Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Watch SM-R800 batterij snel leeg na update.

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2019 01:46 PM)
3802 Weergaven
Bob_I
Apprentice
Opties

Vorige week heeft mijn watch een update gekregen en sinsdien is de batterij levensduur van gemiddeld 3 dagen terug gegaan naar net aan 1 dag.
Versie One UI
Tizen: 4.0.0.4
Software: R800XXU1CSG4
Knox 2.3.1
Verder gebruik ik de telefoon in combi met een S7 edge alleen via Bluetooth. Op het horloge staat de GPS / Wifi etc gewoon uit. De optie wakeup staat aan dus het scherm is hoodzakelijk gewoon uit.
Sprak een collega die dezelfde watch heeft gekocht en die heeft na zijn update ook hetzelfde probleem waarbij bij hem de wakeup functie niet meer werkt.
Beide zijn zo'n 7 - 4 maanden oud.

Enige tips cq oplossingen. 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Lastig .. Ik kan alleen nog denken aan een reparatie, aangezien het mogelijk een defect is. Je kunt 'm aanmelden via devolgende website.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Kun je via de Wearables app even kijken waar het hoge verbruik vandaan komt? Het overzicht is duidelijker wanneer de batterij van jouw horloge bijna leeg is, dus ik zou even wachten tot deze minder dan 20% is.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Bob_I
Apprentice
Opties

Beste Nick bedankt voor de tegenreactie.
Afgelopen zaterdag heb ik de Watch uitgezet en volledig geladen, om 11:55 had het horloge 100% batt. niv. Zondag ochtend om 09:43 was het batt. niv. gezakt naar 2% ......... (dus in nog geen 24 uur). Heb deze dag bewust niets geks gedaan of extra dingen getest. 
Het verbruik volgens de app. was:
Samsung Health : 7%
Wijzerplaten: 5%
Instellingen: 1%
Verder waren er nog wat app's cq items die op 1% stonden dus volgens mij niet echt schokkend.
Wat ik nog niet gedaan heb is om het horloge terug te zetten naar de fabrieks stand maar zou dit een oplossing kunnen zijn?
Alvast bedankt voor je tegen reactie. 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het overzicht geeft inderdaad niets vreemds weer .. De enige optie lijkt mij een reset, zoals je zelf al aangeeft.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Bob_I
Apprentice
Opties

Hallo Nick,
Nick eergisteren heb ik op mijn Watch via instellingen " Resetten" gedaan maar ik moet helaas melden dat dit heel weinig verschil maakt. Gisterenavond rond een uur of 22.30 het horloge van de lader gehaald met 100%, inmiddels is het nu 10:00 en het batt.niv. geeft al weer 62% aan dus ik gok zomaar dat ik in de loop vd avond weer aan de lader mag.
Moet zeggen dat ik er wel van baal want ondanks dat mijn horloge gedrag hetzelfde is gebleven ik nu van gemiddeld 3 dagen opladen naar hooguit 24 uur laden terug ben gegaan. Heb je nog andere oplossingen ? Zoniet wat kan ik dan nog doen want zoals gezegd hier baal ik wel van ben vergeten te melden dat mijn hoogte meter etc het na de update ook niet meer deed maar die lijken weer yte werken na de reset....... leuk die updates van Samsung.
Nogmaals bedankt voor je tegenreactie en advies.

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Lastig .. Ik kan alleen nog denken aan een reparatie, aangezien het mogelijk een defect is. Je kunt 'm aanmelden via devolgende website.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Bob_I
Apprentice
Opties

Hallo Nick,

Nick nog even een tussenstand qua mijn probleem (en veler probleem zoals je kunt zien in het forum) ondanks de resets die ik gedaan heb blijft de accu duur zeer kort. Voordat ik het horloge ga opsturen heb ik mijn Bluetooth uit gezet op mijn watch. Deze heeft nu geen verbinding meer met wifi en telefoon en gisteren heb ik hem om ong. 23.30 met 100% van de lader gehaald en nu is het bijna 12.00 uur en geeft de indicator nog steed 94% aan. Dit wi dus zeggen dat de accus van het horloge zelf geen probleem is maar dat er toch ergens in de updates van hetzij het horloge zelf of in de waerable app op de telefoon een bug zit die er voor zorgt dat het verbruik gigantisch is toegenomen. Maar zoals gezegd als ik op internet kijk (ook buiten NL) zie ik veel meer gelijke klachten. Wellicht doe ik toch iets fout maar meer als resetten en de gear plugin verwijderen kan ik volgens mij niet.

0 Likes
Bob_I
Apprentice
Opties

Beste Nick,
Nick het is inmiddels al weer een tijdje geleden maar na een paar x resetten en een verdere terugloop van de batterij levensduur heb ik toch gebruik gemaakt van de link die je gestuurd hebt en dus mijn Watch ter reperatie aangeboden.
Wat ik wil zeggen SUPER ...... zeer goede service woensdag ochtend opgehaald en dezelfde week vrijdag middag weer retour. Er was een probleem met het moederboard en nu staat mijn watch op 43% (met Bluetooth aan) vanaf zaterdag 7.00 uur met 100% dus ik zeker de 4 dagen weer aantippen. Gezien het garantie was geen kosten.

BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het is opgelost! Nog veel plezier met het horloge. 😁

rsz-846676
0 Likes