Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Gear S2 batterij vervangen

(Onderwerp aangemaakt op: 10-12-2020 10:03 PM)
2039 Weergaven
demulan
Explorer
Opties
De batterij van mijn smartwatch Gear S2 gaat nog slechts een 6-tal uren per dag mee, dus wou ik deze - via de site van Samsung - laten vervangen. Verder scheelt er niets aan mijn Gear. Na ontvangst ervan laat de hersteldienst Dynafix mij echter weten dat de batterij niet meer aangeleverd wordt door Samsung en dat mijn smartwatch dus onherstelbaar is! Ik heb nu de keuze,  ofwel 36,30€ (voor de onderzoekskosten!!) betalen om ze ONHERSTELD terug te krijgen ofwel ze hen gratis laten voor vernietiging!!
Dit vind ik nu toch echt te gortig, Samsung laat het online wèl mogelijk om de Gear S2 voor reparatie in te geven, maar eens binnengebracht verklaart men ze als "onherstelbaar", omdat er geen batterij meer beschikbaar voor is EN dan moet je nog betalen om ze onhersteld terug te krijgen ook!! Nochtans is de ORIGINELE Samsung batterij op internet nog te koop EN in voorraad!! 
Zijn er nog personen bij wie iets dergelijks is voorgevallen?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
demulan
Explorer
Opties

Mijn smartwatch is nu ...uiteindelijk na een maand (!!)... toch - ONHERSTELD - teruggestuurd zonder aanrekening van de  onderzoekskosten.

Samsung had deze beslissing wel iets sneller kunnen nemen en mij niet zo "van het kastje naar de muur moeten sturen" bijna een maand lang ! Maar eind goed, al goed, zeker..? Alhoewel...mijn smartwatch is dus NIET hersteld en de batterij werd NIET vervangen...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenmorgen @demulan 

Ik zou ook boos zijn als dit mij zou overkomen.

Helaas staat dat hele verhaal van de onderzoekskosten in hun algemene voorwaarden beschreven. Dus er is verder weinig wat je verder nog kunt doen behalve de opties die hun geven.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
GianniZ95
Voyager
Opties
Dit is echt super vervelend om het nog zachtjes uit te drukken...
Je zou nog kunnen proberen bij Samsung om een coulance regeling te vragen...
Volgende keer wellicht handig om gewoon naar een Service Center van Samsung te gaan... Kan je direct antwoord krijgen in plaats van te moeten wachten
0 Likes
demulan
Explorer
Opties

Ik heb  wel degelijk - EERST EN VOORAL - contact opgenomen met het  Samsung service center bij mij in de buurt, maar daar worden GEEN smartwatches hersteld, zegt men (..."service center" noemt dit dan...??)!! Ik vroeg wat ik dan moest doen? Hun antwoord: "rechtstreeks naar Samsung opsturen", vandaar... En nu zit ik met de gebakken peren! "TOPSERVICE" van Samsung..!!(??)

Maar vooral Samsung zèlf is schuldig!! Als de batterij voor de Gear S2 door hen niet meer aangeleverd wordt bij de hersteldienst moeten ze de mogelijkheid blokkeren om de smartwatch binnen te geven voor vervanging van de batterij! Misleiding van de klanten, noem ik dit!!

Ik had de Samsung hersteldienst ook al - telefonisch - gecontacteerd om de onderzoekskosten te betwisten en dat werd toegestaan en men ging dit bevestigen per mail en mijn toestel terugsturen...maar geen mail ontvangen, noch mijn smartwatch!! En ook Dynafix is hier NIET van op de hoogte, dus...! 

Ik heb de Samsung klantendienst (via chat nu) tenslotte ook gecontacteerd, maar ik kreeg nog geen antwoord..

Nochtans worden alle "telefoongesprekken opgenomen voor trainingsdoeleinden", zegt men bij het begin van het telefonisch contact met de hersteldienst van Samsung (02/2012418)... ik heb de dag en het uur meegedeeld van mijn telefonische oproep, dus kan men op deze opname toch makkelijk horen wat mij is beloofd..!?? Maar ja... als men van slechte wil is...en/of "extra inkomsten" wil genereren..???

