Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gear S3 app update niet

(Onderwerp aangemaakt op: 20-05-2018 03:18 PM)
1813 Weergaven
Ijsselsteiner
Explorer
Opties

Hallo, 

Al een hele tijd als ik de Gear S3 app op mijn telefoon (Samsung S8) open staat er dat ik de App moet bijwerken. Als ik dan op bijwerken klik komt "voorbereiden op verbinden" in beeld. De Gear verliest dat de verbinding met de telefoon,, maar verder gebeurt er niets  Iedere keer als dit gebeurt rest mij niets anders dan de Gear App weer deinstalleren op de telefoon en hopen dat ik hem na het installeren weer verbonden krijg met de telefoon. Ik kan de App hierdoor niet meer gebruiken  dat is heel vervelend want ik krijg te veel berichten binnen op de Gear.

Wie weet een oplossing  

Super bedankt  

0 Likes
29 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Dat is inderdaad onhandig, Ijsselsteiner. Indien je na zo'n herinstallatie alles weer verbonden heb, krijg je dan meteen weer te zien dat er een update aan het wachten is? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Ijsselsteiner
Explorer
Opties

Bedankt voor je reactie Nick 

Ja klopt, eigenlijk meteen. Het is een loop waar je heel moeilijk uitkomt  Soms lukt het dan toch eens, dan kan ik de App weer gebruiken  totdat hij weer om een update vraagt.

Hoop dat er een oplossing voor is. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Kun je even kijken of de Gear app zelf up-to-date is? Dit kan via de Play Store of de Galaxy Store. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Breda1912
Student
Opties

Ik ervaar het probleem sinds gisteren ook in combinatie met mijn Samsung A8 telefoon. Heb de app verwijderd van het toestel, horloge terug naar fabrieksinstellingen gezet, app opnieuw geinstalleerd en kan geen verbinding meer maken met de telefoon via de app. Bluetooth geeft wel aan 'verbonden'. Heb via een andere telefoon (van iemand anders) contact gemaakt (Samsung J5) met mijn horloge zodat ik deze heb kunnen instellen om alleen als horloge te kunnen gebruiken. Ben verwezen naar een servicelocatie (dichtstbijzijnde 40 km verder) maar omdat het een telefoon van mijn werkgever is welke ik met toestemming prive mag gebruiken wil ik niet zo ver gaan dat ik het toestel terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen.  Lees ook op het forum dat daty niet tot een oplossing leidt al geeft de medewerkster van de klantenservice van Samsung aan dat een update zonder terug te zetten naar fabrieksinstelling bij een servicelocatie tot een oplossing kan leiden) Een duur horloge om alleen de tijd in beeld te krijgen......... Ik vrees dat (ook) ik moet wachten op een update van de app vanuit Samsung.

0 Likes
Ijsselsteiner
Explorer
Opties

Hallo Breda1912,

Ben wel een beetje verbijsterd hierdoor  Wij kunnen toch niet de enige zijn? Ik heb nota bene de op een na nieuwste telefoon  Het probleem is bij mij nog steeds niet opgelost. Op een gegeven moment maakt de telefoon geen verbinding meer met de Gear en dan verwijder ik de App en installeer hem daarna opnieuw. Automatisch updaten uitzetten. Vaak (niet altijd) doet hij het dan weer een tijdje. Dus het advies is on te blijven proberen want dit kant natuurlijk niet. 

Succes en sterkte  

0 Likes
Breda1912
Student
Opties

Het lijkt er op dat het scherm/de handeling Koppelen wordt overgeslagen. Wanneer ik met een andere telefoon verbinding probeer te maken is het eerste dat wordt gevraagd na te gaan of de codes op beide toestellen (Gear + J5 in mijn geval) overeen komen. Doe ik dezelfde handeling weer op mijn A8 dan geeft hij meteen aan voorbereiden op verbinden, de teller loopt op naar 100% en ik kom weer terecht op het scherm dat de telefoon bezig is met instellen en hij loopt vast.  Het lukt mij ook niet goed om de Gear App VOLLEDIG te verwijderen van mijn A8. Heb ook CC Cleaner al geprobeerd hiervoor in de hoop dat de A8 geschoond wordt van ALLES wat de Gear App heeft achtergelaten in het geheugen. Heb op de Gear al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen (dus verder dan een reboot).

0 Likes
donctarmac
First Poster
Opties

Goedenavond, zelfde probleem hier. Ik heb de S3 gear aangesloten op een wifisignaal en de horloge de allerlaatste update gegeven. Mocht ook niet baten. Ik heb 2 mobiele telefoons (prive en zakelijk), beiden een S7.  Het probleem bestaat alleen bij de S7 van mijn werk. Start ik de GEAR app op dat krijg ik die update melding....vervolgens lijkt ie te gaan verbinden maar...niets. Behoorlijk balen. Iemand al suggesties ?

0 Likes
Breda1912
Student
Opties

Zou het aan de beveiligingssoftware van de zakelijke toestellen liggen?

Vanochtend naar een grote zaak geweest waarvan ik weet dat daar een medewerker van Samsung rondloopt. Hem aangesproken en hij gaf aan dat hij een oude versie van de app op het toestel kon plaatsen. Bij de poging die 'oude' app te installeren liep hij tegen het probleem aan dat het toestel geen toestemming geeft om het te downloaden.

Is er misschien een moderator die hier iets in kan betekenen? 

Ik ga overmorgen een kleine twee weken naar het buitenland. Neem te Gear niet mee om te voorkomen dat het me ook heel de vakantie bezig gaat houden.

0 Likes
donctarmac
First Poster
Opties

heb ik ook al aan zitten denken....wellicht dat er vanwege beveiligingsoverwegingen geknepen wordt op de bluetooth toegang ?......hij heeft het overigens wel lange tijd gewoon gedaan.....goede vakantie :smiling-face:

0 Likes