Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy watch - Scherm losgelaten en waterschade opgelopen

(Onderwerp aangemaakt op: 20-08-2021 07:35 AM)
3478 Weergaven
froma
Student
Opties

Goedemorgen 

Gister wezen zwemmen met mijn galaxy watch. Netjes op zwem stand gezet. Na 10min zwemmen laat het scherm los. Zie foto. Is dit garantie? Wat kan ik hiermee doen om te laten repareren? Hij doet het ook niet meer. Horloge heeft volwater gestaan natuurlijk.

Gr klaas

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @froma,

O jee, dat is niet best 😞 Omdat er water in het horloge is geweest, valt het waarschijnlijk niet onder de garantie. De garantie dekt waterschade namelijk niet.

Je kunt het toestel aanmelden voor reparatie. Als de monteur inderdaad beslist dat het buiten de garantie valt, krijg je een prijsopgaaf die je kunt accepteren of weigeren.

Nederland: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
België: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung België

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

27 Antwoorden
froma
Student
Opties
Foto's vd watch20210820_072812_23406.jpg20210820_072749_23405.jpg20210820_072738_23404.jpg20210820_072827_23407.jpg
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @froma,

O jee, dat is niet best 😞 Omdat er water in het horloge is geweest, valt het waarschijnlijk niet onder de garantie. De garantie dekt waterschade namelijk niet.

Je kunt het toestel aanmelden voor reparatie. Als de monteur inderdaad beslist dat het buiten de garantie valt, krijg je een prijsopgaaf die je kunt accepteren of weigeren.

Nederland: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
België: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung België

kevin-sig
Peer_76
Voyager
Opties

Het vol water staan is in dit geval niet de oorzaak maar het gevolg van een mankement. Tot zo ver ik weet is het horloge geschikt bevonden om mee te zwemmen.

Zelf heb ik ook een Galaxy Watch, dus voor mij een goede reden om dit topic te volgen.

0 Likes
Foxi69
Pathfinder
Opties
Als dit niet onder garantie valt vind ik dat raar
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Peer_76,

Je kunt inderdaad zwemmen in zoet water met de Galaxy Watch. Het horloge kan niet tegen bijvoorbeeld chloor of zout water. Daarnaast kan het horloge bijvoorbeeld al beschadigd zijn door vallen of stoten, en dan door de druk tijdens het zwemmen zijn losgekomen. Dit zijn allemaal redenen waarom het niet onder de garantie zou kunnen vallen.

Ik weet niet onder welke omstandigheden dit precies is gebeurd, en kan daarom moeilijk zeggen dat zoiets wel of niet onder de garantie valt. Dat zal de monteur moeten beoordelen.

kevin-sig
Peer_76
Voyager
Opties

De mogelijkheid van schade vooraf is wel een punt waar ik geen rekening mee had gehouden.

Zwemmen in zoet water kan dan eigenlijk alleen in rivieren. Zwembaden gebruiken altijd chloor of zout in het water. Voor baantjes zwemmen is de watch dan eigenlijk niet geschikt.

Wat vallen of stoten betreft zou de watch tegen een stootje moeten kunnen:

Military-grade duurzaamheid Extreme weersomstandigheden en temperaturen zijn voor jou geen probleem. Dit horloge kan tegen een stootje en is ontworpen voor een actieve levensstijl.

Galaxy Watch3 

Onderaan bij de specificaties staat inderdaad vermeld dat het horloge alleen geschikt is voor zoet water. Een belangrijk punt om rekening mee te houden.

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @froma,

Oei! Dat zal inderdaad nagekeken moeten worden door een monteur. Is het gelukt om het aan te melden ter reparatie?

Houd ons op de hoogte!

rsz-846676\
0 Likes
PieterHp
First Poster
Opties
Ik heb 2 Galaxy watches 4. Een maand na elkaar laten de schermpjes los zonder dat er sprake is van stoten of vallen.
De. Eerste keer wordt door Samsung service beweert dat er val of stoot schade is. Reparatie is duurder dan een nieuwe watch 5.
Nadat nu ook die van mijn vrouw losliet en ik jullie berichten lees moet er wel sprake zijn van produktie fouten.
Samsung wil hier niets van weten.
Dus toch maar over op Apple?
Hoe pakken we dit aan?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PieterHp, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer het scherm van de Watch het niet meer goed doet en loslaat. Via onze website kan je de Watch aanmelden voor een serviceverzoek. Je kan hierbij kiezen voor onze ophaalservice of voor een bezoek aan één van onze service punten. In het service centrum wordt de Watch dan verder onderzocht om te kunnen bepalen of dit binnen de garantievoorwaarden hersteld kan worden.

Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes