Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Watch niet bedoeld voor medische doeleinden.

(Onderwerp aangemaakt op: 09-12-2021 11:30 AM)
388 Weergaven
Opties

image

Hallo,

Ik probeer al mmerdere malen mijn #watch4 te kalibreren met mijn bloeddrukmeter.

1 van de reden van aanschaf van de #watch4 is om de bloeddruk in de gaten te houden, daar deze aan de hoge kant is (krijg er al medicatie voor)

Op het einde van de meting (zie video) krijg ik ye lezen dat de waarde buiten het kalibratie bereik ligt. 

Doe ik iets verkeerds? Meting op linker arm en watch op rechter pols.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @RolstoelvriendHoorn,

Ook ik zie geen video. Wat was je bloeddruk op het moment van kalibreren? Voor het kalibreren zijn dit de geschikte waarden:

Bovendruk: 80 ~ 170 mmHg

Onderdruk: 50 ~ 110 mmHg.

Als een van deze waarden erboven liggen, dan mislukt de kalibratie.

Als de app al gekalibreerd is, dan is het meetbereik:

Bovendruk: 70 ~ 180 mmHg

Onderdruk: 40 ~ 120 mmHg.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Probeer je het wel in te stellen in combinatie met de Samsung Health monitor app op je telefoon?

Ik zie trouwens geen video.

Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @RolstoelvriendHoorn,

Ook ik zie geen video. Wat was je bloeddruk op het moment van kalibreren? Voor het kalibreren zijn dit de geschikte waarden:

Bovendruk: 80 ~ 170 mmHg

Onderdruk: 50 ~ 110 mmHg.

Als een van deze waarden erboven liggen, dan mislukt de kalibratie.

Als de app al gekalibreerd is, dan is het meetbereik:

Bovendruk: 70 ~ 180 mmHg

Onderdruk: 40 ~ 120 mmHg.

kevin-sig
Opties
Mijn gemiddelde bovendruk is 180+ en onderdruk 100+.

Ik ben hier voor onder medisch toezicht door nu huisarts, maar heb om verwijzing gevraagd.
Zelf denk ik te weten waar deze hoge druk vandaan komt, maar dat zullen de artsen moeten bevestigen en hoop dit dus gauw te horen.

De aanschaf van de #watch4 was hier o.a. voor bedoeld, zodat de artsen een constante inzicht krijgen, maar als de kalibratie waarde zo laag zijn en bliven, dan heeft t weinig toegevoegde waarde voor mij 😔, want handmatig meten en invoeren deed ik al bij een bloeddruk dagboek app.....
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat is inderdaad wel erg hoog 😔 Hopelijk lukt het met de artsen om de oorzaak te bevestigen en je bloeddruk naar beneden te krijgen. Wanneer dat gelukt is, zou je de Watch4 kunnen gebruiken om je bloeddruk te blijven monitoren.

Helaas zijn dit de kalibratiewaarden waar we het voorlopig mee moeten doen; de technologie om bloeddruk te kunnen meten met een horloge is op dit moment gewoon nog niet ver genoeg om hogere of lagere waarden betrouwbaar te kunnen meten. Je zou dan zeer onbetrouwbare metingen krijgen, en daar zit je natuurlijk al helemaal niet op te wachten...

kevin-sig
Opties
Wat ik jammer vind is dat ik deze kalibratie waarde niet ergens duidelijk kon vinden. (Moet wel zeggen dat ik dit bij geen enkel merk duidelijk zag).

Er is nu ruim 300 uitgegeven in de veronderstelling dat ik een product krijg die me in zekere maten begeleid.

Wel is het slaapritme vrij aardig in beeld gekomen, waar de artsen zeker wat mee kunnen, net als de ECG metingen 🤗
0 Likes