die app die de prediction uitvoert 102,46km en volgens mijn galaxy watch die in die rit standalone werkte (zodat ik echt geen interactie met de telefoon heb) 101.07km Deze komt direct het dichtste bij.
wat ik probeer te zeggen, als je stil staat met je gps aan zie je soms ook dat de afstand oploopt terwijl er niks gebeurt.
vaak een precisie van 10 meter ofzo.
ik weet niet welk device kloppend is ik vertrouw het meest op me fysieke fietscomputer ook omdat je soms onder een brug doorrijd of onder bomen en de fietscomputer hier niet gevoelig voor is.
op 25-01-2019 10:03 AM
op 29-07-2019 07:14 AM
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik gebruik het horloge samen met de telefoon (S9) tijdens het hardlopen en ongeveer de helft van de keren wordt geen afstand bijgehouden. Achteraf op mijn telefoon zie ik niet de route op de kaart, maar een driehoek van de punten waar ik geweest ben. Iemand al een oplossing gevonden?
op 31-07-2019 10:45 AM
op 28-01-2020 11:28 PM
Ik heb sinds kort dezelfde problemen met de S10. Samsung heeft gezegd dat ik het horloge en de apps moest verwijderen en opnieuw opstarten. Het heeft helaas niet gewerkt. Eerst heeft het wel goed gewerkt.
op 29-01-2020 10:37 AM
Hi @Hanab59,
Heb je het horloge al eens gereset? En zijn de Wearable app en het horloge up-to-date, evenals de plugins? Check de Galaxy Store even voor updates.
op 13-04-2020 11:31 PM
Bij mij zelfde probleem. Gps op horloge blijft knipperen en om de haverklap trilt hij en zegt hij dat ik stop met bewegen etc.. Laatste update staat er gewoon op maar eerst werkte het perfect. Wat te doen??