0 Likes
demulan
Explorer
Opties

Vooral Samsung zèlf is schuldig! Als de batterij voor de Gear S2 door hen niet meer aangeleverd wordt bij de hersteldienst moeten ze dan ook de mogelijkheid BLOKKEREN om deze smartwatch binnen te geven voor vervanging van de batterij! Misleiding van de klanten, noem ik dit!

Ook de hersteldienst van Samsung heeft mij bij het eerste contact niet gemeld dat het voor de Gear S2 niet meer mogelijk was om de batterij te vervangen! Dus niet mijn schuld!

Ook in het Service Center Samsung, dat ik als eerste contacteerde, worden GEEN smartwatches hersteld! Opsturen naar Samsung was mijn enige optie... Topservice van Samsung !

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @demulan,

Dat is vreemd en dit hoor ik voor het eerst, dus goed dat je het aangeeft.

Heb je voor mij het reparatienummer? Dan kijk ik even of ik hier meer over kan vinden en of de batterijen nog worden aangevuld 👍

rsz-846676
0 Likes
demulan
Explorer
Opties

Hallo, alvast bedankt om het te willen nakijken!

Het reparatienummer is iRMADRSA16891638. 

Ik heb intussen ook al een klacht ingediend bij Dynafix (referentienummer GC-20005922) op 10/12/20.

Het is nu toch wel te gek dat de originele batterij wel nog op internet kan aangekocht worden, maar bij de hersteldienst van Samsung zèlf niet meer verkrijgbaar is!!??

En bovenal dat het op de website van Samsung ook nog mogelijk blijft om de smartwatch binnen te geven voor vervanging van een batterij, die niet meer beschikbaar is en dan moet je nog betalen om uw toestel terug te krijgen ook!?? Rare praktijken!

Waarom kan een Service Center van Samsung eigenlijk de batterij niet vervangen, want daar heb ik mij in eerste instantie aangeboden, maar smartwatches worden daar niet hersteld, kreeg ik als antwoord... hoe kan dit nu..?? Is een Service Center dan enkel voor smartphones? Ook niet te begrijpen...!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@demulan, het klopt inderdaad dat de batterijen niet op voorraad zijn. Kun je mij een screenshot van je betaling/bankafschrift sturen als je al hebt betaald?

Zo niet, laat het dan even weten, dan ga ik kijken of ik wat aan de onderzoekskosten kan doen. Daarnaast, mag ik je een nieuwe smartwatch tegen een gereduceerde prijs aanbieden. Stuur mij daarvoor even een privebericht 👍

rsz-846676
0 Likes
demulan
Explorer
Opties

Samsung heeft een zeer bedroevende en teleurstellende klantenservice! Men wordt WEKEN aan het lijntje gehouden door verschillende medewerkers met valse beloften en steeds "met een kluitje in het riet gestuurd". 37 keer moet je hetzelfde uitleggen aan verschillende medewerkers... maar alles blijft zonder oplossing. Veel blabla en Samsung houdt de schijn op met uitspraken als "de zaak wordt onderzocht", "vandaag of morgen antwoord", "eind deze week antwoord", enz...maar men krijgt GEEN ENKEL RESULTAAT...ze houden zich NIET aan hun woord. Veel geblaat, maar geen wol! En dat voor een bedrijf dat jaarlijks miljarden euro winst maakt...!? En dan bovendien nog in een zaak waar ze ZELF in de fout zijn gegaan, geven ze hun fout nog niet toe en krijgt men geen enkele toegeving! Zeer teleurgesteld in Samsung!

0 Likes
s4312
First Poster
Opties

Ik snap dat je boos bent en het lijkt mij dat je in je recht staat. Als je hem ter reparatie stuurt en ook de verwachting wordt gewekt dat het kan, is het naar mijn inziens echt onredelijk om dan onderzoekskosten in rekening te brengen indien het toch niet blijkt te kunnen. Zeker omdat de batterij er überhaupt niet was.  Leuk dat @ doet alsof hij iets van het Nederlands recht af weet, maar hij onderbouwt niks.

Grijze/zwarte lijst van boek 6BW,  Haviltex norm, overeenkomst 3:33 -3:35 BW.

0 Likes